recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-65GZ2000E - nu kalibreret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-65GZ2000E - nu kalibreret

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2020 kl. 22:20

Hej Hother,

Har mange af de samme synspunkter som dig.

HDR har heller ikke nogen nævneværdig (i min overbevisning) en visuel åbenbaring eller rendyrket wow-oplevelse - som naturligvis er en individuel opfattelse.

Dog anerkender jeg, at der er en stor forskel på 10Bit vs. 8Bit kildematerialet, hvor jeg personligt kan se en visuel og markant detaljeret forskel.



SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 01:10
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Hej Hother,

Har mange af de samme synspunkter som dig.

HDR har heller ikke nogen nævneværdig (i min overbevisning) en visuel åbenbaring eller rendyrket wow-oplevelse - som naturligvis er en individuel opfattelse.

Dog anerkender jeg, at der er en stor forskel på 10Bit vs. 8Bit kildematerialet, hvor jeg personligt kan se en visuel og markant detaljeret forskel.



Mange tak for dit indlæg. Jeg ar også fået nogle PM´s der fortæller, at de også har problemer med HDR omkring lys. De pågældende vover åbenart ikke at skrive det offentligt, måske er de nervøse for, at de får at vide, at de ikke rigtigt har forstået HDR.

Men helt klart, 10 bit og detaljer kan være enestående.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 06:05
Hvis det er højlyset i HDR, som generer jeres øjne, så sæt eventuelt nogen bias-lys bag skærmen. Nyere OLED-modeller fra f.eks. LG har også en indstilling i menuen, så man kan begrænse højlysets intensitet ved blot at skære tidligere i toppen på lyskurven (EOTF).

Der er da ikke nogen grund til at være bange for at ytre sin mening. Pointen er bare, at HDR ikke er et look. Man kan lave alle typer visuelle look under HDR-paletten. Det dækker i praksis over mange komponenter, herunder også 10-bit og et noget større farverum.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 00:39
Der er et par ting som har irriteret mig undervejs, f.eks. at jeg ind i mellem mister min trådløse internetforbindelse, men også at Youtube går i baglås. Det sidste er det værste, for jeg har ikke fundet en work around. Jeg kan såmænd godt vælge en HDMI forbindelse, og af den vej se TV, men det er så uden lyd. Der er intet andet tilbage, end en factory reset, og starte forfra med indstillinger osv. Ret surt.

Desværre ser det ud til, at jeg må udskyde min kalibrering, for det aftalte tidspunkt ser ud som om, at det falder sammen med et kommende hospitalsophold. Jeg skal have en maveoperation af de lidt større, og hvornår jeg er oppe og på plads. det kan jeg ikke lige overskue. Jeg havde ellers glædet mig til den kommende kalibrering Embarrassed


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 00:52
UH! Det lyder ikke særligt rart - med operationen, altså. Cry Men kan du ikke bare hakke et netværkskabel i r*ven af apparaturet? Det kan vel også være pga. at det trådløse hopper af, at YouTube "går i stykker"?

Ellers bare go' bedring til dig!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

UH! Det lyder ikke særligt rart - med operationen, altså. Cry Men kan du ikke bare hakke et netværkskabel i r*ven af apparaturet? Det kan vel også være pga. at det trådløse hopper af, at YouTube "går i stykker"?

Ellers bare go' bedring til dig!
Jo, der er vel flere muligheder med den netværksforbindelse. Det kan vel også være min router.

Mange tak for dine pæne ord.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 15:44
Held og lykke samt god bedring herfra. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Held og lykke samt god bedring herfra. 

Mange tak. Sådanne hilsener luner i svinget 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 17:11
Altid godt når de ved hvad der skal til for at gøre det bedre!
God bedring! 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 17:20
God bedring

Mvh Michael
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 17:58
Mange tak skal I have.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2020 kl. 20:03
Hej Hother,

Har sendt dig en PB.

Bedste hilsner,

SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu