|
Panasonic TX-P60ZT60E |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
tror ikke på et Panasonic kan levere et billede som en vt60 i 2014
kan huske de påstod i flere år at nu kunne de levere et billede som et pio det tog dem mange år og fordi de skulle have 3D med kan man hurtig få burn in på deres plasma tv men havde nu selv købt et vt60 til stuen, hvis jeg skulle købe nu har selv lige købt sony topmodel i led, nemlig en w905 men jeg skulle ikke købe et som var større end 46 tommer Oled er langt bedre til større skærme, end led er men man kan desværre ikke købe et, uden man bliver fattig
Redigeret af xcardman - 08-Januar-2014 kl. 16:53 |
||
![]() |
||
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
|
Jeg tænker bare på den normale købmænd-logik, større el. mere er som regel billigere at købe. |
||
BORING! |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
- det er ikke helt fair når i snakker om " latterligt høje launch priser o.l " . Bemærk at dybest set alle fabrikanter kører med røde bundlinie tal . Dette tyder jotvært imod på at bla stykprisen er alt for lav . .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
|
Ingen tvivl om at Tv-skærme generelt er blevet meget billigere end før, og at producenterne og forhandlerne er presset af konkurrencen og markeds-situationen. Producenterne forsøger at kompensere for den lave pris og indtjening på Low and Mid-range skærme, ved så at forsøge at sælge deres topmodeller til en højere pris, end hvad de reelt set bør koste. Producenterne må selvfølgelig sælge deres skærme til de priser de har lyst til, og det handler selvfølgelig om at tjene så meget som muligt. Vi ser dog besparelser på op til 15.000 Kr. på diverse topmodeller, og endda mere end det. Eksempler er Sony's 4K TV, som for ikke længe siden kostede 15.000 - 20.000 Kr mere end de gør nu, hvor Sony gik ind og satte prisen ned for dem. Vi ser LG OLED falde med mange tusinde kroner i UK, og Panasonic VT60 i 65", startede på 35.000 Kr, og kunne købes i Expert for 20.000 Kr. for lidt over en måned siden. Nu er den nede på 25.000 Kr, og det er trods alt en stor besparelse. Med de besparelser synes jeg personligt at det er med rette, at launch-priserne på de allerbedste skærme er urealistiske høje.
Hvis skærmene var prissatte mere realistiske fra start, så ville jeg have det fint med at købe dem ved launch, velvidende om, at de om et halvt års tid ikke ville falde med så vanvittig mange kroner som de gør nu, og dermed føle sig dum. Der er god grund til at have is i maven.. Redigeret af vasif - 09-Januar-2014 kl. 00:40 |
||
![]() |
||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
|
Pioneer gik fallit på Tv-markedet med den taktik. En konsekvens langt højere stykpris end konkurrenterne og bare generelt, men på bekostning af færre salg, hvilket er dét der sker med de høje priser. Det er ikke nødvendigvis vejen frem.
Pioneer kunne sagtens have solgt mange mange flere Tv, stadig med en rigtig god indtjening, havde de bare sænket priserne. Det havde været en bedre økonomisk gevinst. Flere ville have Pioneer Tv i huset, og de kunne tjene penge på tilbehør, og mersalg i forhold til øvrige Pioneer produkter. Da jeg arbejde i Radio-branchen for efterhånden mange år siden, var indtjeningen og prisen i forhold til købspris absurd høj på flere af topmodellerne, og absurd lav på lov og mid-range skærmene. Tag Samsung som eksempel. De sælger blandt andet billige skærme som er godt prissat, og selvom indtjeningen er lav, så sælger de så meget, at det er en kæmpe overskudsforretning. Hvis kunden er tilfreds med sit Samsung Tv, så er familien også tilbøjelig til at kigge på Samsung, når der skal købes en ny vaskemaskine, eller en ny mobil. Sony derimod, har konsekvens næsten altid højere priser på en tilsvarende skærm som Samsung's, og de sælger ikke bare mange færre skærme, men har dundrende underskud. Ved ikke om strategien er så god med en højere stykpris. Forbrugerne finder ud af det, og køber for det meste dét det der er billigst. Redigeret af vasif - 09-Januar-2014 kl. 01:00 |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8683 |
|
Pioneer gik fallit ved at sænke priserne.
Mht. Samsung, så bruger de $12 mia. om året på salgsfremmende ting som bl.a. salgskommissioner, og det er der pt. ingen andre der har råd til. Taktikken virker for dem, men er svær at efterligne. I øvrigt bliver ny elektronik generelt også billigere at producere når man kommer længere hen i produktets levetid, og det gælder sikkert også for high end tv-modellerne, så et prisfald er ikke unormalt (medmindre man vælger at have en mindre indtjening/tab i starten af produktets levetid). Derudover overrasker det mig at Elgiganten har mere end 25 ZT60 på lager. Det lyder af meget for en model der nok næppe er storsælger, så et prisfald lyder ikke usandsynligt. Der er jo bundet noget kapital, og der optages noget lagerplads, så på et eller andet tidspunkt skal de sælges. Redigeret af lunddal - 09-Januar-2014 kl. 08:27 |
||
![]() |
||
|
Pioneer gik fallit fordi de solgte for få skærme, og samtidig havde investeret massivt i nye og eksisterende fabrikker til udvikling og produktion af deres skærme.
Grunden til at de solgte for få skærme, var p.g.a prisen. Alle vidste det var det bedste, men de færreste havde råd til dem. De havde dog en meget høj indtjening på de skærme de nu fik solgt, den højeste indtjeningsprocent af alle skærme dengang. Jeg kan ikke huske at de sænkede priserne markant, men havde de ikke det, så var der vel endnu færrere der i første omgang overhovedet ville have købt dem, og man kan vel ikke argumentere for, at skærmene var for billige, tværtimod.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Aj, Pioneer sænkede priserne gevaldigt med G9. Et 5090 kostede ved launch omkr 17k
|
||
![]() |
||
|
Var det ikke nærmere de 25.000 Kr. ved launch? Ihvertfald for en 5090H. Kan godt huske 9G generationen blev ret billige, ikke kun ved køb fra Sverige eller UK, men også i Danmark. Dog var det tilsyneladende stadig for dyrt for folk?
Plus det var dengang Samsung for alvor tog fat med deres massive markedsføring, og forskruede folk. Redigeret af vasif - 09-Januar-2014 kl. 20:03 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Nej det er rigtigt, nu husker jeg prisen var omkr ell lige under 20k
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
|
jeg gav 20k for mit Pioneer 500 m, fordi de stoppede
ellers var prisen 35000 kr men hvis jeg skulle ud i dag og have den bedste billedekvalitet så er det en oled skærm i 55 tommer og den koster kassen ved køb af vt60 får jeg det samme eller en smule bedre billedekvalitet. så kan ikke se hvor jeg skulle skifte den ud man får sikkert heller ikke en krone for den ergo er prisen den samme i dag for en p60z som for 5 år siden snart mener en 60 tommer m model kostede de 30.000 kr ved godt den kan noget mere, men vil aldrig bruge det
Redigeret af xcardman - 09-Januar-2014 kl. 22:15 |
||
![]() |
||
ThomasNorge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-December-2013 Sted: Hitra, Norge Status: Offline Point: 143 |
|
Hvad er forskellen på Y og E?
Har set både VT og ZT slutte på E istedet for Y |
||
Mvh Thomas
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |