Jeg har i lang tid haft et Panasonic TH-42PV70FA plasma tv, og er ganske godt tilfreds med det. Men her forleden havde jeg nogle venner på besøg, og vi skulle se X-Factor finalen (ja ja), der var god stemning, så lyden blev skruet lidt mere op end den normalt er. Midt i udsendelsen, dvs efter at det havde kørt helt fint i i hvert fald i 20 minutter, slukkede tv'et af sig selv uden grund. Dioden på fronten blinkede 12 gange, og jeg skulle slukke og tænde på powerknappen på fronten for at få liv i tv'et igen. Senere på aftenen gjorde tv'et det igen ved høj lyd på XBOXen, og også på en lånt PS3.
Jeg har før haft skruet op for lyden uden problemer, og vi snakker vel at mærke ikke helt op, langt fra. Men måske ca. halvt op for lyden. Jeg kan 100% genskabe "spontanslukket" ved at skrue op for lyden - samme scenarie, dioden blinker 12 gange rødt og man skal tænde og slukke på kontakten for at få liv i det igen.
Jeg har læst rundt om på nettet om symptomet, men synes ikke jeg kan drage en endelig konklussion. Nogen mener det er plasmaenheden der er ved at gå, andre at det er powerenheden den er gal med. Andre igen mener det er fordi der ikke er jord i strømstikket.
Er der nogen af jer kloge hoveder der kan forklare hvordan det kan være tv'et er begyndt at spontanslukke på denne måde? Er mit TV ved at gå i stykker?