recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic V10 vs Samsung 855. OM’er!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic V10 vs Samsung 855. OM’er!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 12:13

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Firebird

Men kan udmærket forstår hvis du venter og købe et til næste år, fremfor en v10 eller 855. For som jeg kan forstå det skifter du ikke tv hvert år.

Men toppen for teknologien plasma er ved at være noget med en 500M og derfor tror jeg heller vi kommer til at se en kæmpe revolution inden oled overtager markedet. 
der vil ske noget mere inden for lcd/LED frem til oled

Det er nu muligt at jeg snupper en Pio eller en projektor, og ikke venter til næste år.

Nææ, en revolution forventer jeg heller ikke til næste år, men jeg forventer klare forbedringer fra især Samsung, og jeg er ikke i tvivl om at også Panasonic kommer med klare forbedringer.

Hvis Panasonic kun kommer med et lille nøk igen næste år, vil Samsung give dem gevaldigt baghjul, så Panasonic skal nok komme med noget betydeligt bedre næste år. De har ikke råd til andet.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af T-Ras T-Ras skrev:

Du slipper ikke med +1000 kr. for en udfræset alu-bagside. Bagsiden kan næsten ikke laves i andet end plastic, men forsiden kunne godt gøre mere elegant uden at koste en bondegård. Plast på bagsiden behøver heller ikke være tacky - hvis det bare gøres ordenligt!

Masseproduktion i østen koster kun en brøkdel af, hvad det koster i det dyre Danmark. Glem alt om danske energipriser og lønninger osv.

Nej, det ville ikke gøre noget, hvis bagbeklædningen igen ville være i plastik, men det skal sgu være af en noget kraftigere kvalitet end på 855'eren.

Et tv i 15.000 - 20.000 kroners klassen bør selvfølgelig være bygget i en ordenlig kvalitet.

Redigeret af Firebird - 06-August-2009 kl. 12:48

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Og jeg tror, at jeg vågner på søndag og har vundet 25 milliarder kr. i lotto, at rumstérstangen er vokset til 30 cm, og at Thandie Newton ligger i min seng og takker for en vidunderlig nat...

Det er ganske enkelt min ambition.

Eller sagt på en mere jordnær måde:

Man kan ønske i den ene hånd og skide i den anden, og så se hvilken hånd der bliver fyldt først.

Der er forskel på at være realistisk, og på at være utopisk. Hvis du anser det for utopisk at Samsung slår Panasonic på billedkvaliteten, må du skam godt gøre det. De spiller da lige op med dem i år.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 13:28

Jeg må sige at jeg er skuffet over Panasonic i denne omgang!

Jeg havde selv en 42PZ80 og har lige fået leget og testet på en 42V10'er. Med sollys er det er  skærm, men hvis man slukker og lukker så levere den nu meget godt men ikke vildt bedre end min tidligere PZ80'er. Deres DVB-C tuner er også mærkelig opsat. Den er blevet væsenlig bedre med retation men for fanden de mangler noget filter i glasfronten eller panelet der hjælper i sollys. SD opscaler er god og det samme gælder THX farverne og deres kabinet opbygning er sku iorden selvom de er slemme til at bruge sølvfarver men det er jo en smag sag

Jeg har desværre ikke set Samsung B855 endnu men glæder mig til det.

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
t-h-k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Juni-2009
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 16:35

Inden Pioneer lukkede deres plasma afd. helt ned, var det meningen at de skulle bruge Pan paneler i deres kommende skærme, så vit ja husker. Jeg mener også at der var noget oppe at vende, at Pan havde overtaget nogle af Pio patenterne, er det ikke rigtigt?

Hvis det er sandt, så må vi jo regne med at se KURO ting i de kommende Pan paneler, hvilket jeg tror at vil gøre at de kommer til at sparke røv til næste år.

Samsung tror jeg ikke gør så meget mere ved deres paneler, da jeg tror de bruger de fleste af deres udviklingspenge på LCD-LED serierne, da det er dem de tjener mange penge på.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af t-h-k t-h-k skrev:

Inden Pioneer lukkede deres plasma afd. helt ned, var det meningen at de skulle bruge Pan paneler i deres kommende skærme, så vit ja husker. Jeg mener også at der var noget oppe at vende, at Pan havde overtaget nogle af Pio patenterne, er det ikke rigtigt?

Hvis det er sandt, så må vi jo regne med at se KURO ting i de kommende Pan paneler, hvilket jeg tror at vil gøre at de kommer til at sparke røv til næste år.

Samsung tror jeg ikke gør så meget mere ved deres paneler, da jeg tror de bruger de fleste af deres udviklingspenge på LCD-LED serierne, da det er dem de tjener mange penge på.

det er så ikke helt rigtig, panasonic skulle bare producere et pioneer panel på samme fabrik. ikke et pioneer med pan panel. Så vil det ikke være bedre end b&o.
me ser også kuro teknologi sammen med et neopanel, som en joker i 2010 for panasonic.
men et rent gæt.

Redigeret af xcardman - 06-August-2009 kl. 16:45
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 17:04

Hvis du tror at Samsung frivilligt vil overlade førertrøjen til Panasonic, kan du godt tro om igen. De ved skam godt at "billedkvalitetsnørder" (nyt ord i den danske ordbog?) køber plasma tv, og sammenligner billedkvaliteten på de forskellige plasma tv, og læser hvad eksperterne på nettet og i fagmagasiner anbefaler, før de beslutter sig for hvilket tv de køber.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 17:35
http://forums.cnet.com/5208-4_102-0.html?messageID=3077846 Samsung skal nok komme med noget klart bedre næste år. Også hvad byggekvaliteten angår. Ellers er de godt dumme.

Redigeret af Firebird - 06-August-2009 kl. 17:37

JVC X3
?
?
?
?
Til top
t-h-k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 17:47

Jeg tror stadig at Samsung vil begrænse deres udviklingsomk. på deres PDP afdeling, da den ikke tjener så mange penge ind, som deres LCD afdeling. Der er også en støre konkurence på LCD markedet pga de flere producenter som er her, så jeg tror at det er her 80% af deres udvikling vil være. Jeg tror desvære at "billedkvalitetsnørder" betyder en mindre del for deres indtjening end det store marked for LCD skærme.

Panasonic tror jeg til gengæld vil satse endnu mere på plasma, da deres LCD'er ikke bliver markedsført mere end deres plasma, og så har de jo lige bygget deres nye fabrik til at producere neopdp paneler, den skal jo også tjenes hjem.

Dette er jo kun noget som jeg gætter på, da jeg jo ikke ved mere end alle jer andre, men det ville da være fedt hvis de 2 ville starte en lille krig om high-end markedet, men jeg tror bare ikke det sker.

Med hensyn til Pioneer's plasmadiv. hvem har så overtaget alt deres produktionsapp. og patenter? Hvis det ikke er Panasonic kan der så være en 3 spiller som kan komme med nogle Pioneer 10G paneler til næste år som vi bare ikke kender til endnu?

Til top
t-h-k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 18:15
Er der egentlig nogen andre som bruger neopdp paneler?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 18:29

det er en panasonic opfindelse til deres 2009 modeller. g10-15-v10-z11
Til top
t-h-k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 18:33

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

det er en panasonic opfindelse til deres 2009 modeller. g10-15-v10-z11

Sælger de ikke panelerne til andre, som de har gjort før? Er der bl.a. ikke Panasonic paneler i B&O's Beovision 9?

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu