recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TH-42PX80E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TH-42PX80E

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TH-42PX80E
    Sendt: 25-Januar-2020 kl. 09:19
Jeg har lovet min niece at hun må få mit gamle Panasonic TH-42PX80E TV, men nu kommer jeg i tvivl om det overhovedet vil virke når TV signalerne bliver lavet om her til Marts(?). Jeg har kun brugt det med en loftantenne og en Boxer boks så jeg kan se TV2. Hun skal have sat det til YouSee kabel TV, men hvis det ikke kan bruges kan jeg lige så godt køre det på genbrugs pladsen.
Hvad mener I, er det blot til lossepladsen eller kan det stadigvæk bruges efter Marts?

mvh Jørn L
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 09:23
Hej , det har ikke tuner til det...Men man kan montere en ekstern tuner via HDMI
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 09:24
Det vil da i hvert fald virke med en Yousee boks 
Ning
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 09:32
Så vidt jeg kan se understøtter dit tv kun Mpeg2.

Og Yousee kræver mpeg4.

Dog findes der billige bokse som du kan tilslutte.


Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 10:03
Så hun skal have fat i en ekstra Mpeg4 boks for at kunne bruge den? Jeg er faktisk ikke klar over om hun har en Yousee boks, da jeg ikke ved hvordan et Yousee abn. virker, altså om man får sådan en med når man tilmelder sig Yousee, eller om hendes nuværende TV blot virker ud af kabel stikket. Sorry, går ikke så meget op i TV :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 11:13
Det er en glimrende Monitor til hvad man nu ønsker at tilslutte af enheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:

Så hun skal have fat i en ekstra Mpeg4 boks for at kunne bruge den? Jeg er faktisk ikke klar over om hun har en Yousee boks, da jeg ikke ved hvordan et Yousee abn. virker, altså om man får sådan en med når man tilmelder sig Yousee, eller om hendes nuværende TV blot virker ud af kabel stikket. Sorry, går ikke så meget op i TV :-)
Tv’et vil virke med en tilsluttet boks. Den kan købes hos Harald Nyborg som jeg linkede til.

Og nej Yousee giver ikke gratis bokse.

Du kan købe et nyt tv hvor der ikke behøves en boks.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 11:24
 
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Og nej Yousee giver ikke gratis bokse.


De følger med i nye abonnementer, ellers er det Kr. 30/måned. = under Kr.1 om dagen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 13:37
Det er IKKE fordi jeg skal købe nyt TV, blot at hun kun har en 32" TV og så tilbød jeg hende at hun gerne må få mit 42" da jeg aldrig bruger den. Tak for hjælpen,
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 14:38
Med en Yousee boks kan hun jo også optage, pause, start forfra og tilgå arkiv.... Ved ikke hvor meget man kan af det med en boks fra Harald Nyborg 
Ning
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Med en Yousee boks kan hun jo også optage, pause, start forfra og tilgå arkiv.... Ved ikke hvor meget man kan af det med en boks fra Harald Nyborg 
Man ser ikke meget kabel-tv med en DVB-t2 boks fra HN... En ekstern Yousee-boks er vejen frem.

EDIT: my bad. Vildt nok at man kan få en DVB-c boks med mpeg4 i HN for 249,-


Redigeret af dr_schlemer - 25-Januar-2020 kl. 20:29
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 22:26
Har lige talt med hende og hun har allerede en YouSee boks, så ser ud til at TV'et kan bruges alligevel.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu