|
Panasonic TX-P50V10e DVB-S/T problem |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Marts-2013 kl. 21:42 |
|
Hej alle
Jeg håber i kan hjælpe mig ang. et problem jeg har med mit tv. Vi har parabol med lnb til astra samt den nordiske (mener det er 1g vest), anyhow, vi har så opsagt canal digital for at køre udelukkende på DVB-T/S direkte på tv´et,og her er hvor det bliver "weird" for overhovedet at få lov til og bruge DVB-S,skal TV´et være sat op til tyskland,østrig eller schweiz, og vi har så lavet en fabriksnulstilling,kørt hele molevitten igennem, DVB-S virker fint, MEN når så der skal kanal søges på DVB-T finder tv´et INGEN danske kanaler,selvom jeg søger manuelt direkte på frekvenserne,kun mux data kanalerne kommer op,og de svenke DVB-T. Nuvel, det har virket fint før, men antenne manden var hos os forleden,og idioten mente han skulle nulstille vores tv endnu engang fordi han ikke mente eurosport skulle ligge på kanal 1,og fordi vi skulle have boxer,uanfægtet at klumpen bare kunne sætte ca-modulet i og så ville kanalerne blive afkodet,og vores setup ville stadig virke. Og nu kan jeg simpelthen ikke få tv´et til at vise de danske kanaler ved DVB-T søgning når tv´et er sat til tyskland,det finder fint de svenske på DVB-T,og husk,når TV´et er sat til Danmark,så kan man overhovedet ikke få adgang til DVB-S indstillinger og kanal søgninger. Jeg menes og kunne huske da jeg fik det til at virke for 6 måneder siden,at jeg kunne sætte tv´et tilbage til dansk uden og køre en fabriksnulstilling,men jeg kan gudhjælpemig ikke finde ud af hvordan,og manualen er ubrugelig,den er kun på 12 sider,jeg kan også huske jeg fandt en side på nettet om det,men den har jeg jo ikke gemt. Er der nogen af jer der ved hvorfor tv´et lige pludseligt ikke vil finde danske kanaler når det er opsat til tyskland? |
||
![]() |
||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
E.L.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
|
som jeg skrev,har det virket fint før. vi kunne skifte mellem dvb-t og dvb-s med tv knappen på fjernbetjeningen,men nu kan vi kun have enten dvb-t eller dvb-s
|
||
![]() |
||
minimaxx ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Marts-2013 Status: Offline Point: 1 |
|
Hej
Dansk manual http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Support/Downloads/428987/index.html |
||
![]() |
||
|
Øhh,tror du jeg ville lave et indlæg om dette hvis det stod i manualen?? |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
|
Min danske manual er på 84 sider, så prøv at hente denne her alligevel. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Glem det,bare slet dette indlæg,der er tydeligvis ingen af jer der forstår problemet. Ikke engang panasonic kan svare ordentligt på det,så enten forklarer jeg det ikke godt nok,eller også er jeg den første der er løbet ind i dette problem,hvilket jeg tvivler på,da jeg fandt løsningen på internettet,men fik ikke gemt linket,og kan nu ikke finde siden igen.
Og nej det står IKKE i nogen af manualerne Redigeret af Tsunamijhoe - 24-Marts-2013 kl. 00:05 |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
|
Kan du slet ikke komme frem til DVB-T med TV-knappen og søge som på side 35.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Jo,men så virker DVB-S ikke. Det er åbenbart sådan at Panasonic har blokeret for brug af de forskellige tunere alt efter hvilket land man er i,hvilket jo er latterligt. Panasonic påstår det er vores "udbyder" der skal godkende tunerne for brug,men eftersom de kanaler vi har er OTA så holder det ikke en meter,Panasonic vil bare ikke indrømme de har lavet en design brøler. Det sagt,som nævnt har det virket før vores antenne mand nulstillede tv´et i forbindelse med opsætning af ny antenne forstærker til vores gamle tag antenne, men jeg kan ved gud ikke huske hvad pokker jeg gjorde, jeg er sikker på det er en indstilling et eller andet sted,men som sagt står det ikke i manualen, jeg fandt løsningen i sin tid på internettet,men kan ikke finde siden igen. Hvis opsætningen er sat til Danmark, så virker alt DVB-T fint ink. alle danske kanaler,men alle menuerne til DVB-S findes så slet ikke på tvet,så man kan ikke få adgang til DVB-S tuneren. DVB-S tuner menuerne aktiveres udelukkende hvis tv´et er sat til Tyskland,Schweiz eller Østrig,men så virker DVB-T ikke,den vil ikke finde danske kanaler. |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4846 |
|
Hej Tsunamijhoe.. Jeg ved ikke hvordan du har det med Engelsk? Men jeg prøvede at downloade manualen på Engelsk. Det var den største: Har du prøvet en Auto Setup af DVB-T ved brug af knapperne på TV'et sidepanel som beskrevet på side 35 i den Engelske manual? Eller måske en Manual DVB-T Tuning fra side 38 Du skrive at du kan modtage DVB-S hvis du sætter den til f.eks. Tyskland og jeg vil tro at et af ovenstående vil give dig de ønskede DVB-T kanaler. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 24-Marts-2013 kl. 19:21 |
||
![]() |
||
|
Ja,jeg har prøvet det du beskriver,og nej,jeg får IKKE det ønskede resultat, den vil ikke finde de danske kanaler på kanal listen. Det er mystisk,for den finder fint mux kanalerne (data kanaler) på de respektive frekvenser hvis man søger manuelt. Det er som om de bliver filtreret fra med vilje. Jeg må bruge den indvendige side,og se om jeg kan finde den side hvor løsningen stod et eller andet sted, alt det her gætteri kommer vi ingen vejne med,og ingen af jer har samme problem,eller kender til det,og dermed er jeg lige vidt.. Jeg lukker hermed tråden. *UPDATE* HAHAHA, jeg har fundet ud af det.. TV´et skal stå til tyskland,søg DVB-S kanaler, derefter skal man trykke på TILFØJ HD KANALER så kommer de alle sammen, selvom de manglende kanaler ikke er hd kanaler,det giver absolut ingen mening,men det virker,well sort off, nu mangler vi 4 svenske OTA kanaler,men det kan vi leve uden.. I f***ing knew it, bare en eller anden lille latterlig setting man skulle trykke på. Det har kun taget mig over en uge med hovedbrud at få det skidt til at virke,og ikke engang panasonic kundeservice vidste det her,de kunne i alt fald ikke svare på det. Dette er det sidste Panasonic produkt jeg har købt nogensinde Redigeret af Tsunamijhoe - 24-Marts-2013 kl. 23:17 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |