|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 15> |
Forfatter | |||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
||
Så nu beror det ikke længere på en intern kalibrering (nu ikke længere foretaget af pilfingre)..?
|
|||
![]() |
|||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
||
Min tidligere diagnose passer præcist udfra det Panasonic skriver - jeg gentager gerne: - De fleste fejl er sandsynligvis pga nogen har pillet i service-menuen - Resterende fejl skyldes fejlkalibrering fra fabrikken |
|||
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|||
![]() |
|||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
||
Så nu skal der altså ikke skiftes nogen chip???
|
|||
![]() |
|||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
||
Udfra det Panasonic skriver: 1) Problemet kan løses med en intern kalibrering - ingen udskiftning af chip 2) Derudover har Panasonic lavet en ny driver, således at slanger ikke kan fremprovokeres ved forkert intern kalibrering - det er denne driver-update der MÅSKE kræver udskiftning af en chip. Men dette er et stort MÅSKE, fordi nogen her skriver som om de ved at det er tilfældet. |
|||
|
|||
![]() |
|||
Jorgen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2004 Status: Offline Point: 226 |
![]() |
||
Jeg har ikke været inde og lege i servicemenuen, og har alligevel haft et par oplevelser med slangerne - den ene med tv-kiggeri - "Forbrydelsen" to forskellige episoder. Det lyder da godt hvis Panasonic vil fixe problemet - som udover summetonen, når der er meget lys på skærmen, er det to eneste ting jeg har at udsættet på et ellers rigtig godt TV... Redigeret af Jorgen - 06-Februar-2007 kl. 12:24 |
|||
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Udfra det Panasonic skriver kan det klares med en opdatering af noget driver. Det er alt hvad de siger.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
De skriver faktisk tre ting: - At det er en intern kalibrering der skaber problemet - At man vil udskifte til en ny driver der afhjælper problemet - At denne update er en software service update Redigeret af nextgeneration - 06-Februar-2007 kl. 12:39 |
|||
|
|||
![]() |
|||
taunus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 89 |
![]() |
||
Er der nogen der har holdt Panasoniv i Danmark op på problematikken? Jeg kan selv sige, at jeg ikke har pillet i nogen servicemenu og i Forbrydelsen er der helt klart rigtig mange af dem: Se her og rul lidt ned
|
|||
... ovenover alting stråler Moder Sol... og ejer af et 42PV60E- nu UDEN Purple Snakes
|
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
Lad os nu se,når den første har fået løst problemet ! Det er jo ikke kun v nogle bestemte sekvenser på nogle DVD´er. Det er på antennesignal,såvel digitalt som analogt ! Og så er der rimelig dokumentation for,at det ikke kan kalibreres/justeres væk ! Jeg hælder mest til nyt HW - men der gættes - også her !
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Vi fik aldrig svar på spørgsmålet sabre2 ! Hvorfra ved du at der skal skiftes et CPU board ??? |
|||
|
|||
![]() |
|||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
||
ELLER de fleste/alle fejl skyldes fejlkalibrering fra fabrikken resterende fejl skyldes at nogen har pillet i service menuen. Det er jo gætteri men jeg er ret sikker på, at Panasonic ikke ville tilbyde at løse problemet hvis det kunne henføres til at folk havde roddet i service menuen. |
|||
![]() |
|||
sabre2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
||
Det hele er igang derude, der er ikke bare tale om løse rygter fra diverse fora, blot et eksempel:
Re: Color problems in my Panasonic PV60/PX60
Quote:
As the engineer who did mine explained - The software update is burnt onto the D-Board therefore it is a software update but the D-Board has to be replaced to update it.
Herudover er Grækenland sandsynligvis også igang:
Re: Color problems in my Panasonic PV60/PX60
At last Panasonic Greece recognized the problem and will proceed with the order of the D-board for my TV. I believe sooner or later all European countries will recognize it |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 15> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |