recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-P42V10E m/DVB-S Tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TX-P42V10E m/DVB-S Tuner

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Det undrer mig såre, at 24p Smooth Cinema kører ved 60hz, og ikke multipla af 24, for så må det introducere telecine judder. (Som vi dog nok ikke ligger så meget mærke til)

Je - det underer osse mig - men det ser ret jævnt ud - men i mine øjne for jævnt, meget lig IFC på en PZ85. Jeg fik desværre ikke kigget ordentligt efter artefakter på f.eks. kanter i bevægelse.

- Med 24p Smooth Cinema = off kører den i Biograf 96hz skriver du. I modsætning til 60hz med 24p smooth i on. De 96hz bør give roligere panoreringer uden hakken. Gør de det?

Ja og nej - de 96Hz reducerer flicker - men der er ikke nogen oversampling/interpolation blandet ind i billedgengivelsen, så vidt jeg kan se.

- Og har den med 24p Smooth Cinema slået fra mindre hakken i panoreringer end G10. G10 har jo angiveligt også 96hz.

Der må jeg være dig svar skyldig - jeg havde som sagt meget kort tid med TV'et - og jeg kunne have brugt hele aftenen...

- Er det kun i biograf-mode, at G10 og V10 kører 96hz og har frame interpolation? (måske har jeg ikke set en G10 i biografmode - har dog checket at IFC har været slået til).

Jeg kan ikke lige huske, hvilke signaler G10 tillader IFC for - men jeg ville tro, at 96Hz vil være til rådighed i de andre modes også. V10 kan ikke bruge interpolation/oversampling i THX-mode - og i BIOGRAF-mode kører den kun 96Hz, hvis IFC=OFF.

- Hvorfor er opfriskningsfrekvensen N/A for IFC til/fra i biografmode?

Med forbehold for svigtende hukommelse, er det sådan, at "24p Smooth Cinema" og "IFC" er "gensidigt udelukkende" - det er enten eller, for når TV'et fodres med 1080p24Hz får man "24p Smooth Cinema" som valgmulighed.

Har du i øvrigt måleudstår der viser om det er 96hz eller 60hz?  Hvis det derimod er opslag fra anden kilde vil jeg meget gerne have linket.

Ja-  jeg har en lavpas filtrerende sensor, som jeg kan bruge sammen med et (software-)oscilloskop, der kan låse på frekvensen og derved aflæse frameraten. Jeg har kort nævnt det i et indlæg om subfield-drive her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60647& PN=1&TPN=500

Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Samuel Samuel skrev:

Jeg vil så lige sige, at jeg kun kan høre mit v10, hvis jeg stiller mig helt hen og stikker øret ned til blæserne..

Min dvdafspiller og tdc hdbox larmer mere end mit tv. Så jeg er fint tilfreds

Det er så ikke den oplevelse PSSO har, men kan der virkelig være så stor forskel - nogle får en stille model, andre får et støjfyldt tv.

og ja der kan virkelig være stor forskel på folks hørelse

Redigeret af Garfield - 23-Maj-2009 kl. 11:09
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 02:25

Bantam,

jeg læste følgende på AVS-forum og 24p smooth:

---
With 24p playback, each frame is shown 4 times to avoid flicker. However, there are still only 24 different frames every second and so, on panning shots, you will be able to see the judder that exists on the original film footage.

With 24p Smooth Film, 600 frames are created (interpolated) from the original 24 frames and of these 600 frames, 1 in 10 (60) are shown every second. 60 fps is enough to avoid noticeable flicker, but you now have 60 different frames every second rather than 24, so the steps between them are smaller and panning shots etc are much smoother.

This process works very well on the new LCD's so I have high hopes for the V10.
----

Bantam, kan det virk'lig tænkes at de er helt oppe og beregne 25 gange imellem frames (600/24=25) i stedet for blot at beregne 3 eller 4 gange til 72/96 hz hvor nogle siger at alene det er for beregningstungt.

Men det giver mening med hvordan de får 24hz til at gå op i slutresultatet på 60hz. For du lejlighed til at se det mere, så kommenter gerne yderligere på hvordan det ser ud i praksis.

http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions/988775-pan asonic-v10-worth-extra-over-g10-2.html

Redigeret af JENC - 24-Maj-2009 kl. 10:07
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 13:11

Bantam, kan det virk'lig tænkes at de er helt oppe og beregne 25 gange imellem frames (600/24=25) i stedet for blot at beregne 3 eller 4 gange til 72/96 hz hvor nogle siger at alene det er for beregningstungt. Men det giver mening med hvordan de får 24hz til at gå op i slutresultatet på 60hz...

Det lyder som nogle ret tunge beregninger - og jeg kan ikke lige se, hvorfor man skulle beregne 600 frames for at smide de 540 frames væk med det samme. Måske er den matematisk begrundelse, som du indikerer, at man kan ud fra de 600 frames kan vælge et "tæt-på-jævnt" afspilningsforløb. Umiddelbart mener jeg, at man ville kunne optimere algoritmen og så bare beregne de 60 frames i stedet. Måske er der nogen, der har denne viden - i så fald er jeg nysgerrig.

For mig lyder det mest som om nogen har digtet videre på "600Hz subfield drive" for at få det til at give mening i sammenhæng med IFC.

Redigeret af bantam - 25-Maj-2009 kl. 14:39
Til top
Bigboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Februar-2009
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Radiomand Radiomand skrev:

Vi har modtaget de første modeller af TX-P42V10E, der er DVB-S tuner indbygget i dem, det kan pt. ikke bekræftes fra Panasonic Danmark"Nordic" om det er en fejl, eller om det er permanent.

DVB-S tuneren virker fint med Canaldigital SD+HD kanaler

Jeg fik mit CA modul til V10 i dag og med en geninstallering af fabriksindstillinger på tysk, så lykkedes det at få 1018 sat-kanaler ind!

HD materialet så suværent - Så lidt af en ubådsfilm fra TV2 Film HD. Wauw!

Mvh.
PT

Panasonic TX-42V10e
Hitachi PJ-TX100
102" 16:9 gråt lærred
KEF 5.1 surround
Butkick transducer T.Hansen (virker faktisk og koster 150kr)
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2004
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 18:37
hvor skal man købe en TX-P42V10E, der er DVB-S tuner indbygget i dem for det lader jo ikke til forhandler ved noget

jj
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 00:39
mvh Christian
Til top
Bigboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Februar-2009
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 01:13
Det er kun nogle HD kanaler der kan ses (DVB-S  V10) på Canal Digital. Er der nogen der har en idé om, hvorfor Eurosport HD ikke kan vises, mens det går fint med National Geographic HD?
Mvh.
PT

Panasonic TX-42V10e
Hitachi PJ-TX100
102" 16:9 gråt lærred
KEF 5.1 surround
Butkick transducer T.Hansen (virker faktisk og koster 150kr)
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2004
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 13:45
tak for svar cnn3 kender du den forhandler og en anden ting på de her plasma tv fra panasonic men man ikke rette
på dens instilling de første 100 timer og skal ma ha en
fag mand ud og indstille den for at få den rigtige billed
jeg har kig på den her hvis det skal være en 50 tommer
Panasonic TX-P50G10E det er vel den man skal købe hvis man ikke skal ha den nye v model der jo lige er udkommet

håber der er nogle der vil svare

jjj

Redigeret af j333 - 06-Juni-2009 kl. 13:48
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 15:35
Jeg har da været i forretningen, og han virker som en fornuftig fyr. Han kan sikkert svare på alle de spørgsmål du måtte have.
mvh Christian
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 21:01
Hej er der nogen der har erfaring med V10 og viasat via DVB-S, eller er det ikke muligt ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 21:06

Viasats NDS kodning vil nok være svær at overkomme, hvis det da er muligt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu