|
Panasonic TX-43CX750E 3D Problem. |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
Svuppe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har selv samme model, blot i 49 tommer.
Mine erfaringer er, at 3D på dette fjernsyn er meget følsomt for betragtningsvinklen vertikalt, altså øjenhøjden. Sidder jeg med mine øjne så de er over toppen af fjernsynet, så får jeg kraftig ghosting over det hele. Rykker jeg hovedet 10 cm ned, så er billedet perfekt. Jeg skal heller ikke ret meget længere ned før den så er gal igen. Jeg har faktisk måtte ligge et par små klodser under fronten af foden på mit fjernsyn for at få 3D til at passe til min højde. Hvis du har ghosting i den ene side af skærmen, men ikke den anden, så lyder det som om at polariseringsfilmen der er limet på panelet, er sat på en lille smule skævt. Du har desværre den værste kombination muligt. Et 4K panel i den mindste størrelse, altså meget små pixels. Det giver meget små tolerancer ved montering af polariseringsfilmen. Prøv at se om problemet ændrer sig ved at bevæge dig op eller ned mens du ser 3D. Hvis du er heldig, er der et sweet-spot hvor alt er godt. Hvis ikke, så er det nok kun udskiftning af enten panel eller hele fjernsynet, der vil hjælpe. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Svuppe# Rigtig god og brugbar oplysning, som trådstarter kan bruge i sin argumentation for at få byttet sit TV
![]() |
||
![]() |
||
kimila ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-August-2004 Sted: 2730 Herlev. Status: Offline Point: 314 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej alle.
Tilbage igen. Nu kører sagen hos forbrugerstyrelse med en masse dialog mellem dem og forhandleren. Forhandleren er ikke til at tale med, de påstår stadig at det ikke fejler noget. Er nu mens jeg skriver her testet hos Service Center Gruppen i Pandrup, de påstår stadig at det ikke fejler noget og har givet mig en regning på et undersøgelse gebyr på 1200,- kr. Der er tegnet udvidet service på dette tv 5 år. Næste step er forbrugerklage nævnet, så det bliver så det. Ved ikke hvornår jeg får tv'et tilbage, men er der en der har lyst til se på det, som ikke bor så langt fra Herlev. På forhånd mange tak. Redigeret af kimila - 25-August-2016 kl. 16:08 |
||
mvh
kimila |
||
![]() |
||
kimila ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-August-2004 Sted: 2730 Herlev. Status: Offline Point: 314 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tv'et er kommet tilbage men stadig ikke iorden.
Har brokket mig over at jeg skal betale for en undersøgelse, så den er blevet anuleret. Sagen er nu sendt vidre til Forbrugerklægenævnet. Tv'et er pakket ned i kassen da Forbrugerklagenævnet helst ser man ikke bruger varen mens sagen kører. |
||
mvh
kimila |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sikke noget bras. Pøj pøj med sagen
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
kimila ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-August-2004 Sted: 2730 Herlev. Status: Offline Point: 314 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jo tak, så nu er det bare at vente.
Blev så nød til at køre et nyt tv da det andet jo er pakket ned. Det blev så et Panasonic TX-50DX780E. Personen der kom med det i torsdag kikkede lige på mit defekte panasonic og han kun tydeligt se at det ikke fungeret ved 3D. Det nye er så Active 3D og det fungerer perfekt. |
||
mvh
kimila |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det der bare undre mig i sådan en sag er jo, at din forhandler sender en medarbejder ud, denne konstatere, at der ikke kan vises korrekt 3D - og alligevel acceptere forhandleren - som jeg har forstået det, et reparationsværksteds afgørelse.
I stedet mener jeg, at forhandleren burde bakke sin kunde op i forhold til værkstedet. For pokker det er blevet svært at være kunde, når man kommer ud i situationer med f.eks. et defekt TV. Det er jo blevet den omvendte verden, og hvor der ingen hjælp er at hente.
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er den form for mgl service og konduite, der kaster fremtidige kunder i armene på elektronik supermarkederne - FØJ!
![]() |
||
![]() |
||
kimila ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-August-2004 Sted: 2730 Herlev. Status: Offline Point: 314 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det var sønnen der kom hjem til mig og konstateret at 3D ikke vises korekt men da tv'et kom hjem fra servicecenteret hvor de konstateret at der ingen fejl er fundet, altså der er ikke skiftet noget i tv'et sagde de i butikken båre sønnen og faren at nu virkede det fint. |
||
mvh
kimila |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jamen så er fejlen jo periodisk. For mig er specielt en autoriseret forhandlers fornemmeste opgave at bakke sin kunde op - oven i købet når forhandleren selv tidligere har konstateret fejlen. Der er i mine øjne bare ikke nogen undskyldning for at kaste ansvaret fra sig. Ellers kan mange jo lige så godt handle i Elgiganten og Powers hvis service og kundebehandlingen er på samme niveau.
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvordan hænger det sammen med: Citat: "Personen der kom med det i torsdag kikkede lige på mit defekte panasonic og han kun tydeligt se at det ikke fungeret ved 3D." |
||
![]() |
||
kimila ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-August-2004 Sted: 2730 Herlev. Status: Offline Point: 314 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Til Kampus.
Jeg har købt et nyt tv i et andet Panasonic center da jeg stadig bedst kan lide Panasonic. Det er selvfølgelig ikke købt hos buddinge tv og radio. Da de kom med det torsdag fra den nye butik hvor jeg har købt det, fik jeg manden til at kikke på det defekte tv og han kunne godt se at 3D ikke fungeret korekt.
|
||
mvh
kimila |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |