recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TH42PX80 vs Sony KDL-40W4000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TH42PX80 vs Sony KDL-40W4000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SwedChef Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TH42PX80 vs Sony KDL-40W4000
    Sendt: 05-Maj-2009 kl. 19:41

Hejsa! Jeg har PT. et panasonic TH42PX80, men har samtidig en ven der gerne vil sælge et KDL-40w4000. Nu er jeg lidt i tvivl om jeg skal købe det af ham.

Rent teknisk går jeg jo 2 tommer ned, skifter fra plasma til LCD, går fra HD til Full HD, Får digitale tunere indbygget i TV.

Jeg er umiddelbart sony-fan, hvilket jo trækker imod jeg skal skifte ud - men derudover har jeg også et sony-anlæg, som med bravia sync kan snakke med tv'et.. mere end hvad min panasonic kan hvert fald.

Jeg har brug for råd - helst konstruktive, men jeg skal nok høre på det hele. Er der nogle der vil fraråde det eller anbefale det, og hvorfor netop det?

Jeg kan købe Sony'en til 4000 - og regner med at kunne få mindst det samme for min ved salg (er det ikke fair nok?)

Mvh. SwedChef

PS: På forhånd mange tak for jeres svar!

Redigeret af SwedChef - 05-Maj-2009 kl. 19:42
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 19:46
Hvis du vil have dårligere billedekvalitet, så bare købe et sony w4000.
Den eneste fordel ved en w4000 er dens tuner.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hvis du vil have dårligere billedekvalitet, så bare købe et sony w4000.
Den eneste fordel ved en w4000 er dens tuner.

Altså - den har jo full HD, det har Panasonic'en ikke. Så rent opløsningsmæssigt er Sony'en jo foran. Og generelt bliver begge jo rost for billedkvalitet, men det er jo svært at bedømme når man ikke kan se dem side om side.

Grunden til du foretrækker panasonic'en frem for sony'en er det pga teknologien (lcd/plasma) eller på grund af mærket (sony/panasonic) eller..  noget helt tredje?

Jeg er stadig meget splittet - er der ikke nogle flere med et input? - også selvom i mener det samme!
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:02
En sony w4000 er jo ikke dårlige, men du får ikke noget ud af Full HD. En w4000 kan have backlight bleeding(sort bliver grå om natten)
HD er de sikkert lige gode, men på SD halter en sony noget efter.
Jeg kunne forstå hvis du skifter din px80 ud med en langt bedre skærm.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

En sony w4000 er jo ikke dårlige, men du får ikke noget ud af Full HD. En w4000 kan have backlight bleeding(sort bliver grå om natten)
HD er de sikkert lige gode, men på SD halter en sony noget efter.
Jeg kunne forstå hvis du skifter din px80 ud med en langt bedre skærm.

Det kan jeg lidt bedre forstå! Jeg er bevidst om at Plama teknologi generelt giver bedre sort end LCD - jeg var nok bare i den tro at det snart var udlignet. Det skal siges jeg har en hdd-samsung-box fra yousee, så den digitale tuner er ikke så nødvendig. Jeg bruger kun det digitale signal og PS3, så alle mine signaler er digitale - selvom de fleste kanaler self. stadig er i lav opløsning, jeg ved ikke om det kan gøre en forskel for kvaliteten.

Udskiftningen var nu også meget motiveret af den lave pris og at det var en sony (som jeg jo som sagt er 'fan' af), ikke så meget om det var et bedre TV. Jeg er egentlig meget glad for kvaliteten på panasonic'en.

Nå - men jeg hælder nu imod ikke at skifte - men tager gerne imod flere råd og kommentarer.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu