recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - panasonic th42 pz85 ea  blæserstøj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpanasonic th42 pz85 ea blæserstøj

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dannielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: panasonic th42 pz85 ea blæserstøj
    Sendt: 15-Maj-2009 kl. 12:10
hej er ny her men har lige et spørgsmål,
har lige købt et nyt plasma tv pz85
fik det hjem på væggen,super billede!
men undrede mig meget over støjen fra blæserne, er det normalt at det støjer så meget at man ikke kan sidde mindre end 5 meter væk,med lyden på" kvart" for at man ikke kan høre støjen????
kan det evt hænge for tæt på væggen eller er der anddre ting man kan gøre,fik at vide at de aldrig havde hørt folk klage over det (expert )
det blev sendt til rep, men ingen fejl..
havde et lg plasma før,, det sagde ikke en kvæk !!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 13:46
Har selv haft et Pana 50PV600 med 3 blæsere i. Synes ikke det larmede så meget som du beskriver. Fra 3,5 m afstand kunne de kun høres hvis lyden var på nul.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har selv haft et Pana 50PV600 med 3 blæsere i. Synes ikke det larmede så meget som du beskriver. Fra 3,5 m afstand kunne de kun høres hvis lyden var på nul.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 16:02

okay  var i butikken og lytte til andre modeller fra panasonic, og de støjede overhovedet ikke i forhold til den...

vi fik den til rep og de sgade den ikke støjer mere end normalt  men at det  kunne være vores stue der var for" lydt" , men det synes vi nu godt nok ikke i forhold til andres stuer....

så nu skal vi prøve at hænge den 80mm  fra væggen for at se om det hjælper...(blev også foreslået at sætte en hylde op henover tv;et  smart ikke  )

grunden til at jeg spørger herinde ,er at jeg kan se at flere  brugere herinde betegner pz85 ,som et af de mere støjende!!!

så ville lige høre hvad i mener.

Expert  har dog sgat at hvis det ikke hjælper, vil de gerne hjælpe med en anden løsning.

Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 10:43

Hej dannielsen.

Det lyder vildt at du på 5 meter kan høre blæserne!  Hvis du kan det så mener jeg bestemt der er noget galt. Jeg sidder omkring 2,5m fra mit PZ85 og kan ikke hører blæserne med mindre jeg skruer helt ned for tv'et. 

Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af dannielsen dannielsen skrev:

okay  var i butikken og lytte til andre modeller fra panasonic, og de støjede overhovedet ikke i forhold til den...

vi fik den til rep og de sgade den ikke støjer mere end normalt  men at det  kunne være vores stue der var for" lydt" , men det synes vi nu godt nok ikke i forhold til andres stuer....

så nu skal vi prøve at hænge den 80mm  fra væggen for at se om det hjælper...(blev også foreslået at sætte en hylde op henover tv;et  smart ikke  )

grunden til at jeg spørger herinde ,er at jeg kan se at flere  brugere herinde betegner pz85 ,som et af de mere støjende!!!

Expert  har dog sgat at hvis det ikke hjælper, vil de gerne hjælpe med en anden løsning.

Nu har du så ved "selvlyt" konstateret at andre Pana'er larmer mindre. Så ville jeg ikke lade mig nøjes med deres bortforklaringer. Dog er det sikkert en god idé at prøve med større afstand til væggen, om ikke andet for at der er bedre luft flow. Har selv et beslag fra Harald Nyborg der fylder 7,5 cm.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 11:41
Nu har jeg hørt 2 g10 og nogen siger deres ikke larmer. men synes alså de siger en del. Vil tro de lyder nogenlunde ens med en pz85, den har jeg ikke hørt. Man vender sig sikkert til det, men når man kommer fra et som ikke siger noget synes man nok de siger en del.
Både med hensyn til blæser på recordere og tv, opfatter vi lyden forskellige. Jeg synes jo en recordere fra sony hx750 larmer meget, mens andre synes den er helt stille. 
blæser bliver også desværre slidt i lejerne og derfor kan begynde og larme mere efter nogle år. En grund til at jeg har fravalgt en panasonic v10 med det samme.
Men der kan dog godt være forskel på samme model og jeg havde også gået videre med det, hvis man synes en magen til larmer mindre.
Men larm er jo relativ, for på de to g10 jeg har hørt skulle man dårligt skue op for lyden så kunne man ikke hører dem. 

Redigeret af xcardman - 16-Maj-2009 kl. 11:47
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu har du så ved "selvlyt" konstateret at andre Pana'er larmer mindre. Så ville jeg ikke lade mig nøjes med deres bortforklaringer. Dog er det sikkert en god idé at prøve med større afstand til væggen, om ikke andet for at der er bedre luft flow. Har selv et beslag fra Harald Nyborg der fylder 7,5 cm.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 20:12

tak for  svar, vi var også lidt chokerede. altså vil lige tilføje at skruer vi op for tv et  kan det kun fornemmes i baggrunden, men skruer vi ned er der ingen tvivl hvor støjen kommer fra.

kender i evt til andre metoder til at dæmpe støjen, vi fik at vide at det nok vandrede op langs væggen og loftet, og kunne evt stoppes med en hylde hen over tv"et og det ser sgu ikke særligt smart ud vel  og det bedste forslag!! hænge et tæppe oppå væggen

kan det være fordi at det er så tæt på væggen ??

har fået at vi de vi skal monterer det mindst 70 mm fra væggen og det skulle kunne hjælpe.....

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 20:19

vil lige tilføje at det ikke skulle være blæserne ,vi kan høre ,men til gengæld ,luftgennemstrømningen i gen´nem de huller der sidder bag blæserne

og det kan de måske have ret i.... men et eller kan vi høre og det er sgu lige rigeligt til os , og vi er faktisk normalt ikke så krævende.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 19:32

hvis nu at vi ikke lige får skærmen til at være helt ,som vi vil og den skal byttes ( som expert har sagt ok for!!) er der så en lcd skærm der kan levere et så nogentlunde ligeså godt billede,??

gerne et full hd , min 42 ". der ligger i ca samme prisleje som pz 85? vi har digital parabol og vil da også engang imellem have en film på blueray afspilleren. der en en panasonic txl42U10E lcd ,hos forhandeleren, nogen der kender det ?

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 19:44

hvis nu at vi ikke lige får skærmen til at være helt ,som vi vil og den skal byttes ( som expert har sagt ok for!!) er der så en lcd skærm der kan levere et så nogentlunde ligeså godt billede,??

gerne et full hd , min 42 ". der ligger i ca samme prisleje som pz 85? vi har digital parabol og vil da også engang imellem have en film på blueray afspilleren. der en en panasonic txl42U10E lcd ,hos forhandeleren, nogen der kender det ?

kort sagt nej. Ellers skal du går efter samsung edge LED, som kan vise et fint billed. Det er stadig et lcd, men har et godt panel.
ellers kan du jo kigge på en panasonic x10 ingen blæser og langt bedre end lcd. 42 tommer og full HD salgsgas i mine øjne. 50 tommer eller en projektor så er full HD godt og have.

Redigeret af xcardman - 17-Maj-2009 kl. 19:46
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu