recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic UK har anerkendt PV60 Purple sn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic UK har anerkendt PV60 Purple sn

Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 12:52
Så driveren ligger som et image  i hukommelsen på paneldriverchippen - ja så skal printet/chippen jo skiftes.

Men hvorfor skriver Panasonic så

Any customers experiencing this phenomenon should contact their local DSN service agent to arrange a service software upgrade.

... nå men det finder de berørte jo nok ud af - det vigtigste er at der er en løsning ...

Redigeret af nextgeneration - 06-Februar-2007 kl. 12:53
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 13:04
Herudover er Grækenland sandsynligvis også igang:

De tar sikkert et par lande ad gangen - man kan organisatorisk ikke bare update hele verden på en gang.
Til top
Varmemesteren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-December-2006
Sted: Denmark
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 13:11

Hej Folkens

Lige et dumt spørgsmål , hvem er vores local DSN service agent?

Hilsen varmemesteren

Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 13:18

Oprindeligt skrevet af taunus taunus skrev:

Er der nogen der har holdt Panasoniv i Danmark op på problematikken? Jeg kan selv sige, at jeg ikke har pillet i nogen servicemenu og i Forbrydelsen er der helt klart rigtig mange af dem: Se her og rul lidt ned

Yeps, se her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19612& KW=svar+fra+Panasonic

Jeg har sendt ham en henvisning til denne tråd. Hans svartider er imidlertid rigeligt lange, men jeg bringer hans svar så snart jeg får det.

Mvh.

Til top
sabre2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Januar-2007
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 15:38
Re: Color problems in my Panasonic PV60/PX60

Quote:
Originally Posted by interprice View Post
Hello tg zone,
could you give us the new firmware version installed on your TV?
Thank you in advance.
The main firmware version does not change only the firmware on the D board I cannot remember the exact value, something like
14.01 to 14.02 or 40.01 to 40.02
I will check tonight.

If the service tech cannot find the D board, he has to remove the AV inputs which are mounted on a metal frame which comes out in one unit, the D board sits directly behind this.

Redigeret af sabre2 - 06-Februar-2007 kl. 15:43
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 15:40

Spændende at følge med i...

Det kunne være godt med en officiel dansk udmelding fra Panny DK omkring proceduren for udbedring!

Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 00:43
Når det er en så udbredt fejl, så burde man kunne aflevere sin skærm tilbage til forhandleren og få pengene tilbage uden problemer. Der kan jo gå måneder før en evt. reparation af ens skærm sættes i gang.

Da min skærm også har pixelfejl (en fejl som jeg ellers valgte at leve med), vil jeg mene, at jeg skal have min ombyttet til et eksemplar uden pixelfejl og slanger eller have mine penge tilbage fra TC. Det kan altså ikke være rigtigt, at en hel ny skærm til så mange penge, skal være så fejlbehæftet.

Har I fejlmeldt jeres skærme og til hvem?

Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 01:01
Brok jer når de nye modeller kommer.. Måske nogle er heldige ;)
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 01:12

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Når det er en så udbredt fejl, så burde man kunne aflevere sin skærm tilbage til forhandleren og få pengene tilbage uden problemer. Der kan jo gå måneder før en evt. reparation af ens skærm sættes i gang.

Det kan godt være at der er behov for at klappe hesten her... Jeg kender kun problemet ud fra beskrivelser på recordere.dk; men det er ikke oplagt for mig at der er tale om en egentlig defekt ved TVet (eller sagt med andre ord at der er en mangel i købelovens forstand, med dertil hørende rettigheder for forbrugeren).

Grundlæggende kan man ikke forvente et perfekt billede på et TV til forbrugerprisniveau, og ved enhver form for digital billedbehandling, er der en risiko for at introducere digitale artefakter (som purple snakes godt kunne være). Naturligvis kan man altid gøre det bedre, og det virker som om at Panasonic har arbejdet på den sag, men det er ikke det samme som at produktet i udgangspunktet var behæftet med en mangel. Ingen af os har råd til et TV med et perfekt billede.

For at tage et eksempel fra CRT verdenen: det er velkendt at 100Hz CRT har problemer med horisontale rulletekster (som på TV2 nyhederne, som jeg lige har set på mit 100Hz CRT...). Det er bare ikke en mangel ved et 100Hz CRT, men en ulempe ved den billedbehandling som foretages. Det er heller ikke en mangel ved et CRT at man ikke har 100% rette linier (et vist niveau af geometrifejl må accepteres). Sådan kan man blive ved, hvadenten teknologien hedder CRT eller plasma.

Dermed heller ikke sagt at man ikke kan få gjort noget ved problemet, selv hvis der ikke formelt er tale om en mangel. Panasonic er givetvis interesseret i tilfredse købere, og derfor kunne man sagtens forestille sig, at de vil tilbyde denne opdatering som kundeservice, enten direkte eller via forhandlerne.

EDIT: dette er ikke et forsøg på at tage stilling til den konkrete sag. Det har jeg hverken tilstrækkelige oplysninger til at gøre eller nogen som helst interesse i. Jeg nyder fordelene ved mit Philips Pixel Plus CRT og lever med de ulemper, som der er.

Redigeret af JesperLund - 07-Februar-2007 kl. 01:22
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 05:55
Jeg synes bare, det er belastende at en forholdsvis ny skærm har sådan et problem. Her hos mig bliver det værre og værre med slangerne.

Jeg var overbærende og valgte at leve med skærmen på trods af pixelfejl og en larmende strømforsyning, fordi jeg ikke orkede alt det bøvl med at sende skærmen retur med et fragtfirma og mangle et tv i flere uger. Her synes jeg faktisk godt, at TC kunne have tilbudt mig at have lavet en ombytning af skærmen hjemme hos mig, når de havde fået dem på lager igen.

Nu viser slangerne så deres grimme kroppe på min skærm og jeg føler mig faktisk lidt til grin og det irriterer mig, at jeg ikke udnyttede mine 14 dages returret. Jeg føler lidt, at jeg bliver straffet for min venlighed og jeg er endt med en skærm med (indtil videre) 3 fejl/problemer:

1. Pixelfejl (bl.a. en rød, som er rimelig tydelig)
2. Larmende strømforsyning
3. Slanger

Jeg tror godt, jeg kan konkludere, at skærmen bliver umulig for mig at sælge videre, hvis jeg prøvede det, for hvem vil dog give penge for en skærm med så mange fejl/problemer?

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Jeg synes bare, det er belastende at en forholdsvis ny skærm har sådan et problem. Her hos mig bliver det værre og værre med slangerne.

Jeg var overbærende og valgte at leve med skærmen på trods af pixelfejl og en larmende strømforsyning, fordi jeg ikke orkede alt det bøvl med at sende skærmen retur med et fragtfirma og mangle et tv i flere uger. Her synes jeg faktisk godt, at TC kunne have tilbudt mig at have lavet en ombytning af skærmen hjemme hos mig, når de havde fået dem på lager igen.

Nu viser slangerne så deres grimme kroppe på min skærm og jeg føler mig faktisk lidt til grin og det irriterer mig, at jeg ikke udnyttede mine 14 dages returret. Jeg føler lidt, at jeg bliver straffet for min venlighed og jeg er endt med en skærm med (indtil videre) 3 fejl/problemer:

1. Pixelfejl (bl.a. en rød, som er rimelig tydelig)
2. Larmende strømforsyning
3. Slanger

Jeg tror godt, jeg kan konkludere, at skærmen bliver umulig for mig at sælge videre, hvis jeg prøvede det, for hvem vil dog give penge for en skærm med så mange fejl/problemer?

Mht strømforsyning der larmer:

Hvis det er 37PV modellen du har, er dette vidst et "kendt" problem for denne model. Også andre fabrikanter har tendens til at larme, især hvis lys/kontrast er sat højt.

37PV modellen er efter min mening en model man skal holde sig fra - så hellere gå efter en 42PV hvis der er plads. Problemet er, at der mig bekendt ikke er et reelt alternativ til 37PV, så må man leve med det eller beholde det gamle CRT.

Til top
sabre2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Januar-2007
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 12:54
Re: Color problems in my Panasonic PV60/PX60

Og det virker - så skal vi bare have en melding fra Panasonic Nordic

Quote:
Originally Posted by Tommymang View Post
I would like to ask those who received a new d-board to check something. If you have the Flight Plan DVD (Region 2), could you please check the picture at 56:44 (when Jodie Foster is crawling, see attached picture). On my set I can see clearly a purple snake on the (greenish) background. Besides this sequence I have not seen any purple snakes on my set.

Also I would like to repeat the following which I mentioned earlier. Anyone any thoughts on this? Perhaps questions for the visiting service engineers...?

Thanks!
Hi Tommymang, I had the fix yesterday, I had only seen the snakes on a couple of occasions, mainly the beginning of flightplan, where the daughter is in bed, I got bad purple banding on the duvet, checked this last night after the fix, and...........NOTHING!, I have just checked the scene you mentioned where Jody Foster is crawling towards the coffin, again nothing!
My set was virtually free of snakes, but I was worried that they may develop later, so I had the fix done, I am convinced it has worked, although I cannot say it has made the overall PQ any better, or worse for that matter. Some of our friends on here have said they have seen an overall improvement. I am very happy with my set, and feel more relaxed about it now the fix has been done.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 15>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu