recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-65HZ2000, opsummering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-65HZ2000, opsummering

 Besvar Besvar Side  <1 1617181920>
Forfatter
Besked
tclange Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2005
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tclange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 19:18
Den bliver du glad for de spiller fint sammen 👌
Panasonic 65" HZ2000,Yamaha SW050
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af tclange tclange skrev:

Den bliver du glad for de spiller fint sammen 👌

Jamen jeg har da også lyttet til digBig smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 13:01
Så kom den "Lille" Yamaha NS-SW050 hjem. Den er i størrelse ikke helt så lille som jeg regnede med. Omvendt, hvis der skal kunne presses noget bas ud af den, så skal kabinettet jo have en vis størrelse.



Beklager at billedet viser Sub´en "Liggende". Men originalbilledet som jeg har lagt ind efter, er nu rigtigt nok. Det går nok alligevelEmbarrassed 

Jeg har aldrig været specielt gode venner med subwoofer, når det kommer til indstillinger m.v. Forhåbentlig er den så simpel, så selv jeg kan finde ud af herligheden.






Redigeret af Hother - 01-September-2020 kl. 13:07
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
cphMichael Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cphMichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2020 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så kom den "Lille" Yamaha NS-SW050 hjem. Den er i størrelse ikke helt så lille som jeg regnede med. Omvendt, hvis der skal kunne presses noget bas ud af den, så skal kabinettet jo have en vis størrelse.



Beklager at billedet viser Sub´en "Liggende". Men originalbilledet som jeg har lagt ind efter, er nu rigtigt nok. Det går nok alligevelEmbarrassed 

Jeg har aldrig været specielt gode venner med subwoofer, når det kommer til indstillinger m.v. Forhåbentlig er den så simpel, så selv jeg kan finde ud af herligheden.


Jeg vil høre hvordan du har tilsluttet din subwoofer til dit fjernsyn?

Jeg har samme fjernsyn som dig og har købt en Yamaha NS-SW200.
I kassen ligger et tyndt kabel med et jack-stik i begge ender.
Når jeg sætter jack-stikket i subwooferen slukker den grønne lampe over tænd/sluk knappen.
Jeg har læst mig frem til at stikket i subwooferen er til System Connection - og bruges åbenbart til at den tilsluttede receiver kan slukke- og tænde for subwooferen automatisk.

Jeg vil høre der fulgte en adapter med til din subwoofer, så du har tilsluttet den til en af phone stikkene?


Redigeret af cphMichael - 04-September-2020 kl. 11:28
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2020 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af cphMichael cphMichael skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så kom den "Lille" Yamaha NS-SW050 hjem. Den er i størrelse ikke helt så lille som jeg regnede med. Omvendt, hvis der skal kunne presses noget bas ud af den, så skal kabinettet jo have en vis størrelse.

Beklager at billedet viser Sub´en "Liggende". Men originalbilledet som jeg har lagt ind efter, er nu rigtigt nok. Det går nok alligevelEmbarrassed 

Jeg har aldrig været specielt gode venner med subwoofer, når det kommer til indstillinger m.v. Forhåbentlig er den så simpel, så selv jeg kan finde ud af herligheden.


Jeg vil høre hvordan du har tilsluttet din subwoofer til dit fjernsyn?

Jeg har samme fjernsyn som dig og har købt en Yamaha NS-SW200.
I kassen ligger et tyndt kabel med et jack-stik i begge ender.
Når jeg sætter jack-stikket i subwooferen slukker den grønne lampe over tænd/sluk knappen.
Jeg har læst mig frem til at stikket i subwooferen er til System Connection - og bruges åbenbart til at den tilsluttede receiver kan slukke- og tænde for subwooferen automatisk.

Jeg vil høre der fulgte en adapter med til din subwoofer, så du har tilsluttet den til en af phone stikkene?

Nej, der følger ikke stik med, men den med mini jack er nu god nok. Jeg har anskaffet et Clicktronic RCA Coaxial audio/video kabel, med mini jack i begge ender.

Jeg har nu ikke fået tilsluttet Sub´en endnu. Så om det funker, det må jeg melde tilbage om.

Tillykke med dit aldeles skønne TVSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2020 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af cphMichael cphMichael skrev:

Jeg har samme fjernsyn som dig og har købt en Yamaha NS-SW200.
I kassen ligger et tyndt kabel med et jack-stik i begge ender.
Når jeg sætter jack-stikket i subwooferen slukker den grønne lampe over tænd/sluk knappen.
Jeg har læst mig frem til at stikket i subwooferen er til System Connection - og bruges åbenbart til at den tilsluttede receiver kan slukke- og tænde for subwooferen automatisk.
Ser ud til at være det andre fabrikanter kalder Trigger input, hvor du med en DC spænding styrer ON/OFF på enheden. 
Mvh. JørgenT
Til top
cphMichael Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cphMichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2020 kl. 12:39
[/QUOTE]

Nej, der følger ikke stik med, men den med mini jack er nu god nok. Jeg har anskaffet et Clicktronic RCA Coaxial audio/video kabel, med mini jack i begge ender.

Jeg har nu ikke fået tilsluttet Sub´en endnu. Så om det funker, det må jeg melde tilbage om.

Tillykke med dit aldeles skønne TVSmile
[/QUOTE]

Hvis du sætter strøm til din Subwoofer. Tænder på den store knap på bagsiden og tænder på den lille knap på forsiden (øverst over højttaleren), så tænder der en lille grøn lysdiode som viser at Subwooferen er tændt.

Hvis du sætter jack-stikket ind i hovedtelefon udgangen på dit fjernsyn og derefter det andet jack-stik ind i højttaleren, så slukker højttaleren (den grønne lysdiode går ud).

Den er den udfordring jeg står med nu - så jeg er interesseret i at høre hvad du har gjort for at løse dette?

Jeg tror der skal anvendes et kabel hvor der i den ene ende sidder et jack-stik som du sætter ind i hovedtelefon-udgangen på dit fjernsyn og i den modsatte ende af kablet skal der være et phone-stik som du kan sætte ind i Subwooferen.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2020 kl. 12:44
@cphMichael,

Som sagt har jeg ikke tilsluttet sub´en endnu. Endvidere er en SW050 nok knapt så avanceret som din SW200. Jeg har f.eks. ingen lamper på fronten.

Kablet er anskaffet på anbefaling af en fagmand, og jeg skal nok melde tilbage når jeg er blevet klogere, med lidt held i løbet af weekenden.

Edit: send evt. en PM om emnet til tclange, som har en Yamaha sub oppe at køre med sit HZ2000.


Redigeret af Hother - 04-September-2020 kl. 12:47
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tclange Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2005
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tclange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2020 kl. 15:32
Jeg fik et kabel fra min forhandler med rød og hvid Phono stik i den ene ende hvor det ene sættes i sub
og et hovedtelefon stik I den anden ende som sættes i tv 

Der er ingen indstillinger på sub kun tænd og sluk og så er der 1 indstilling i tv menu 

Det spiller fint 
Panasonic 65" HZ2000,Yamaha SW050
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2020 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af cphMichael cphMichael skrev:

Hvis du sætter jack-stikket ind i hovedtelefon udgangen på dit fjernsyn og derefter det andet jack-stik ind i højttaleren, så slukker højttaleren (den grønne lysdiode går ud).

Den er den udfordring jeg står med nu - så jeg er interesseret i at høre hvad du har gjort for at løse dette?

Jeg tror der skal anvendes et kabel hvor der i den ene ende sidder et jack-stik som du sætter ind i hovedtelefon-udgangen på dit fjernsyn og i den modsatte ende af kablet skal der være et phone-stik som du kan sætte ind i Subwooferen.


Du skal ikke tro noget som helst, du skal vide.

Min klare anbefaling er at du starter med at pille alt fra, inden du ødelægger noget og så ellers læse brugsanvisningen til din subwoofer.

Brugsanvisningen indeholder både engelsk, tysk og svensk udgave, så der burde være en af dem du forstår.

Har du læst den?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2020 kl. 16:42
Jeg kan nu konstatere, at det kabel og stik jeg har fået tilsendt er forkert. Her der phono stik i begge ender. Det skal som tclange skriver være henholdsvis mini jack og phono.
ØV!
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 19:23
Der er nogle stykker der har bedt mig en mere sammenhængende bruger anmeldelse af mit nye 65HZ2000.

Her må jeg desværre skuffe, for jeg kunne godt have det noget bedre, så jeg orker bare ikke det skribleri. Og da mange mener at billedet på et OLED TV er ens, uanset alt det bagved liggende, så er det jo spildte skønne kræfter. Og endelig er der heldigvis en hel del troværdige anmeldelser tilgængelige på nettet.

Der er dog flere anmeldere der allerede har udnævnt HZ2000 til det bedste OLED TV i år, når det kommer til billede kvalitet. Jeg vil mene at de har ret, jeg er i det mindste temmelig benovet, og benovet, det bliver jeg hver dag.

Beklager meget, og ønsker jer en helt skøn weekend. Og vil I ikke nok passe på hinanden - be omTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1617181920>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu