|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||||||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|||||
Je - det underer osse mig - men det ser ret jævnt ud - men i mine øjne for jævnt, meget lig IFC på en PZ85. Jeg fik desværre ikke kigget ordentligt efter artefakter på f.eks. kanter i bevægelse.
Ja og nej - de 96Hz reducerer flicker - men der er ikke nogen oversampling/interpolation blandet ind i billedgengivelsen, så vidt jeg kan se.
Der må jeg være dig svar skyldig - jeg havde som sagt meget kort tid med TV'et - og jeg kunne have brugt hele aftenen...
Jeg kan ikke lige huske, hvilke signaler G10 tillader IFC for - men jeg ville tro, at 96Hz vil være til rådighed i de andre modes også. V10 kan ikke bruge interpolation/oversampling i THX-mode - og i BIOGRAF-mode kører den kun 96Hz, hvis IFC=OFF.
Med forbehold for svigtende hukommelse, er det sådan, at "24p Smooth Cinema" og "IFC" er "gensidigt udelukkende" - det er enten eller, for når TV'et fodres med 1080p24Hz får man "24p Smooth Cinema" som valgmulighed.
Ja- jeg har en lavpas filtrerende sensor, som jeg kan bruge sammen med et (software-)oscilloskop, der kan låse på frekvensen og derved aflæse frameraten. Jeg har kort nævnt det i et indlæg om subfield-drive her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60647& PN=1&TPN=500
|
||||||
![]() |
||||||
Garfield ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
![]() |
|||||
og ja der kan virkelig være stor forskel på folks hørelse Redigeret af Garfield - 23-Maj-2009 kl. 11:09 |
||||||
![]() |
||||||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|||||
Bantam, jeg læste følgende på AVS-forum og 24p smooth: --- Bantam, kan det virk'lig tænkes at de er helt oppe og beregne 25 gange imellem frames (600/24=25) i stedet for blot at beregne 3 eller 4 gange til 72/96 hz hvor nogle siger at alene det er for beregningstungt. Men det giver mening med hvordan de får 24hz til at gå op i slutresultatet på 60hz. For du lejlighed til at se det mere, så kommenter gerne yderligere på hvordan det ser ud i praksis. http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions/988775-pan asonic-v10-worth-extra-over-g10-2.html Redigeret af JENC - 24-Maj-2009 kl. 10:07 |
||||||
![]() |
||||||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|||||
Det lyder som nogle ret tunge beregninger - og jeg kan ikke lige se, hvorfor man skulle beregne 600 frames for at smide de 540 frames væk med det samme. Måske er den matematisk begrundelse, som du indikerer, at man kan ud fra de 600 frames kan vælge et "tæt-på-jævnt" afspilningsforløb. Umiddelbart mener jeg, at man ville kunne optimere algoritmen og så bare beregne de 60 frames i stedet. Måske er der nogen, der har denne viden - i så fald er jeg nysgerrig. For mig lyder det mest som om nogen har digtet videre på "600Hz subfield drive" for at få det til at give mening i sammenhæng med IFC.
Redigeret af bantam - 25-Maj-2009 kl. 14:39 |
||||||
![]() |
||||||
Bigboy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
|||||
Jeg fik mit CA modul til V10 i dag og med en geninstallering af fabriksindstillinger på tysk, så lykkedes det at få 1018 sat-kanaler ind! HD materialet så suværent - Så lidt af en ubådsfilm fra TV2 Film HD. Wauw! |
||||||
Mvh.
PT Panasonic TX-42V10e Hitachi PJ-TX100 102" 16:9 gråt lærred KEF 5.1 surround Butkick transducer T.Hansen (virker faktisk og koster 150kr) |
||||||
![]() |
||||||
j333 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2004 Status: Offline Point: 277 |
![]() |
|||||
hvor skal man købe en TX-P42V10E, der er DVB-S tuner indbygget i dem for det lader jo ikke til forhandler ved noget
jj |
||||||
![]() |
||||||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|||||
mvh Christian
|
||||||
![]() |
||||||
Bigboy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
|||||
Det er kun nogle HD kanaler der kan ses (DVB-S V10) på Canal Digital. Er der nogen der har en idé om, hvorfor Eurosport HD ikke kan vises, mens det går fint med National Geographic HD?
|
||||||
Mvh.
PT Panasonic TX-42V10e Hitachi PJ-TX100 102" 16:9 gråt lærred KEF 5.1 surround Butkick transducer T.Hansen (virker faktisk og koster 150kr) |
||||||
![]() |
||||||
j333 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2004 Status: Offline Point: 277 |
![]() |
|||||
tak for svar cnn3 kender du den forhandler og en anden ting på de her plasma tv fra panasonic men man ikke rette
på dens instilling de første 100 timer og skal ma ha en fag mand ud og indstille den for at få den rigtige billed jeg har kig på den her hvis det skal være en 50 tommer Panasonic TX-P50G10E det er vel den man skal købe hvis man ikke skal ha den nye v model der jo lige er udkommet håber der er nogle der vil svare jjj Redigeret af j333 - 06-Juni-2009 kl. 13:48 |
||||||
![]() |
||||||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|||||
Jeg har da været i forretningen, og han virker som en fornuftig fyr. Han kan sikkert svare på alle de spørgsmål du måtte have.
|
||||||
mvh Christian
|
||||||
![]() |
||||||
Blu-ben ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2008 Status: Offline Point: 869 |
![]() |
|||||
Hej er der nogen der har erfaring med V10 og viasat via DVB-S, eller er det ikke muligt ?
|
||||||
![]() |
||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|||||
Viasats NDS kodning vil nok være svær at overkomme, hvis det da er muligt. |
||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |