|
Panasonic TX-P50VT30 og 4:3 biograf format |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pj2000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 88 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Februar-2012 kl. 11:42 |
Jeg har afløst mit TH-42PV60EH med det nye VT30 i 50", og alt er bare fremragende kvalitet. Men jeg kan ikke forstå at man ikke kan indstille 4:3 til at blive vist i Biograf format som jeg kunne på den gamle skærm. Altså hvor 4:3 bliver strukket ud i bredden i siderne men bevarer formatet i midten.
Jeg kan ikke finde indstillingen, kun fuld 4:3 der jo gør at alt bliver for bredt og ovalt. Har jeg overset noget? Man kan undres hvis funktionen bare er fjernet, da TV'et i mine øjne ellers er tæt på perfekt ![]() Redigeret af pj2000 - 03-Februar-2012 kl. 14:24 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mon ikke en af zoom indstillingerne gør tricket. Synes iøvrigt det ser dumt ud når der panoreres, så foretrækker bjælkerne i siden og korrekt AR istedet |
|
![]() |
|
pj2000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 88 |
Nej zoom instillingerne zoomer bare, og gør man det på en 4:3 med undertekster, så forsvinder nederste tekstlinie.
Gælder både zoom1, 2 og 3, da de blot er mere eller mindre zoom. Du kan have ret i at det ikke er så smart når der panoreres, men resten af tiden er det nu en meget god effekt, at få sin skærm fyldt ud i stedet for de brede sorte sidebjælker. Redigeret af pj2000 - 03-Februar-2012 kl. 16:23 |
|
![]() |
|
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
|
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Nej skyking, det findes på fladskærme - som sagt indledningsvis havde vore 42" panasonic (TH-42PV60EH) funktionen, hvilket vi har brugt rigtigt meget og derfor savner vi det på den nye VT30
![]() |
|
![]() |
|
Ups "problemet" løst
![]() Panasonic har åbenbart valgt at kalde funktionen for "Tilpasset 16:9" istedet for "Biograf" som på tidligere modeller. Og det var jeg ikke kvik nok til at gennemskue.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Godt du fandt ud af det. Jeg mener nu også featuren er fulgt med til fladskærmene
|
|
![]() |
|
Er nødt til at genoptage mit spørgsmål: Som sagt har jeg fundet den knap (Tilpasset 16:9) der skulle gøre tricket, med at strække kun siderne på en 4:3. Og det virker på nogle udsendelser, men ikke på alle?Hvis vi ser DR1 med 4:3 udsendelse, så sker der intet når jeg trykker på "Tilpasse 16:9" - og derfor er jeg sådan set tilbage ved udgangspunktet for mit spørgsmål. Ingen knapper 16:9 eller tilpasset 16:9 eller zoom, gør at jeg kan se 4:3 i hele skærmbredden. Jo 4:3 Fuld men så er det at alle personer tager 25 kg på i bredden ![]() Da jeg skrev at jeg mente at jeg havde fundet løsningen var det på en 4:3 på Zulu. Her gjorde "Tilpasset 16:9" at det blev strukket i siderne men ikke i midten. Hvad der lige adskiller den udsendelse på Zulu fra DR1 4:3 udsendelser ved jeg ikke. I bruger vejledningen den engelske anbefales det at man de første 100 timer ser alle 4:3, ved brug af "Just" knappen , som "Tilpasset 16:9" hedder på engelsk, dette for at reducere risiko for burn in. Jeg modtager signal fra YouSee og kun digitalt ved DVB-C. Så igen er der nogen der oplever det samme med ikke at kunne strække 4:3 med "Tilpasset 16:9"? |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2126 |
DR sender IKKE 4:3 længere, det der ligner 4:3 er 16:9, hvor de selv ligger de sorte bjælker på. Det kan være en forklaring. |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Ok - og det du dermed siger er, at jeg ikke kan bruge "Tilpasset 16:9" og dermed ikke få strukket siderne som jeg kunne før?
Det forklarer jo at knappen ingen virkning har, men det er da lidt ærgreligt ![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19680 |
Nej, det er da meget godt, så bliver folk ikke så tykke..... Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |