|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
donkello ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 23-Juni-2007 kl. 09:39 |
Jeg har lige købt Panasonic TH-42PX70 og er vildt tilfreds med kvaliteten.. nu har jeg tilsluttet min pc med dette grafikkort nvidia geforce 7600 gt med nyeste driver.. jeg kører dvi fra pc til hdmi på tv, men jeg kan ikke få billedet til at passe på skærmen.. hvis jeg kører 1024 x 768 som umiddelbart giver det bedste billed bliver billedet lidt for stort... og med andre opløsninger bliver billedet lidt utydeligt, måske det er en helt tredje ting jeg skal gøre.. jeg har set der har været skrevet om dette før men blev sgu lidt forvirret håber på at få det skåret lidt ud i pap hvordan min pc skal indstilles. på forhånd tak donkello |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Det er fordi du ikke kan lave 1:1 mapping på HDMI indgangen. Brug VGA i stedet for, det giver et bedre billede. |
|
![]() |
|
donkello ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
ok tak for det hurtige svar ..og hold kæft hvor er jeg træt af ekspedienter der ikke ved en flyvenede fis ( køb du bare et hdmi kabel det bliver perfekt gab...)...indtil jeg får leveret et 10 m langt dvi til vga kabel.. har lige bestilt hos av connectionen er der så en venlig sjæl der vil fortælle mig den bedste opsætning til dvi - hdmi forbindelsen da min datter gerne vil spille pc inde i stuen i aften.. donkello |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det er jeg nu for en gangs skyld ikke enig med dig i Otto VGA i 1024x768 giver rigtig nok pixelmapping og dermed skarpest billede, men bedst billede handler jo om meget andet end blot skarpest og VGA 1024x768 giver forkert Aspect Ratio grundet de aflange pixels, og farver/kontrast bliver mere matte over VGA end de gør over DVI/HDMI Den forkerte aspect ratio kan man korrigere for i media afspillere hvis det er filmafspilning man vil - men der er ingen mulighed for at korrigere for det i rene pc-applikationer eller spil - så disse vil altid se forkert ud. Det bedste billede - ikke det skarpeste - fåes over DVI/HDMI med opløsningen sat til 720p (1280x720) - her får du korrekt aspect ratio altid, og bedre farver/kontrast Det giver selvfølgelige lidt overscan, da PC'en jo opfattes som en A/V enhed på lige fod med en DVD-afspiller o.lign. og TV altid overscanner disse A/V inputs. Den lille smule overscan har kun betydning ved desideret PC-brug hvor man vil kunne se hele desktoppen, ikke ved visning af film fra PC'en. Denne overscan kan let korrigeres med det indbyggede overscan tool der findes i nvidias drivere så opløsning tilpasses og hele pc-desktoppen kan ses Men det optimale for filmvisning af hovedsagligt 720p HD materiale er at acceptere dette overscan så man bibeholder samme opløsning som 720p HD materialet, og ikke tilfører en ekstra skalering på PC'en. For at summere lidt til donkello så skal du vælge 720p (1280x720) på din PC når du har tilsluttet med DVI/HDMI - hvis du vil justere overscan så billedet passer helt til skærmen gøres det i Nvidias drivere Her er lidt mere om hvordan du gør - dog på Engelsk (kunne ikke lige finde noget bedre hurtigt) http://www.anandtech.com/multimedia/showdoc.aspx?i=2181& p=4
Redigeret af spawn - 23-Juni-2007 kl. 13:58 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6509 |
![]() |
Hejsa
Jeg har også købt selvsamme tv hos cinemagic og får det meget snart. Nogen der vil hjælpe mig med hvad man skal gøre som rookie. Jeg har læst noget om at der skulle være en indkørings periode, og hvilket vægophæng skal man bruge ? noget med at der var et godt et hos harald nyborg. Har godt nok en lidt gammel computer - men hvilke stik og ledninger osv. skal jeg ud og invester i ? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |