|
Panasonic TV og reflektioner |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tillykke med købet - det er jo et lækkert fjernsyn
![]() Fortæl fortæl!!! Hvordan går det med refleksionerne? Min stue er næsten magen til din, og jeg en PX80, som snart skal skiftes ![]() |
||
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
|
Edit: Jeg ville undgå logoer de første 200 timer. Redigeret af Steen6400 - 02-August-2012 kl. 21:27 |
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
M.Olesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 150 |
|
Hej, det er korrekt, at man ikke kan ændre pixel orbiter - den er 'greyed out', men den står til automatisk - ved ikke, om det betyder 'ikke aktiv'? Undgå logoer - altså ved at zoome? Ta' f.eks. håndbold nu - så skal man næsten køre zoom 3, for at slippe for logoer - så ser kampen lidt spøjs ud
![]() |
||
![]() |
||
M.Olesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 150 |
|
Man kan stadig se vinduet bag sofaen, men jeg synes det er en del mindre end på det gamle PX70
![]() |
||
![]() |
||
|
Hmmmnn.... Har nu lavet en pro1-profil med indstillingerne fra Flatpalels, hvor der er trukket 10 fra ved både lys og kontrast, samt trukket 8 fra ved farve. Alt undtagen Pixel Orbiter er sat til off. Så burde der ikke kunne gå noget galt..... Det er lidt mørkt, måske jeg skulle nøjes med at trække 5 fra i stedet for 10. Man er bare sådan lidt, at det ville være rigtig surt, hvis der pludselig var brændt et DisneyChannel Mickey Mouse logo fast til skærmen....... ![]() Kombineret med lidt Zoom1, så kan det vist ikke gå helt galt.
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Jeg tror ikke, at du behøver at være så drastisk, at du behøver at gå mere end 4-5 trin ned i indstillingerne. Sådan har jeg gjort med alle mine paneler gennem tiden, og det er gået fint
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
|
Der er ingen grund til at sætte lys lavere. Det resulterer kun i et forkert billede, uden nogle fordele.
Kontrasten kan du godt skrue ned for.
|
||
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
||
![]() |
||
|
Ok - tror der er styr på indkøringen.
En anden ting. Tv'et kørte i baggrunden, mens jeg sad og læste, og så var det som om, at der var en svag summen - ikke hele tiden, kun i perioder. Jeg har fundet ud af, at hvis jeg mute'r tv'et, så er der ingen summen, tv er helt lydløst (for mine ører, der ikke er helt i top!) - Men hvis der er et klip med meget lys/hvidt, så summes der lystigt. Ikke vildt højt, men man kan alligevel høre det, selvom lyden ikke er i 0. Er det normalt, forsvinder det med tiden, kan man gøre noget, er det en fejl? Find selv på flere spørgsmål
![]() |
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
|
Jeg har kørt break-in i de første 200 timer uden at se tv programmer og dermed undgået logoer. Disney Channel og også Cartoon Network har vildt store logoer og der er pixel orbiter ikke nok, selvom jeg formoder at de bliver knapt så tydeligt hvis der sker burn-in. Automatisk pixel orbiter er det samme som slukket, jeg fatter ikke de misinformerer
![]() |
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
||
![]() |
||
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
|
|
||
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
||
![]() |
||
|
|
||
||
![]() |
||
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
|
Jeg har kun et vindue i min stue og her står mit plasma med ryggen til. På denne måde har jeg ikke problemer med reflektioner på skærmen og kan se tv i normal dagslys.
![]() |
||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |