Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 20:18 |
t-h-k skrev:
Jeg tror stadig at Samsung vil begrænse deres udviklingsomk. på deres PDP afdeling, da den ikke tjener så mange penge ind, som deres LCD afdeling. Der er også en støre konkurence på LCD markedet pga de flere producenter som er her, så jeg tror at det er her 80% af deres udvikling vil være. Jeg tror desvære at "billedkvalitetsnørder" betyder en mindre del for deres indtjening end det store marked for LCD skærme.
Panasonic tror jeg til gengæld vil satse endnu mere på plasma, da deres LCD'er ikke bliver markedsført mere end deres plasma, og så har de jo lige bygget deres nye fabrik til at producere neopdp paneler, den skal jo også tjenes hjem.
Dette er jo kun noget som jeg gætter på, da jeg jo ikke ved mere end alle jer andre, men det ville da være fedt hvis de 2 ville starte en lille krig om high-end markedet, men jeg tror bare ikke det sker.
Med hensyn til Pioneer's plasmadiv. hvem har så overtaget alt deres produktionsapp. og patenter? Hvis det ikke er Panasonic kan der så være en 3 spiller som kan komme med nogle Pioneer 10G paneler til næste år som vi bare ikke kender til endnu?
|
Du får det næsten til at se ud som om Samsung ikke har forbedret deres plasma tv i de seneste år, og at det kun er Panasonic som putter penge i udviklingen af plasma tv. Det er meget langt fra virkeligheden.
Efterspørgelsen på plasma tv vil utvivlsomt stige i de kommende år, og Samsung vil selvfølgelig have deres bid af kagen. Naturligvis helst den største bid af kagen. De smider vel ikke milliarderne frivilligt i halsen på Panasonic og LG? Selvfølgelig gør de ikke dét.
Stadigt flere mennesker finder ud af, at plasma tv generelt har en bedre billedkvalitet end LCD tv. Specielt takket være internettet, men også fordi de ser det hos deres venner og familie. Det er ikke så få mennesker der allerede er skiftet fra LCD til plasma, og mange flere vil følge efter, (tror jeg). Da man ikke kan købe plasma tv i 32 tommer og derunder vil LCD selvfølgelig sidde totalt på disse størrelser indtil der kommer OLED tv til menneskepenge.
Antallet af billedkvalitetsnørder stiger konstant på verdensplan. Det ville være mærkeligt andet. Hvorfor i alverden skulle Samsung pludselig ikke ville tjene penge på dém? Når den verdensøkonomiske krise er ovre, vil salget af high end plasmaskærme stige betydeligt. Pioneer havde desværre ikke råd til at fortsætte, men det har Samsung, og de ved skam godt at de ikke har råd til at stå stille udviklingsmæssigt, og lade især Panasonic skumme fløden.
Nu, hvor Pioneer er stoppet, vil der være også stor prestige i at overtage tronen. Nu er det jo nemmere at blive nr.1 Jeg tror på en hård kamp imellem Panasonic og Samsung. Specielt de næste par år. Selvfølgelig ikke kun hvad plasma tv angår.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 21:03 |
FirebirdEfterspørgelsen på plasma tv vil utvivlsomt stige i de kommende år. den tror jeg ikke på desværre, folk vil have et lavt strømforbrug og dårlig billedekvaltet  .
|
 |
Westergaard
Junior bruger
Oprettet: 05-Juni-2006
Point: 32
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 22:26 |
Spændende diskussion i har her  Jeg vil sige at er meget enig hvad den generalle byggekvalitet angår. Her er V10 klart af foretrække, og det er vigtigt for mig, hvis jeg skal føle glæde ved at have et godt tv, som billedmæssigt er i High-End klassen. Jeg syntes faktisk at V10 er et pænt TV, men Samsung er sluppet bedre af sted med deres design (når man ser det på afstand, helt tæt på afsløres samlekvalitet/materialevalg). og jeg bliver sgu stadig imponeret når jeg ser en 50" B855 fra siden i et af de store elektronikvarehuse... Det er meget fint at Samsung også har fokus på billedet, og de virker meget mere agressive og har opnået større resultatforbedringer end Panasonic, som desværre har hvilet sig lidt på laurbærene... men hvorfor så de så forkerte fabriksindstillinger på alle deres tv (LCD, LED-LCD og plasma) når de nu har den her "imponator-butiksindstilling" med fuld knald på mere eller mindre alt, så hvorfor ikke også en med godt billede? (Begge producenter kan ikke sige sig fri for pinlige fejl G10 og 24p og B855 og bagbeklædningen.) Jeg byder Samsung velkommen i kampen om at blive den bedste producent af tv efter Pioneer... Jeg håber dog klart på at Panasonic der allerede næste år overbevisende overtager tronen... Helt ærligt kan jeg ikke helt lide tanken om at skulle have en Samsung skærm stående i min stue (jeg kører jo heller ikke i Kia/Hyundai for h...) samlekvaliteten skal i hvert fald bare være bedre hvis det skal blive tilfælde (selvfølgelig billedet i første prioritet...) Det bliver et interessant kapløb  der er bare så længe til marts-juli når 2010-modellerne vel er på gaden
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 22:28 |
xcardman skrev:
Firebird
Efterspørgelsen på plasma tv vil utvivlsomt stige i de kommende år.
den tror jeg ikke på desværre, folk vil have et lavt strømforbrug og dårlig billedekvaltet .
|
Kender du selv nogen der vil skifte fra plasma til LCD/LED? Jeg gør ikke, men jeg kender skam et par stykker som skifter fra LCD til plasma eller allerede har gjort det. Bare fordi mange vægter strømforbruget højt, er det ikke ensbetydende med at alle vægter det højere end billedkvaliteten. Desuden bliver strømforbruget også lavere på plasma tv med tiden, og det skal producenter som Panasonic og Samsung nok fortælle folk. Ellers får folk det bare at vide af os andre. 
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 22:44 |
Westergaard, min næse siger mig, at når vi taler om den overordnede billedkvalitet, bliver det Samsung der vinder. Hvis byggekvaliteten så også ville følge med, ville jeg være bedøvende ligeglad med om der stod Samsung, Panasonic eller for den sags skyld LG eller noget andet på det. Nej, jeg ville heller aldrig købe en Kia eller Hyundai. Så hellere en 10 år gammel VW Golf, men jeg ville ikke have noget problem med at der stod Samsung på mit tv, hvis kvaliteten var i top, men sådan er vi jo så forskellige.
Redigeret af Firebird - 06-August-2009 kl. 23:05
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
t-h-k
Junior bruger
Oprettet: 24-Juni-2009
Point: 47
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 21:00 |
Jeg tror ikke at man skal regne LG ind i kampen, da deres vice president Lee Gyu-hong har meldt ud at de ikke udvikler videre på plasma, og at de højst sandsynlig stopper produktionen pga finans-krisen, da divisionen ikke giver overskud.
Det er b.la, også derfor at jeg tror at Samsung heller ikke vil udvikle lige så meget pa plasma, som LCD, da det er dyre at producere plasma frem for LCD. Samsung har heller ikke bygget ny plasma fabrik sidste år som panasonic har. Jeg tror stadig på at Panasonic vil være dem som er mest ivrig efter at have stemplet no. 1 på deres skærme, og hvis de ligger inde med nogle Pioneer patenter de har købt vil de jo nok også bruge dem. Jeg tror til gengæld at Samsung vil være no. 1 på deres LED/LCD skærme.
Alt dette gætværk gør jeg ud fra hvad jeg læser på alverdens nyheds sites og så også ud fra hvordan Panasonic markedsfører deres plasma kontra Samsung markedsfører deres LED/LCD frem for deres plasma.
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 21:21 |
xcardman skrev:
Firebird
Efterspørgelsen på plasma tv vil utvivlsomt stige i de kommende år.
den tror jeg ikke på desværre, folk vil have et lavt strømforbrug og dårlig billedekvaltet .
|
Grunden til at efterspørgelsen vil stige på plasma tv er ganske enkelt, at stadigt flere mennesker finder ud af at plasma tv generelt har en bedre billedkvalitet end LCD tv. De ser det hos familie og venner der har købt et plasma tv fra f.eks Panasonic, og så vil de også have et plasma tv. Dertil kommer, at stadigt flere mennesker opdager forum som dette og Flatpanels. Desuden vil efterspørgelsen på størrelser over 32 tommer stige betydeligt. Når strømforbruget på plasma tv falder, vil dét for mange ikke længere være en hindring for at købe et plasma tv. Jeg er meget sikker på at efterspørgelsen på plasma tv vil stige i de kommende år, men det er skam muligt, at jeg tager fejl.
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 09-August-2009 kl. 13:18 |
AV Precision skrev:
Firebird skrev:
80% på at Samsung leverer den klart bedste billedkvalitet efter kalibrering. Muligvis endnu bedre end Pioneer G9. Potentialet er der i hvert fald.
50% på at Panasonic leverer den bedste billedkvalitet uden kalibrering, da jeg tror at Samsung kommer med noget som skal give Panasonics THX-indstilling konkurrence. Så dén sætter jeg til fifty fifty.
70% på at sortniveauet bliver bedre på Sammyen en på Panaen. Både i dagslys, såvel som i mørke omgivelser.
70% på at byggekvaliteten bliver bedre på Panaen, men 30% til Samsung, da de sikkert ved, at en del har fravalgt 855'eren på grund af dens elendige byggekvalitet, så dér forventer jeg en klar forbedring fra Samsungs side, men jeg tror at Panasonic vil have næsen fremme på dette punkt. Igen.
70% på at retention vil blive noget mindre på Sammyen, men at Panasonic stadigvæk vil være klart bedre på dette punkt.
70% på at Samsung vinder på både farvepræcision og kalibreringsmuligheder.
Overordnet tror jeg at Samsung vinder.
Dette er så mit eget bud.
|
Lyder ikke så tosset i mine ører.
|
Hov, jeg glemte billedbehandlingen. 75% til Samsung. Otto, hvad mener du om dét?
Redigeret af Firebird - 09-August-2009 kl. 13:50
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 10-August-2009 kl. 14:12 |
Firebird skrev:
Hov, jeg glemte billedbehandlingen. 75% til Samsung. Otto, hvad mener du om dét? |
Det kan diskuteres alt efter hvilken del af signalbehandlingen man vægter højst, men jeg er personligt tilbøjelig til at sige at sandsynligheden for at Panasonic kommer med noget nævneværdigt nyt på dét punkt i næste generation, er meget lille. Så havde det allerede siddet i Z'eren.
|
 |
t-h-k
Junior bruger
Oprettet: 24-Juni-2009
Point: 47
|
Sendt: 11-August-2009 kl. 07:34 |
Er der nogen som ved hvad der er sket med resterne af Pioneers plasma division?
Jeg læste også for noget tid siden om et firma der hedder Shipla som skulle have udviklet flere forskelige palsma teknologier, bl.a. en 145" fleksibel plasma skærm (godt nok bygget op af 9 moduler) som kun er 1 mm tyk og vejer 7,2 kg. Det er åbentbart ham Shinoda-san som opfandt plasma hos fujitsu i tidernes morgen som står bag dette firma. Det kan måske godt være der kommer en ukent spiller ind på markedet, nu da der ikke er så mange producenter af plasma mere, da det måske så er nemere at få fodfæste i et marked.
Er der nogen som ved hvordan High-end LCD markedet klarer sig over for High-end plasma rent salgsmæssig, bliver der solgt flest plasma High-end skærme?
Redigeret af t-h-k - 11-August-2009 kl. 11:11
|
 |