|
|
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | |
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
det har du helt ret i men phillips nye model med led og local dimming bliver vist 8.9 cm et sharp panel og den vil helt sikkert vise et godt billede. den vil jeg da helt sikkert købe frem den for 9664 med edge-led. så er jeg personligt ligeglad med de få cm |
|
![]() |
|
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
Synes eller at have læst de 4 cm, men om det er 8.9 betyder ikke det store, medmindre man har et pladsproblem. Også professionelle reviwers omtaler dette punkt, om en tynd skærm i realiteten er mere et gadget end nødvendigt i praksis. Hertil edge leds måske ikke er den helt optimale form for backligt.
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9434 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Jo helt klart spændende, men måske mere spændende end praktisk ? Nogen der ved hvorfor Panasonic har solgt deres del af Matushitas OLED fabrik til en konkurrent ( var det Samsung de solgte til ? ). Nu hvor LCD har fået styr på det sorte, på backlight, og snart også det sidste hak på vising af hurtige bevægelser, er det vel ligegyldigt hvilken teknologi der sidder i fladskærmen ? |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Det er netop lige meget hvilken teknologi som sidder i en skærm. Men det er ikke lige meget hvordan en skærm viser et billede. |
|
![]() |
|
![]() |
Mon ikke LCD og plasma er kommet op på et niveau der svarer til OLED den dag de laver en 50" OLED der koster under 50.000 ? Panasonics Z1 plasma er ultra tynd allerede idag, og LCD fås ultra tyndt idag. Vil man overhovedet kunne se forskel på en OLED, en LCD og en plasma ( når der ses bort fra genskin ) den dag OLED for alvor kommer i handlen ? |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Altså Samsung 50 B850 plasma, er da ligeså tynd som deres
LED serier. Og LED serierne med local diming, bliver tykkere. At dét ovenstående så kun fåes i 50" er så hvad det er. |
|
![]() |
|
![]() |
ja det vil man lcd og plasma har for mange ulemper i forhold til OLED. OLED er netop et plasma i opbygning fremfor belysning som et lcd. et OLED er netop et plasma bare med fordelene fra lcd. en meget tynd beskrivelse, men i teorien god nok. Plasma bliver ikke meget bedre end mit pioneer i dag og lcd/led er bare et noget jeg springer over. halo effekt betragtningsvinkel og en masse billedebehandlingssytemer for at konpensere for et lcd lidt dårlige evne til at vise et korrekt billede. plasma kommer ikke til vise helt sort i lyselokaler og dens strømforbrug vil stadig være højere. glem nu det genskin. Så tv hos en med et lcd den anden dag. et sony på 46 tommer med vindue bagved. der var masser af genskin. Redigeret af xcardman - 21-September-2009 kl. 11:05 |
|
![]() |
|
![]() |
Hæ hæ xcardman - nice try - men vi ved jo alle at LCD kommer i alle typer antirefleksbehandling. Visse bærbar har helt blank skærm andre mat. Sony hører til de fabrikanter der vælger en ret blank overflade, Sharp og Philips har som regel ret mat overflade. Bl.a derfor fravalgte jeg Sony ved købet af 32". 32PFL5404 fra sidste år er meget mat, den nye jeg købte i år er lidt mindre mat, men stadig nok til at genskin ikke ses. Men - ser jeg ind fra siden på den nye 32PFL9604 er den næsten så blank som plasmaen, ser jeg mere lige på er den mat - dvs antirefleksbehandlingen afhænger af den vinkel man ser på. Selv når solen står lige ind i rummet, er der nul reflektion sålænge skræmen ikke "peger" direkte mod vinduet ( dvs man sidder med rykken til vinduet og ser TV ) Udvalget af gode LCD er stadig ret begrænset, ser man også kritisk på antirefleks er udvalget endnu mindre. Redigeret af JA - 21-September-2009 kl. 13:12 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja men du bliver ved at sammenligne dit eget plasma på 50 tommer og en lille 32 tommer skærm.
Edge-led giver masser af genskin på en panal type som hedder 50 tommer. du har ret i antirefleksbehandling har stor betydning og overflade er mat. min HP lcd pc monitor har mere genskin end min 50 tommer pio. Men du bliver ved med at sige genskin ikke er noget problem på lcd. Der er masser af problemer. men rigtig på nogle lcd er der meget lidt genskin. På udvalgte modeller Men jeg kan bare ikke se genskin er noget problem i den forstand, men mindre man netop har et vindue bagved. En lcd giver også først et optimalt billede i lidt mørkere omgivelser. Redigeret af xcardman - 21-September-2009 kl. 13:28 |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
Nej. Det kan man ikke tro på, hvis man bare har så meget som basal forståelse for teknologierne bag skærmene. Det vil aldrig blive tilfældet, slet ikke for LCD's vedkommende. Der er jo væsentlige forskelle på teknologierne der altid vil kunne ses, og komme til udtryk i praksis. Der er for at tage bare en af de afgørende forskelle, f.eks stor forskel på om billedet dannes ved lysgennemstrømning gennem shutters fra baggrundsbelysning eller om det er en teknologi, hvor hver enkelt pixel genererer og afgiver sit eget lys. Selv når pixels er i fuld "switched-off state", lækkes der lys igennem et LCD panels shutters. Og selv på moderne LCD skærme er den NATIVE kontrast typisk kun på omkring 1600:1, hvilket nødvendiggør brug af kompromitterende dynamisk kontrast. Og der er altså langt op til OLED skærmens native kontrast, som allerede på Samsungs 40" prototype fra 2008 er på 1,000,000:1 Dynamisk kontrast (som er den snyde-kontrast fabrikanterne af både LCD og Plasma skærme helst opgiver) er og forbliver et kompromis og tradeoff, der for hver umiddelbar fordel det kunne syntes at have, kommer med en ulempe forbundet dermed, som så er kompromiterende for andre elementer og aspekter af billedkvaliteten. Det er umuligt at opnå samme homogene billedkvalitet, og frame for frame den samme dynamik med dynamisk kontrast, som man kan med en ordentlig native kontrast. Det er også grunden til at Plasma, selv om det så har nogle andre ulemper ifht LCD, f.eks et mere uroligt billede ved 50% lysstyrke, alligevel er i stand til at generere bedre og mere korrekte videobilleder end en LCD skærm er det, idet den native kontrast ganske simpelt er noget højere for Plasma end for LCD. En ordentlig reference indstilling på et Plasma-tv indebærer også frakobling af bl.a dynamisk kontrast. Et LCD TV ville lidt grotesk sagt, derfor aldrig kunne komme på højde med OLED (eller for den sags skyld plasma), med mindre der blev lavet en seperat baggrundsbelsning for hver enkelt pixel (altså over 2 millioner baggrundslys). LCD er afhængig af en kunstig og billedkvalitetskompromitterende dynamisk snyde kontrast, mens dynamisk kontrast til den tid OLED for alvor kommer stormende vil være at regne for en pest og en sygdom der med OLED (og de professionelle SED skærme) er noget der er lagt bag sig, og udelukkende hører de laverestående dyr i skoven til. Redigeret af TBC1 - 21-September-2009 kl. 17:38 |
|
![]() |
|
tommyhj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 112 |
![]() |
Det der trækker ned ved plasma er følgende: - Billedet er ligesom et gammelt lysstøfrør at se på, hvis du er følsom overfor hurtige blink. Nogen vil beskrive det som en fordel, fordi det giver en mere "intens" oplevelse. Men jeg får fx. hovedpine af det, og kan lige knapt holde ud at se en spillefilm på en plasma. Nærmere kan jeg ikke beskrive det, men et LCD står for mig 100% roligt og stabilt, mens en plasma ligesom "larmer" i hovedet på mig. Evt. pga. nedenstående gule blink ![]() - De fungerer som spejle og reflekterer din stue medmindre der er så mørkt at du ikke kan finde dine popkorn - De bruger en del strøm og er mega tunge Det der trækker ned ved LCD: - Stærkt varierende billedkvalitet med dårligt sortniveau og banding. Næsten umuligt at finde en LCD der ikke har et eller andet problem med farver eller sort. Alting er et kompromis. Hvis du kan leve med det urolige plasma billede er det fint, hvis ikke er du dømt til en evig jagt på den LCD der har det bedste billede til den billigste pris... Redigeret af tommyhj - 18-November-2009 kl. 19:48 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |