recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic tv slukker ved høj volumen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic tv slukker ved høj volumen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SuneR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic tv slukker ved høj volumen
    Sendt: 06-April-2010 kl. 21:23
Jeg har i lang tid haft et Panasonic TH-42PV70FA plasma tv, og er ganske godt tilfreds med det. Men her forleden havde jeg nogle venner på besøg, og vi skulle se X-Factor finalen (ja ja), der var god stemning, så lyden blev skruet lidt mere op end den normalt er. Midt i udsendelsen, dvs efter at det havde kørt helt fint i i hvert fald i 20 minutter, slukkede tv'et af sig selv uden grund. Dioden på fronten blinkede 12 gange, og jeg skulle slukke og tænde på powerknappen på fronten for at få liv i tv'et igen. Senere på aftenen gjorde tv'et det igen ved høj lyd på XBOXen, og også på en lånt PS3.

Jeg har før haft skruet op for lyden uden problemer, og vi snakker vel at mærke ikke helt op, langt fra. Men måske ca. halvt op for lyden. Jeg kan 100% genskabe "spontanslukket" ved at skrue op for lyden - samme scenarie, dioden blinker 12 gange rødt og man skal tænde og slukke på kontakten for at få liv i det igen.

Jeg har læst rundt om på nettet om symptomet, men synes ikke jeg kan drage en endelig konklussion. Nogen mener det er plasmaenheden der er ved at gå, andre at det er powerenheden den er gal med. Andre igen mener det er fordi der ikke er jord i strømstikket.

Er der nogen af jer kloge hoveder der kan forklare hvordan det kan være tv'et er begyndt at spontanslukke på denne måde? Er mit TV ved at gå i stykker?
Sune
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 23:05
Hvis jeg var dig, så ville jeg undgå, at bringe dit tv ud i, at det slukker på den måde. måske kan du få det til, at holde lidt længere, men jeg ville nok begynde at spare op til en ny.
Det er aldrig et godt tegn, når et tv begynder at slukke selv.
Til top
SuneR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Juni-2005
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 09:44
Helt enig, mine "skru op for lyden forsøg" har også kun været for at fejlfinde og lokalisere en mulig grund. Jeg håber dog stadig at nogen herinde kan komme med en nærmere diagnose på hvad slukkeriet betyder. Godt nok et TV'et et par år gammelt, men det burde ikke gå i stykker allerede.

Jeg skal dog ikke overtales meget til at købe et nyt, da det ikke har digital tuner, men det er stadig mange penge at smide ud på den måde ;)
Sune
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu