|
Panasonic TV med Zeppelin |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
HansHJensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2017 Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 09:26 |
Hej
Jeg har et Panasonic plasma tv hvor jeg gerne vil bruge min B&W Zeppeliner som soundbar. Men er det muligt? Kan tilføje det er et ca. 8 år gammel tv, og Zeppelineren er ca. 5 år
Redigeret af HansHJensen - 09-Oktober-2017 kl. 09:27 |
|
![]() |
|
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så vidt jeg ved har Zeppelin en 3,5mm analog indgang, så ja, det burde nok kunne lade sig gøre.
|
|
![]() |
|
HansHJensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2017 Status: Offline Point: 9 |
Ja tænker du et jack-stik indgang? Ja den har Zeppelineren. Den har også et USB, men det skal ikke være den når det er soundbar?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19627 |
Fordi to enheder begge har usb, betyder det ikke at de fungerer sammen.
Klaus |
|
![]() |
|
Tak, så det jeg skal købe er en ledning med optisk stik i den ene ende, og jack-stik i den anden ende?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Nej den går ikke. Det er et digitalt signal som Zeppelineren ikke kan klare. Du kan bruge det analoge stik fra hovedtlf udgang på TV. Redigeret af Kampus - 09-Oktober-2017 kl. 20:57 |
|
![]() |
|
Ok tak for det
![]() Så lige for at være sikker skal det være en ledning med jack-stik i begge ender? Ala det her: https://www.av-cables.dk/minijack-kabler/minijack-kabel-1-m.html
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19627 |
Start med at nævne præcist hvilket tv du har, så er det lettere at hjælpe.
Når det så er sagt, så er mange af de ældre Panasonic noget lort at bruge hovedtelefonudgangen på til ekstern lyd, specielt, hvis man vil justere volumen med fjernsynets fjernbetjening, da man skal ind i en menu, for at justere volumen og ikke bare bruge de normale volumen knapper på fjernbetjeningen. Klaus |
|
![]() |
|
Modellen hedder: TX-P42X10Y
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det skulle have samme fjollede måde at bruge Headset udgangen, vil dog ikke mene at det er umuligt, find en passende lydstyrke på udgangen, og brug Remoten til Soundbaren til at skrue op/ned for lyden, eller brug en universel Remote som kan bruges til både TVet og Soundbaren og e.v.t andet udstyr som du har. TV lyden skrues der så helt ned for, så der ikke er lyd i de interne højttalere. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ja, så er du fucked med volumenstyring på hovedtelefonudgangen....
Du kan tage lyd ud på line out på fjernsynet, men så skal du regulere volumen på zeppelin'eren - det er heller ikke så fedt. I det hele taget er de to apparater åbenbart en dårlig kombination :-( Klaus |
|
![]() |
|
Tak for gode svar. Men vi er enige om at det er en ledning med to jack-stik jeg skal ud og købe?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |