recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic V10 50" vs Samsung PS50B855
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic V10 50" vs Samsung PS50B855

 Besvar Besvar Side  123 33>
Forfatter
Besked
_HSA_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic V10 50" vs Samsung PS50B855
    Sendt: 01-Maj-2009 kl. 12:33

Står og skal til at købe nyt tv, vil helst gerne have et 50" eller større, men vil helst ikke bruge over 20000kr.

Har overvejet Panasonic V10 50" eller Samsung PS50B855

Hvad ville i vælge, syntes selv Samsung har et stort + i deres 3 cm dybde og stik der går nedad, så det kan komme helt ind til væggen.

 


Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 13:17
Skal vi ikke lige have de to fjernsyn på markedet inden der kan tages beslutninger om hvilket der levere bedste billedet kvalitet.

Personligt er jeg mere lun på den Samsung plasma. Tror det er lidt for tidligt at kunne begynde at drage konklusioner.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Skal vi ikke lige have de to fjernsyn på markedet inden der kan tages beslutninger om hvilket der levere bedste billedet kvalitet.

Personligt er jeg mere lun på den Samsung plasma. Tror det er lidt for tidligt at kunne begynde at drage konklusioner.


netop mellem de to kan man ikke give et bud.

mit gæt bliver dog en v10, fordi panasonic har indtil nu leveret det mest korrekt billede af de to mærker.

tror bare samsung har brugt flest ressourcer på edge led.

Redigeret af xcardman - 01-Maj-2009 kl. 14:30
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 14:29

Så kan jeg jo passende lige afsløre at jeg har sat nogle ting i værk for at lave en kombineret demonstration og test af disse to tv, og forhåbentligt også LG PS8000, så snart de er på markedet. Der kommer nærmere info når jeg har nogle specifikke datoer klar på hvornår jeg kan have skærmene i hænde. Jeg kommer til både at lave en egentlig anmeldelse af dem som vil være at finde på min hjemmeside, samt invitere til en demonstration i neutrale omgivelser (i Vejle) af de tre tv. Jeg synes det vil være interessant at trække en streg i sandet og kigge med neutrale briller på de nye modeller, og lægge forudindtagelser fra tidligere modeller på hylden.

Så hvis du overvejer de to modeller, var det måske værd at vente på - jeg håber at det kommer til at foregå umiddelbart efter de begge er på markedet, formentligt sidst i maj.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 14:30
Det lyder rigtig godt
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Så kan jeg jo passende lige afsløre at jeg har sat nogle ting i værk for at lave en kombineret demonstration og test af disse to tv, og forhåbentligt også LG PS8000, så snart de er på markedet. Der kommer nærmere info når jeg har nogle specifikke datoer klar på hvornår jeg kan have skærmene i hænde. Jeg kommer til både at lave en egentlig anmeldelse af dem som vil være at finde på min hjemmeside, samt invitere til en demonstration i neutrale omgivelser (i Vejle) af de tre tv. Jeg synes det vil være interessant at trække en streg i sandet og kigge med neutrale briller på de nye modeller, og lægge forudindtagelser fra tidligere modeller på hylden.

Så hvis du overvejer de to modeller, var det måske værd at vente på - jeg håber at det kommer til at foregå umiddelbart efter de begge er på markedet, formentligt sidst i maj.



vil du stadig have pioneer som reference, eller bare en test mellem de tre.
du vil jo slå en streg i sandet. 
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Så kan jeg jo passende lige afsløre at jeg har sat nogle ting i værk for at lave en kombineret demonstration og test af disse to tv, og forhåbentligt også LG PS8000, så snart de er på markedet. Der kommer nærmere info når jeg har nogle specifikke datoer klar på hvornår jeg kan have skærmene i hænde. Jeg kommer til både at lave en egentlig anmeldelse af dem som vil være at finde på min hjemmeside, samt invitere til en demonstration i neutrale omgivelser (i Vejle) af de tre tv. Jeg synes det vil være interessant at trække en streg i sandet og kigge med neutrale briller på de nye modeller, og lægge forudindtagelser fra tidligere modeller på hylden.

Så hvis du overvejer de to modeller, var det måske værd at vente på - jeg håber at det kommer til at foregå umiddelbart efter de begge er på markedet, formentligt sidst i maj.

Det synes jeg lyder overordentligt spændende. Lige præcis de to tv er nogle jeg godt kunne være interesseret i. PS8000 har jeg også kigget på, men er ikke helt sikker på hvor stort (tykt/tyndt) det er. Prisen er dog ret god.

En ting jeg godt kunne tænke mig at høre om også var en måling af strømforbruget. Alle skærmene er jo Full HD plasma, som jo bruger noget strøm. Men både Panasonic og Samsung påstår at de har formået at nedbringe strømforbruget væsentligt.

Dog har jeg nok ikke mulighed for at komme til Vejle (bor i København. Hvornår er det du flytter herover permanent Otto? ), så jeg må nok nøjes med anmeldelsen på hjemmesiden. Vil meget gerne se masser af billeder, specielt sammenligninger af den fysiske størrelse på skærmen sat op i mod hinanden.

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Så kan jeg jo passende lige afsløre at jeg har sat nogle ting i værk for at lave en kombineret demonstration og test af disse to tv, og forhåbentligt også LG PS8000, så snart de er på markedet. Der kommer nærmere info når jeg har nogle specifikke datoer klar på hvornår jeg kan have skærmene i hænde. Jeg kommer til både at lave en egentlig anmeldelse af dem som vil være at finde på min hjemmeside, samt invitere til en demonstration i neutrale omgivelser (i Vejle) af de tre tv. Jeg synes det vil være interessant at trække en streg i sandet og kigge med neutrale briller på de nye modeller, og lægge forudindtagelser fra tidligere modeller på hylden.

Så hvis du overvejer de to modeller, var det måske værd at vente på - jeg håber at det kommer til at foregå umiddelbart efter de begge er på markedet, formentligt sidst i maj.

YES! Jeg er ikke spor i tvivl om, at det kan betale sig at vente lidt endnu, og det er simpelthen fedt, at du vil "trække en streg i sandet", og lave en kvalificeret (neutral) sammenligning.

Hvillket af disse tv performer bedst, før og specielt EFTER en kalibrering?  Dét bliver sgu spændende..., og du er vel manden, der kan/vil bedømme det på en fair måde.

 



Redigeret af Firebird - 01-Maj-2009 kl. 16:10
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 19:36

Fedt nok, så bliver det ikke nødvendigt at jeg laver anmeldelser af nogle af de skærme i denne omgang. Det havde jeg ellers tænkt mig. 

Det bliver spændende at læse din test Otto, for man kan jo aldrig vide på nuværende tidspunkt, hvilket TV der leverer bedst billede henholdsvis mellem Panasonic V10 og Samsung 8-serie.



Redigeret af Tech2009 - 01-Maj-2009 kl. 19:36
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 19:50
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 22:30
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 22:46

Nej, men det er jo sidste års plasma-topmodeller fra Panasonic og Samsung, og når sidste års topmodeller ligger så tæt på hinanden, kan det vel også komme til et tæt løb mellem dette års topmodeller fra de to firmaer?



Redigeret af Firebird - 02-Maj-2009 kl. 00:17
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 33>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu