Det vil være rigtig dumt ikke at købe en bluray afspiller. Det kan slet ikke siges nok gange

. Jeg vil faktisk mene at det er lidt spild af penge at smide 8000kr efter et nyt tv og så se DVD film.
Retention skal du ikke være så bange for, det går jo væk igen. Det er mest hvis du spiller meget konsol eller skal bruge den sammen med en pc at jeg vil være lidt bekymret. Genskin og refleksioner er selvfølgelig en smagssag. Personligt ser jeg en del fodbold og med en lys stue + et stort vindue gjorde at jeg slet ikke kunne leve med et plasma tv. Derudover er der jo plasma buzz og blæser støj. For nogle er det rigtig træls, mens andre ikke lægger mærke til det. Jeg kan f.eks. ikke selv holde det ud. Plasma giver dog et markant bedre billede end LCD, så hvis du kan leve med de børnesygdomme, så er der ingen tvivl om at det skal være et plasma tv. Ellers må du vende blikket mod LCD/LED.
Du kan læse anmeldelser af både G30 og GT30 inde på http://flatpanels.dk
G30 hvis du vil spare penge eller have et stort TV, GT30 hvis du vil have et lidt bedre TV. Det er igen lidt op til en selv.