|
Panasonic TX-P50GT60Y |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Frankieboy1980 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2012 Sted: Kolding Status: Offline Point: 48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-April-2013 kl. 10:08 |
Har lige købt dette lækre tv og har nu næsten fortrudt det af den simple årsag at strømkabel fra tv stikker så langt bagud at det går imod vægbeslaget så det ikke kan foldes helt ind til væggen, og det er endda et vinklet stik. Beslaget er et Vogels THIN 345 hvor der er 3.5cm til væg, men det nytter jo ikke noget når Panasonic har været så uintelligente at placere strømstik så højt oppe.
Er det muligt at lave en fusker løsning og lave et strømkabel som fylder mindre?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, der er en løsning, men den er ikke god, så længe du har Garanti og Reklamation på det. Løsningen er at lodde en ledning på de 2 ben der sidder i tilslutningen bag på TVet. Du kan e.v.t. finde et par kabelsko som passer på de pinde der sidder i tilslutningen, så undgås der at lodde. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Frankieboy1980 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2012 Sted: Kolding Status: Offline Point: 48 |
Hvis jeg bruger de kabelsko, hvorfor har det noget med garanti at gøre? Kan det skade tv'et at bruge den løsning da?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Nej ikke hvis der bruges Kabelsko, så kan det originale kabel sættes i, det kan det ikke hvis et andet loddes på. Husk i alle tilfælde at lave en isolering mellem de 2 ben, så der ikke kan ske en kortslutning. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jeg kender en elektriker som kan lave det for mig, så er jeg sikker på at det bliver lavet ordentligt.
Det er faktisk det eneste der er "galt" med tv'et, ellers er det jo super godt. Har haft et par LED tv fra Samsung og LG og jeg kan simpelthen ikke holde ud at se på alt det clouding og bleeding når jeg slukker lyset, det var dog ikke særligt slemt på LG men stadig for meget til min smag. 1000 tak for hjælpen :-)
|
|
![]() |
|
Fair nok, men det er en smal sag at lave selv på kort tid. |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Fornuftigt at få en elektriker til at lave det. Med alt det hjemmelavede fusk er der stor risiko for kortslutning og brand.
|
|
![]() |
|
ipk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2007 Sted: Viborg, Denmark Status: Offline Point: 333 |
Panasonic regner nok med at folk overholder deres forskrift på 7 cm indtil væggen. ![]() Personligt vil jeg ikke risikere nedsat levetid på tv'et på grund af varmeproblemer. Redigeret af ipk - 20-April-2013 kl. 15:56 |
|
Mv. Ivan
Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2. |
|
![]() |
|
Men jeg vidste jo ikke at der skal være 7cm til væg før jeg købte tv'et og beslag, læste først i manualen efter beslag og tv var hængt op. Det er da også sindsygt meget afstand, hvad er pointen så med at hænge det op. Jeg havde et Samsung UE46D8005 på et beslag med 1cm til væg og det virkede perfekt uden at blive varmt, så tænkte da ikke over at plasma blev varmere. Der er 5-6cm til væg nu, så mon ikke det er nok...
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Du har jo bare købt det forkerte vægbeslag... Strømstikket er jo nærmest en "klump" som stikker ca. 4 cm og det må du jo købe beslag efter. Jeg mener nu også der i dit Vogels beslag er nogle afstandsstykker med så du kan komme længere væk fra stikket. Men JA, er dumt stikket er så dybt. Tag nu en dybvejrtrækning og glæd dig over det nye dejlige billed :-)
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Ellers byt til et Samsung 51" plasma F8005. Er nok lige så godt og kan hænge på et tyndt beslag... Og du får bedre smart tv og lækrere remote :-)
|
|
![]() |
|
Jeg ville hellere købe et VT60 istedet for det Samsung der, hvis jeg alligevel var oppe i den prisklasse. Jeg synes nu bedre om Panasonic smart tv end Samsungs. Dejligt at der ikke er blæsere i GT60, havde jeg frygtet. Synes remote er super god, langt bedre end den til d8005. Men skulle der ikke være en touch pad remote og en touch pen med til GT60?
Redigeret af Frankieboy1980 - 20-April-2013 kl. 19:37 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |