|
Panasonic tv, Smit CI+ Cam og Boxer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Juni-2012 kl. 11:59 |
Jeg læste i en tidligere tråd om problemer med Smit moduler. Er der nogen der ved, om Boxer har fundet en løsning.
Mine forældres nye Panasonic tv kører nu på nr 2 CI+ modul fra Smit med Boxer kort, modulet er købt hos den lokale Expert. I begyndelsen virker alle kanaler, efter 2-3 uger kommer fejlmeddelelsen på HD kanalerne: "Der er fundet en krypteringsfejl". Så virker HD kanalerne ikke, men de andre kanaler gør. Det samme skete med det første modul. Jeg har også lagt mærke til, at i kanallisten er Mux 5 kanalerne (også nabolandskanalerne) ikke markeret med nøglesymbolet, tv'et mener, at de er gratis. Kanalerne virker dog naturligvis ikke uden kortet. Er der en generel fejl ved Smit CI+, eller er der mon noget galt med tv'et. Det aller første Cam, som også var et Smit men ikke CI+, var der ikke noget galt med. Sætter jeg mit Neotion i, så virker kanalerne igen. Redigeret af Ham_Der - 18-Juni-2012 kl. 12:00 |
|
![]() |
|
tashda ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2011 Status: Offline Point: 55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej :)
First of all.. Grunden til der ingen nøgle er ud for MUX5-kanalerne er at alle kanalerne er frit tilgængelige for alle Boxers kunder (undtagen selvfølgelig Canal+). Nabolandskanalerne hører med til alle basispakker, og HD-kanalerne (bortset fra TV2HD) er gratis indtil den 2. juli 2012 (TV2 HD hører med til abonnementet, og koster ikke ekstra efter 2. juli.. Angående problemer med SMIT CI+ modulet.. Der har været en del snakken om denne fejlkode, og hvad den skyldes af. Der findes desværre intet endegyldigt svar, da den røde tråd ligesom er udeblevet i sagerne. Dog er min teori således.. Mange Samsung og Grundig TV har det bedst med HHFB (SMIT) moduler, for at kunne dekryptere kanalerne - derfor har forhandlerne SMIT CI+ moduler, som der sælges.. Efter lanceringen af HD kanalerne opleves det på nogle fjernsyn at der kommer en krypteringsfejl (xxx 008), som man ikke rigtig kan fastslå hvor opstår. Fælles for alle er dog at det er SMIT CI+ moduler købt ved forhandler (Boxer sælger heller ikke SMIT moduler længere, kun Neotion).. Alle der har oplevet dette problem har samme beskrivelse - det virker i nogle uger, og så kommer der krypteringsfejl.. Boxer valgte at prøve at udskifte SMIT modulet med et Neotion, da Boxer sender ud med seneste firmware på Neotion moduler. Tilbagemeldingen efter disse skift var overvejende positiv - dog.... Panasonic har nogenlunde de samme problemer, dog med en anden fejlkode, når et Neotion CI+ modul isættes (dette er ikke alle TV-modeller), og Samsung/Grundig TV brokker sig også, nogle gange på alle kanalerne - da disse stadigvæk kører bedst med et HHFB SMIT modul i stedet for et HHFA Neotion modul... Så for at opsummere.. Nej, der er ikke fundet en løsning på det endnu. Men der arbejdes stadigvæk på at finde ud af hvor krypteringsfejlen opstår, og hvis dette er i modulet skal der selvfølgelig en firmware update til :-) Redigeret af tashda - 21-Juni-2012 kl. 23:19 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |