|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
bekki ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-September-2011 Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 06-September-2011 kl. 19:30 |
Hejsa.
Kan i hjælpe mig?
Jeg vil gerne købe et Panasonic lcd/led tv. Det skal mindst være 42 tommer med mpeg4,fuld-hd og mindst 100 hertz.
Prisen skal være omkring de 8000 kr.
Findes der panasonic tv,der har den funktion,at man kan se txt i den ene side af tv og billede-tv i den anden side?
Jeg ved at Samsung tv har den funktion.
Findes der ligeledes en funktion,når man ser txt og på den side man læser,er der 3 undersider. Istedet for at venter på at den selv skifter sider,så kan man selv skifte undersiden efter behov?
Jeg har ikke selv haft held med at finde de svar på Panasonics hjemme side.
Jeg ved godt at udbudet af lcd/led skærme af panasonic er begrænset,da 90 procent af de skærme de laver er plasma. Men jeg er mere til lcd/led skærme.
Har i nogle ideer til et godt tv?
Mange tak
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Alle Panasonic fra 32 tommer og opefter opfylder dine krav til tekst-tv, så der er frit slag.
Til 8000,- vil du uden problemer kunne købe et helt nyt Panasonic tv, med de opstillede specifikationer. Hvorfor mener du at du i øvrigt at du er til LCD tv? M.v.h. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
De bedste paneler fra Panasonic er Plasma, det kan ikke diskuteres.. Deres LCD modeller må have det samme som Plasma modellerne, og de har PAT, samt underside valg.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
bekki ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-September-2011 Status: Offline Point: 10 |
![]() |
Tak for jeres svar.
Er der nogle modeller i kan anbefale og kan i anbefale en forhandler på nettet?
Jeg var inde og se nogle forskellige modeller idag i expert både Lcd og plasma og jeg syntes at lcd havde det bedste billede. Plasmabillederne virkede noget mørke.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
![]() |
Imponatoreffekten ved LCD skal ikke undervurderes. Når u i butikken står og kigger på et overbelyst billede imponres du af det. Otto holdte for efterhånden mange år siden en række sessioner omkring billedkalibrering på to ens (så vidt jeg husker) tv, ved en messe i Århus. Her gik man stille og roligt fra "imponator-tv" til "korrekt-billed-tv". En anden god henvisning til LCD og deres imponatorindstillinger kom Jens "Lyrik" med i nyhedsgruppen dk.teknik.tv+video, prøv at kig her: http://moppe.dk/lcdfabrik.html Klaus |
|
![]() |
|
![]() |
Ja,jeg kan godt se,at der er en farveforskel og det ser meget interresant ud.
Jeg har indtrykket af,at medlemmerne er til Plasma skærme og måske skal jeg til at ændre mening. Det vi lod mærke til ved forhandleren var,at vi synes farverne var noget matte i det på Plasmaskærme. Hvorimod på Lcd var de meget klare. Men er det fordi det er plasma eller er det bare et spørgsmål om indstilling af tv? Når jeg har set venner med plasma tv,synys jeg at billede ofte virker "grynet" og det skræmmer mig lidt. Men er det antenneforholdet eller er tvet købt for billigt? Jeg er meget åben for anbefalinger, så skriv hvad i tænker. Jeg ved ikke meget om det. Vi sidder ca. 4,2 meter fra tv`et så vi tænkte at et 42 tommer var stort nok. Er det en passende størrelse? Vh. Bekki. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
![]() |
Hvis jeg skulle sidde mere end 4 meter fra mit 42" blev det skiftet til en min 50"? Klaus |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
har du set denne test af pan lcd
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1314784525
ikke noget jeg kunne drømme om at anbefale hvis det skal være lcd/led havde jeg kigget efter et andet mærke |
|
![]() |
|
![]() |
Er der nogle der kan anbefale et panasonic tv (plasma) med de kriterier jeg har øverst. Jeg har hverken blueray afspiller,det skal heller ikke sættes til en computer.
mange tak
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det har jeg svaret på tidligere.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Captain Awesome ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-April-2010 Status: Offline Point: 54 |
![]() |
Der er G30 eller GT30, afhængig af hvor stort TV du ender med at vælge. Det er nok en meget god idé at du først finder ud af hvilken størrelse du vil have. Nu skriver du også at du ikke har bluray afspiller, skal der så også være plads til det i budgettet(for det kan slet ikke betale sig at se DVD film på dit nye tv)? Hvad regner du ellers med at se på tvet?
Når du køber et plasma tv skal du også være opmærksom på 3 ting. Retention, som er midlertidig burn-in, plasma buzz/blæser larm og så refleksioner, da der sidder en glasplade foran. Hvis du f.eks. har en lys stue eller mest skal se tv om dagen kan det være ret irriterende. Men det er jo forskelligt for person til person. Det samme kan siges om plasma buzz/blæser larm. |
|
![]() |
|
![]() |
Det har du ret i. Men det jeg mener er,om der er nogle der kan anbefale et bestemt tv (Typebetegnelse) ,som de mener er et godt tv?
Det er et vildnes, med alle de tv.
Beklager hvis jeg ikke har ydtrykt mig godt nok.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |