|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
cfs6254 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 15:15 |
Jeg startede med at smide et emne herinde om en fladskærm til 3000-3500 og blev af flere henvist til et Panasonic 42" plasma fjernsyn.
Nu har jeg så kigget på det og har desværre måtte sande at 42" er for stort til min stue... derimod så jeg samtidig på 37" modellen som passer megetmeget bedre i størrelsen...prisen er desværre næsten den samme. Men det vil jeg høre er.... er 37" modellen lige så anbefalelesværdig som 42" modellen?? Og så et ekstra spørgsmål Der findes en model der hedder TX P37C10Y...hvad er forskellen på det og så det der hedder TX P37X10?? Til normal familiebrug (Ikke ngoet med hjemmebiograf eller noget)..er C10Y modellen så god nok eller er der klasse forskel? |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Lige en sidebemærkning...
Hvis du ikke fysisk har plads til en 42 tommer, så er det selvfølgeligt løsningen at vælge 37 tommeren. Men hvis det er fordi du selv synes at det bliver for stort, så vil man opleve at henover de næste 2 måneder "krymper" skærmen til en størrelse mindre... Med andre ord en 42 tommer virker ikke for stor når den har hængt på væggen i 2 måneder ![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
X37Y og X42Y har 100% samme billedkvalitet - der er kun størrelsen til forskel. Bedste billede i prisklassen. Dertil en hurtig betjening.. M.v.h. |
|
![]() |
|
cfs6254 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Det havde jeg ikke tænkt over
Sagen er nu mere den, at der hvor skærmen skal stå/hænge er der ikke plads til en 42". Det er på en hjørnevæg mellem hjørnet og et vindue (I en vinkelstue) |
|
![]() |
|
![]() |
OK, men hvad så i forhold til den der hedder 37C10Y i forhold til 37X10Y? Hvad er forskellen om det er et C eller et X der står efter 37"? |
|
![]() |
|
TvHomer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
![]() |
37 tommeren giver i mine øjne et endda bedre SD billede end 42 tommeren i samme model. Har set dem ved siden af hinanden ved flere lejligheder med samme SD signal, og her synes jeg at 37 tommeren klarer det lidt bedre end 42 tommeren, sikkert på grund af størrelsen. |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Her kan du se forskellen på alle panasonics 2009-modeller http://www.ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm I praksis har jeg personligt aldrig set en C-model, men det er jo samme panel der benyttes, så forskellen er vel minimal (et gæt)
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
På X10 får du en bedre billedbehandling, dobbelt så meget Tekst-TV hukommelse (i praksis ventefrit!), en ekstra HDMI-indgang (3 stk) og en PC-indgang. M.v.h. |
|
![]() |
|
![]() |
Det jeg reelt set kan bruge til noget er måske den bedre billede behandling. Men er det sådan at billedet er markant bedre på tv eller er det bedre billedebehandling hvis man bruger det som billedefremviser (Via SD kortlæseren)? Tekst tv bruger jeg stort set aldrig og jeg har ingen eksterne HDMI apperater |
|
![]() |
|
![]() |
Ingen der har et svar på ovenstående omkring billede behandling
Nu har jeg nemlig siddet og sammenlignet specifikationer fra panasonic.dk og der set der ud til at der er følgende forskelle -Mere txt-tv hukommelse -1 HDMI stik mere -S-video indgang -X10 har et NATURAL VISION FILTER der hedder AR (Og hvad i himlens navn det er aaaaner jeg ikke) -X10 har V-AUDIO surround hvor C10Y har V-AUDIO Umiddelbart kan jeg ikke se andre forskelle... Så er de ovenstående forskelle det der gør forskellen på C10Y og X10? Og har de nogen indvirkning på billede kvaliteten...altså at den er forskellig fra den ene til den anden? |
|
![]() |
|
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
Natural vision filter burde vel i princippet gøre et eller andet ved
billedkvaliteten, men mit gæt vil være, at det i sig selv er af begrænset betydning, dvs. i dit tilfælde ville jeg ikke tillægge det nogen videre betydning. Kabinettets udseende er nogle gange lidt mere simpelt på de billige modeller og det fremgår ikke nødvendigvis som en feature, så kig endelig på billederne først og se, om det ser fint ud (sikkert ikke ret mange butikker, der har c-modellen hængende). - er der de samme indbyggede tunere i? |
|
![]() |
|
![]() |
Desuden har X10 - som tidl. nævnt - en decideret PC-indgang... M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |