Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 08:57 |
Samsung ambition er at tjene så mange penge som muligt, de tænker ikke så meget over billedekvalitet. De har bare fået nogle dygtigere ingeniør. Tror ikke de har en direkte strategi for billedkvalitet Det er min holdning Den eneste skærm de har på programmet er netop en 855, jeg kunne drømme om og købe.
|
 |
T-Ras
Super bruger
Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 10:58 |
Der er så afgjort nogen hos Samsung, der tænker over billedkvalitet, men det er bare ikke dem der sidder højest på rangstigen. Samsung har jo vist, at de besidder teknologien til at lave kvalitetskomponenter, men et eller andet sted i koncernen sidder der nogen og holder igen. Hvis man ikke tænkte på billedkvalitet, så var B855 jo ikke blevet så godt et TV, som det rent faktisk er.
Prissætningen på B855 antyder, at man har ramt en grænse, hvor man ikke længere har villet tweake på hverken materialer, features eller billedegenskaber, hvilket sikkert er gjort for at holde prisen nede. Hvis man gav ingeniørerne hos Samsung frit spil, så er jeg 100% overbevist om, at de kunne levere et produkt, der ville ligge en klasse over B855.
Hvis man kunne komme ud over sit flip med lowtech plastickvalitet og halvhjertede løsninger hos Samsung, så kunne de helt sikkert levere en ordenlig kandidat til posten som reference-TV. Men hvorfor anstrenge sig så meget, når 99% af markedet er ligeglade - og den sidste ene procent sidder her og skriger i et forum som dette?
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 11:00 |
xcardman skrev:
Samsung ambition er at tjene så mange penge som muligt, de tænker ikke så meget over billedekvalitet. De har bare fået nogle dygtigere ingeniør. Tror ikke de har en direkte strategi for billedkvalitet Det er min holdning Den eneste skærm de har på programmet er netop en 855, jeg kunne drømme om og købe. |
Samsung har da netop med 855'eren vist at tænker på billedkvaliteten, så på det punkt er de skam på rette vej. Det forhindrer dem bare ikke i, at tjene godt på deres "LED tv" som de kalder dem. Tjener de ikke godt på det ene, tjener de bare godt på det andet. Det er slet ikke en så dårlig forretningsfilisofi. Men, hvorfor fortsætter Samsung med at vidreudvikle og sælge plasma tv når de tjener godt på deres "LED tv"? Fordi de ikke vil overlade plasma-markedet til Panasonic og LG.
Nu, hvor Pioneer er stoppet med produktionen af tv, vil hverken Panasonic eller Samsung være tilfreds med andenpladsen på billedkvaliteten. Det har ikke kun noget at gøre med at tjene penge, men det har også noget at gøre med prestige. Ser vi bort fra det dyre Panasonic TX-P54Z11, ligger Panasonics og Samsungs plasma tv i samme prisleje. På grund af prisforskellen kunne begge firmaer godt leve med at Pioneers plasma tv var de bedste, og at de selv lå på anden og tredjepladsen. Nu, hvor Pioneer er stoppet, vil begge kæmpe hårdt om førstepladsen, eller "tronen" om man vil. Jeg er ikke i tvivl om at det koreanske firma Samsung er meget sulten efter at slå de japanske arvefjender.
Redigeret af Firebird - 06-August-2009 kl. 12:01
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 11:11 |
T-Ras skrev:
Der er så afgjort nogen hos Samsung, der tænker over billedkvalitet, men det er bare ikke dem der sidder højest på rangstigen. Samsung har jo vist, at de besidder teknologien til at lave kvalitetskomponenter, men et eller andet sted i koncernen sidder der nogen og holder igen. Hvis man ikke tænkte på billedkvalitet, så var B855 jo ikke blevet så godt et TV, som det rent faktisk er.
Prissætningen på B855 antyder, at man har ramt en grænse, hvor man ikke længere har villet tweake på hverken materialer, features eller billedegenskaber, hvilket sikkert er gjort for at holde prisen nede. Hvis man gav ingeniørerne hos Samsung frit spil, så er jeg 100% overbevist om, at de kunne levere et produkt, der ville ligge en klasse over B855.
Hvis man kunne komme ud over sit flip med lowtech plastickvalitet og halvhjertede løsninger hos Samsung, så kunne de helt sikkert levere en ordenlig kandidat til posten som reference-TV. Men hvorfor anstrenge sig så meget, når 99% af markedet er ligeglade - og den sidste ene procent sidder her og skriger i et forum som dette? | netop prisen og efterspørgelsen efter god billedekvalitet, er netop grunden til vi ikke ser rigtig gode tv fra alle større producenter. derfor tror jeg heller ikke man skal forvente et mirakel i 2010. Men et lille nøk igen som i 2009. så tror faktisk i bund og grund vi er meget enige.
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 11:28 |
T-Ras skrev:
Hvis man kunne komme ud over sit flip med lowtech plastickvalitet og halvhjertede løsninger hos Samsung, så kunne de helt sikkert levere en ordenlig kandidat til posten som reference-TV. Men hvorfor anstrenge sig så meget, når 99% af markedet er ligeglade - og den sidste ene procent sidder her og skriger i et forum som dette?
|
Jeg tvivler meget på at 99% er ligeglade. Der er mange som ikke skriver herinde, men det er ikke ensbetydende med at de er ligeglade med billedkvaliteten, eller byggekvaliteten for den sags skyld. Jeg kender en hel del som på grund af dårlige erfaringer med "fladskærme" er blevet meget kritiske mht billedkvaliteten, og ligesom os andre holder øje med udviklingen. Desuden er jeg ikke i tvivl om, at både Panasonic og Samsung sagtens kunne have leveret bedre plasma tv i år, (især Samsung). De har selvfølgelig begge gemt noget ekstra godt til VM-året 2010.
Samsung har selvfølgelig sét, at Panasonics V10 har en betydelig bedre byggekvalitet end 855'eren, og de er sikkert godt klar over, at det ikke vil være nok at være foran på den overordnede billedkvalitet og design alene. Ganske enkelt fordi mange ikke vil have et tv af så ringe materialer/byggekvalitet stående i deres stue, så det ville undre mig meget, hvis de på dette område ikke kom med en klar forbedring af næste års topmodel. Men, det er selvfølgelig kun et gæt.
Jeg tror dog, at Samsung især hvad billedkvaliteten angår, har en overraskelse til japanerne.
Redigeret af Firebird - 06-August-2009 kl. 12:03
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 11:35 |
problemet med kvalitet er prisen. næsten ingen vil give 45000 kr for en pan z11 og kun 46 tommer. ergo hvorfor bruge ressourcer på noget som ikke sælger særliger godt. De fleste vil jo ikke spare op og købe noget i 15000-20000 klassen. Men køber et til 8000 kr, for der kommer jo noget nyt hele tiden. Fint nok, men en grund til udviklingen ikke går særlige hurtig. Jeg har købt et til 20000 og forventer at have det cirka 4-5 år, før jeg skifter. mit billede bliver ikke meget dårligere på de år. Det skal være meget bedre end mit før jeg skifter, ellers hedder det oled. plasma er ikke så langt væk fra toppen og derfor hedder det sikkert oled næste gang.
Redigeret af xcardman - 06-August-2009 kl. 11:42
|
 |
T-Ras
Super bruger
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 11:38 |
Nu behøver Samsung jo ikke rykke op i 45.000 kr. klassen for at forbedre deres kvalitet... Et Panasonic V10 koster trods alt det samme, og dér er materialerne noget bedre.
Samtidigt kunne man jo fyre gutten, der laver fjernbetjeninger og evt. headhunte ham der har lavet betjeningen til Philips' 9000-serie. Eller bare ringe til mig, så skal jeg vise dem hvor støbejernet og det rustfrie stål, som B&O benytter, ligger.
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 11:38 |
xcardman skrev:
netop prisen og efterspørgelsen efter god billedekvalitet, er netop grunden til vi ikke ser rigtig gode tv fra alle større producenter. derfor tror jeg heller ikke man skal forvente et mirakel i 2010. Men et lille nøk igen som i 2009. så tror faktisk i bund og grund vi er meget enige. |
Hos Panasonic har der kun været et lille nøk. Det har været så lille, at man skulle være hjerneblæst, hvis man havde skiftet sit PZ800 ud med et V10.
Hos Samsung har der derimod været en betydelig forbedring. Mere end bare et lille nøk. De har en del mere at byde på. Det har Panasonic også.
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 11:41 |
Firebird skrev:
xcardman skrev:
netop prisen og efterspørgelsen efter god billedekvalitet, er netop grunden til vi ikke ser rigtig gode tv fra alle større producenter. derfor tror jeg heller ikke man skal forvente et mirakel i 2010. Men et lille nøk igen som i 2009. så tror faktisk i bund og grund vi er meget enige. |
Hos Panasonic har der kun været et lille nøk. Det har været så lille, at man skulle være hjerneblæst, hvis man havde skiftet sit PZ800 ud med et V10.
Hos Samsung har der derimod været en betydelig forbedring. Mere end bare et lille nøk. De har en del mere at byde på. Det har Panasonic også. | hvormeget bedre er samsung blevet i forhold til deres 2008 model. lidt bedre sort og bedre kontrast. Men farver havde de næsten på plads i 2008. samt et bedre billedebehandlingssystem. Jeg havde jo forventet en pio 508 model med et samsung navn
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 11:53 |
Firebird
Men kan udmærket forstår hvis du venter og købe et til næste år, fremfor en v10 eller 855. For som jeg kan forstå det skifter du ikke tv hvert år.
Men toppen for teknologien plasma er ved at være noget med en 500M og derfor tror jeg heller vi kommer til at se en kæmpe revolution inden oled overtager markedet. der vil ske noget mere inden for lcd/LED frem til oled
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 11:58 |
T-Ras skrev:
Nu behøver Samsung jo ikke rykke op i 45.000 kr. klassen for at forbedre deres kvalitet... Et Panasonic V10 koster trods alt det samme, og dér er materialerne noget bedre.
Samtidigt kunne man jo fyre gutten, der laver fjernbetjeninger og evt. headhunte ham der har lavet betjeningen til Philips' 9000-serie. Eller bare ringe til mig, så skal jeg vise dem hvor støbejernet og det rustfrie stål, som B&O benytter, ligger.
|
Enig, og Panasonic burde også fyre deres designer. Disse buttede rundinger og buer, og de grå striber, må de sgu da snart selv kunne se, at det ikke er noget specielt kønt noget.
Prøv denne her Panasonic og Samsung: En simpel aluminiumsramme. Børstet aluminium. To forskellige farver at vælge imellem. Sort, og normal børstet. Bagbeklædening i aluminium og samme farve som rammen. Ja, det ville koste lidt mere end plastik-lortet, men vi er mange som gerne ville betale en tusse mere for ordenlige materialer. Simpelt og minimalistisk design burde ikke være så svært.
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
T-Ras
Super bruger
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 12:06 |
Du slipper ikke med +1000 kr. for en udfræset alu-bagside. Bagsiden kan næsten ikke laves i andet end plastic, men forsiden kunne godt gøre mere elegant uden at koste en bondegård. Plast på bagsiden behøver heller ikke være tacky - hvis det bare gøres ordenligt!
Både Sony og Philips har modeller, der er ret minimalistiske i deres design, med lidt alukanter mv., men prisen er også lidt højere. Ikke at det ville afskrække mig, men Sam og Pan har bare ikke fulgt eksemplet fra de to konkurrenter på dét punkt.
|
 |