|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Aslund ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-April-2007 Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 28-April-2007 kl. 16:41 |
Hey, har fået dette panasonic anbefalet en del gange da jeg har behov for nyt tv, men hvor godt er det til analog TV?
Bor pt. på kollegium med en TDC analog kabelTV, har endnu ikke mødt nogte LCD eller Plasma der brillier der, men hvordan står dette Panasonic mht. analog visning? |
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
![]() |
Jeg har dette tv. Om det er godt nok til analogt signal er et svært spørgsmål. Jeg syntes det er ok, men det brillier slet ikke. Hvis du har mulighed for at sætte en stueantenne op og bruge den indbyggede tuner, er det et vildt godt billede du får. mvh |
|
![]() |
|
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
37PV60 var kendt for at være særlig god til analoge signaler, man må formode det også gælder for PX70 ...
|
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|
![]() |
|
jens0804 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 393 |
![]() |
Hvis du bor på kollegium med en TDC kabelTV, kan du jo også bare købe og tilslutte en selector boks. Med den kan du se alle kanalerne i digital kvalitet og det koster dig kun 200,- ekstra om året.
|
|
m.v.h Jens Christensen
Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
tja - jeg vil sige hvis der overhovedet er noget jeg ikke er så imponeret af på min nye 42" PX70 - så er det netop analog TV Om det skyldes at jeg kommer fra en 32" lcd og generelt har et halvdårligt kabeltv signal, tør jeg ikke sige, men jeg syntes det analoge billede er noget uskarpt. Ses især på tekst der ikke står skarpt. Der er himmelvid forskel på det analoge billede, og det billede der fåes med den indbyggede DVB-T tuner eller med alle andre digitale kilder sat til (selector, dvd osv.) Men hvis du alligevel overvejer at bruge en masse penge på at købe en god fladskærm og du har TDC kabeltv, så er det da bare at købe en billig selector til 500,- (+200,- om året til kortgebyr) så får du et virkelig lækkert billede. Jeg har den holdning at hvis man alligevel bruger tusinder af kroner på godt tv, så kan jeg ikke forstå man vil spare de sidste 500,- på eks. en digitalmodtager som selector. Med tiden kommer der forhåbentlig nogle flere kanaler på DVB-T båndet, og så kan man jo bruge den indbyggede DVB-T tuner - men pt. hvor der kun er 3 kanaler tilgængelige er det alt for lidt. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Aslund ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-April-2007 Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Så at købe en selector vil få samme pæne digitale billed jeg ser i butikkerne? btw. giver selector HD-TV eller?
|
|
![]() |
|
Gromit ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
![]() |
Køber man en PX70, så er det næsten hul i hovedet ikke, at købe en Selector også. Og de 500.- + 199.- om året, tror jeg er givet rigtig godt ud. Vi ved jo, at alle fladskærme er dårlige med analoge signaler. Alligevel kunne jeg også godt tænke mig at vide, hvor godt billedet bliver med en Selector. Bestiller selv en PX70 inden for den næste uges tid.
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Man får ikke HD-TV ved at købe en almindelig selector - man får almindelig SD-TV men i digital kvalitet du kan se eksempler på dette på denne link http://spawnweb.dk/coppermine/thumbnails.php?album=15 de 4 nederste billeder er fra en selector Om det vil ligne det du ser i butikkerne kan jeg ikke svare på - for det man ser i butikkerne varierer fra det værste analoge ragelse man kan finde til HD eksempler fra blue-ray eller hd-dvd. Vil man se HD-TV skal man købe en speciel HD-TV modtager samt abonnement på nogle HD-TV kanaler - men pt. er det ikke muligt at købe en sådan hos eks. TDC kabel grundet problemer med HD-TV boksen. Det kommer senere på året.
|
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
TDC har pt ingen HD modtager på markedet. Den forventes dog snart at komme. Pris.? Tja et par tusinde kommer den vel til at koste. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12449 |
![]() |
Man bør nok passe lidt på med at benytte udtrykket 'digital kvalitet', for en film på Youtube er også 'digital kvalitet' ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
hehehe - ja, det er rigtigt Selector er dog oftest i lidt bedre kvalitet end det materiale man finder på Youtube Men det er korrekt, man skal være lidt forsigtig med begrebet digital kvalitet - for digital kvalitet afhænger i allerhøjeste af grad af den kompressionsfaktor der benyttes. Når det overkomprimeres, som det gør på nogle kanaler, eller på nogle udsendelser, så kommer selvfølgelig tydelige digitale kompressionsaretefakts, macroblocks osv. Den største fordel i forhold til et halvdårligt analog signal som mit - er at det digitale signal er fri for analog støj (grums), det er skarpere, og når det produceres og leveres ordentligt uden at være overkomprimeret så er det tæt på dvd-kvalitet. Sådan som det ofte leveres fra eks. DR1 - derudover er der jo også muligheden for ægte anamorphisc 16:9 Jeg vil sige - at på trods at overkomprimeringen der sker indimellem, så er det normale indtryk af selectorbilledet klart et skarpere og mere støjfrit billede. |
|
|
|
![]() |
|
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
Hej. Med mit Stofa "standard" kabel-TV signal, synes jeg ikke, at jeg har bemærket at Tuneren i "Pana'en" skulle være ringe, jeg synes det ligner meget ud efter mit "gamle" JVC. |
|
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |