|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Madmanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2007 Sted: Frederiksberg Status: Offline Point: 139 |
![]() Sendt: 28-Maj-2011 kl. 14:58 |
Så, sidste spørgsmål fra mig i et stykke tid.
![]() ![]() Jeg spurgte sælgeren om det skyldtes forskellige indstillinger, men det mente han ikke - det var blot fordi GT30 var det bedre/dyrere (men man kan jo nok ikke ligefrem stole på en sælger, hehe). Så er der andre, der har lagt mærke til at G30 er mindre skarp i billedet kontra GT30, eller er det bare noget man kan indstille sig fra?
|
|
![]() |
|
BaSsE_- ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
![]() |
Jeg har læst en test på en engelsk side, hvor de faktisk roste GT30 for at have en meget god kontrast/farve i billedet i forhold til sin storebror VT30, men GT30 og VT30 har også en anden fosfor type da de skal vise 3D. Men man kan aldrig rigtig bedømme et tv hos en forhandler, da de jo ikke er kalibreret, og der højst sandsyndligt er direkte halogenspot belysning ned på dem... osv... men søg nettet tyndt for info...
![]() |
|
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy - |
|
![]() |
|
Basse32 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2011 Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Må så sige at de fleste hifiklubben butikker plejer at have rimeligt gode indstillinger på deres tv, men kan selvfølgelig ikke udelukke at det du så ikke var ok. Er glad for mig 46GT30 så kan ind til videre kun anbefale.
![]() |
|
![]() |
|
Madmanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2007 Sted: Frederiksberg Status: Offline Point: 139 |
![]() |
Så vidt jeg kunne forstå på sælgeren var de begge sat til THX (eller tilsvarende indstilling). Jeg synes bare det var underligt, at billedet var mindre skarpt på den mindre skærm... Men ja, GT30'eren så rigtig flot ud.
![]() |
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
Hej. Nu vil jeg ikke skyde HFK noget i skoene, men jeg har en dag i EXPERT på fisketorvet oplevet at se tre forskellige modeller vise det samme billede hvor man tydeligt kunne se forskel på billedkvaliteten. Det var så påfaldende at jeg lige kiggede efter hvordan de var forbundet. Alle tre sad til samme afspiller det billige sad til composite video, det mellemdyreste sad til Component video og det dyreste sad til HDMI. Gæt hvilket der havde det bedste billede... Bortset fra det er det da ikke usandsynligt at GT30 er bedre end G30. Mig bekendt benytter de ikke samme panel og front glasset (som er af plast) er vist med en bedre antireflekscoating på GT30. MVH tvkartoffel
Redigeret af tvkartoffel - 28-Maj-2011 kl. 23:22 |
|
![]() |
|
![]() |
Hehe, det skulle da ikke undre mig.
![]() |
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
Det kan udmærket være en bedre antirefleksbehandling der gør forskellen. Jeg har ikke selv set GT30 eller G30, men jeg kan soge at mit ældre PZ85 plasma lider under manglen på en ordentlig antirefleksbehandling. Hvis der er lyst i stuen eller hvis der står en lampe der giver genskin på skærmen så forringer det billedet betydeligt. tvkartoffel
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tillader mig at tvivle lidt på, at det skulle være tilfældet her... Begge skærme hang ovenfor hinanden og der var ingen genskin/refleksioner. Sortniveauet og billedkvaliteten generelt var rigtig godt på begge skærme. Den største synlige forskel bestod som sagt i skarpheden.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tja. Jeg kan ikke sige dig hvad der gør forskellen. Mon ikke den dyre model bare er lidt bedre. Det er sjældent man kan få det hele for det halve :-)
tvkartoffel
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Jeg tror - som du selv nævner - at der er snydt med kontrasten!
Der er jo intet til hinder for at hæve kontasten, selvom begge står til THX. På den måde skaffer man jo også sig selv et "salgsargument", for at sælge GT30 til kunder som reelt ikke ellers vil have en dyrere 3D skærm. Det rigtige i situationen havde været at bede om fjernbetjeningen, eller bede om at se indstillingerne. M.v.h. |
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
Det er selvfølgelig cool nok, som udgangspunkt at antage at pågældende butik snyder for at sælge så dyre skærme som muligt. Min personlige teori er en smule mindre konspirationsagtig.
Jeg er på linje med tvkartoflen, idet jeg igen og igen har set G30 fremstå mindre levende og lidt sløret ved siden af GT30. Efter min opfattelse har i det i de konkretet tilfælde jeg har oplevet hovedsageligt været forårsaget af G30's mindre effektive antireflektive coating. Det er meget let at forveksle sløring af billedet (i form af lavere kontrast) med manglende skarphed i billedet (som igen ikka har noget at høre med opløsningen).
Jeg tror forskellen vil være langt mindre hvis du kommer igen en sen aften og ser dem med slukket lys i lokalet.
Bortset fra det, så fremstår G30 generelt mindre skarp især ved filmmateriale, fordi Panasonic stadig ikke har fuldt ud styr på deres deinterlacing i film-mode. Det gælder dog efter min bedste overbevisning både G30 og GT30.
|
|
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
@fredtoft , hvad mener du med filmmateriale , er det via en tv udsendelse , eller ved afspilning af fex Blu-ray ?....
MVH
|
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |