|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() Sendt: 04-August-2009 kl. 18:04 |
|
Så skal jeg til at købe tv igen. Jeg købte for ikke så længe siden min første fladskærm. Et pana g10, dejligt tv, men det havde jo lige en 24p fejl. Så jeg fik mine penge igen. jeg valgte at købe et samsung ue6050, da min kæreste faldt for det, og i dagslyset så det ok ud. Men efter vi fik det hjem, var vi slet ikke glade for billedet, så vi har besluttet at gå tilbage til plasma. Vi blev ret hurtigt enige om at plasma er lcd/led langt overlagent. Her stod valget mellem samsung 855 og pana v10. Og valget faldt på v10, blandet andet grundet frygt for retension. Desuden er menuerne, indstillings mulighederne, fjernbetjeningen, placeringen af kanaler og andet. Langt nemmere og bedre på et panasonic kontra samsung. For hvad sker der med at man ikke selv kan flytte de digitale kanaler på et samsung? Nå nok om det. Hvad er jeres erfaringer med v10? Jeg vil gerne have både negative og positive ting. Til slut, jeg har fået tilbudt et 50" for 15.200 kan det gøres billigere? Jeg har surfet i flere dage for at finde noget, men måske nogle af jer har nogle trix i ærmet? |
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Det er næsten hip som hap mht. billedkvaliteten mellem V10 (med nyeste firmware, som jo kan hentes via LAN-forbindelsen i TV'et) og B855. Sortniveauet er tydeligt bedre på V10 - selvom B855 i meget lyse omgivelser ser lidt mere sort ud - men ikke i alle scener. Den største svaghed ved V10 i forhold til B855 er som nævnt i andre tråde, at de-interlaceren i TV'et ikke er helt så god som B855'erens. Da V10'eren kun kan de-interlace videoindhold, vil den være udfordret med filmmateriale - dvs. f.eks. film sendt i TV eller på DVD ved 576i-opløsning. Problemet er dog langt mindre end hvis Panasonic havde prioriteret omvendt (mht. film- og video-de-interlacing) - men i praksis vil V10 miste detaler i billedet ved film sendt i TV (og evt. på DVD) i forhold til B855. Problemet er dog ikke større end det, du kender fra G10 - du vil få mindst samme kvalitet. V10 har dog mere båndbredde til rådighed ved farvesignalbehandlingen i forhold til G10 - så du vil potentielt kunne se flere detaljer på V10 i forhold til G10. B855 lider noget under retention - efter sigende en hel del når den er ny - muligvis aftager det - og det er i mine øjne et større problem end svagheden i V10'erens de-interlacer- men måske kun fordi jeg normalt ikke ser film i 576i-format (TV, native DVD), men på BD eller opskaleret DVD. V10 skal i princippet kun stilles om til THX-mode, når den tages i brug - evt. skal LYS og KONTRAST justeres til rummet, og så er man kørende. Farvegengivelsen i THX-mode er ikke så præcis, som det kan opnås på et kalibreret B855 - men når de to TV ikke står ved siden af hinanden tror jeg de færreste kan se forskel. B855 kræver en instrumentbaseret kalibrering for at opnå samme niveau af korrekthed i farvegengivelsen som V10 m/ THX. Man kan på visse V10'ere have brug for at kalibrere hvidbalancen - men de 42", jeg har set, afveg meget lidt fra D65. Måske ældes panelerne på samme niveau som sidste års modeller - så jeg ville vente til TV'et har måske op mod 500 drifttimer bag sig (jeg har adgang til en 42V10, som jeg observerer mht. ældning - men der går i sagens natur et stykke tid, før jeg ved mere om omfanget af ændringerne). Hvis du ikke har læst i tråden om B855 vs. V10 kan jeg anbefale det - Otto har lavet en udmærket gennemgang af de to TV - men jeg ved ikke, om han har fået opdateret indholdet efter at firmware-opgraderingen til V10 kom og derved rettede fejlen i THX-indstillingen.
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
set i lyset af hvad man kan købe en Pioneer LX5090H for hos komplet (15990,-) var den så ikke værd at tage med i denne vurdering da billedkvaliteten bestemt vil være bedre... især i kalibreret tilstand... med mindre nogle af de features som feks en lidt nyere skærm tilbyder er et must.. men målt alene på billedkvaliteten mener jeg det kunne være et alternativ som var værd at overveje når du som sagt kigger i det prisleje
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Henrik_s ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 608 |
![]() |
|
Opskaleret dvd, er det igenmen forstærker eller ligende? |
||
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
||
![]() |
||
Hanga ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
![]() |
|
Din PS3 kan opscalere for dig. Om den gør det bedre end din Onkyo ved jeg ikke. Redigeret af Hanga - 05-August-2009 kl. 11:48 |
||
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J Nvidia Shield TV Yamaha RX-V1073 XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5 Head-audio: Beyerdynamic DT1990 Pro S.M.S.L SP200 THX Khadas Tone Board |
||
![]() |
||
Hanga ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
![]() |
|
@baekgaard
Jeg har haft min V10 i en måned nu, og er rigtig godt tilfreds. Det skal siges at jeg dog kom fra en CRT skærm, så hvor god den er i forhold til andre plasma skærme har jeg lidt svært ved at udtale mig om. Husk at opdatere din firmware, så får du en mere korrekt THX profil. Den er jeg virkelig glad for. Jeg synes også at tingene står skarpt, selvfølgelig mest BD og opscaleret DVD. Så The Shawshank Redemption igår, klasse film, klasse kvalitet. DVB-C står bedre end jeg ventede, omend jeg synes bevægelse har det med at blive lidt "udtværet". Dette kan specielt være lidt irriterende ved fodboldkampe, ved f.eks. målspark. Jeg troede egentlig at det nok skyldtes den lave opløsning, men det samme opstod da jeg så en kamp i mandags på TV2 Sport HD. |
||
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J Nvidia Shield TV Yamaha RX-V1073 XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5 Head-audio: Beyerdynamic DT1990 Pro S.M.S.L SP200 THX Khadas Tone Board |
||
![]() |
||
jens0804 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 393 |
![]() |
|
Man skal også huske på at det er nemmere at se på en 50" skærm, som jo har et fire gange så stort areal som en 25" CRT Har du forøvrigt husket at slå alle de såkaldte billedforbedrings indstillinger helt fra? De kan muligvis være en fordel på et analogt signal, men på det digitale gør de mere skade end gavn.
|
||
m.v.h Jens Christensen
Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8 |
||
![]() |
||
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() |
|
Det lyder som om jeg skal have en v10, jeg er ikke glad for den måde samsung fungere på. Betjeningen at tvet syntes jeg er meget bøvlet. Det betyder rigtigt meget hjemme hos mig. Da jeg har en kæreste der siger 0 tolerance overfor besværligheder. Netop ved betjeningen var panasonic g10 rigtig god. Det vigtigste for mig er faktisk ikke sort, men korrekt farve og shadow detail. Specielt sidste nævnte, Shadow detail er det vigtigste, på g10 var jeg ret skuffet. Hvad siger jeres erfaringer, er v10 klart bedre end g10 på dette område? |
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Jeg ved snart ikke om jeg kan tilføje mere konstruktivt omkring dette - men generelt virker THX- og BIOGRAF-tilstandene bedst på V10, hvor NORMAL-tilstanden som sædvanlig klipper i shadow details. Bedste bud vil næsten få din forhandler til at vise de to TV side om side med samme indhold, så du selv kan vurdere, om der er tale om en "klar" forbedring.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
PS3 - og jeg synes faktisk, at den gør det hæderligt, sevom den ikke er i topklasse som f.eks. Oppo.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er nu kun en 42", men pointen gælder stadig. Ja har selvfølgelig slået alt det halløj fra. |
||
Hjemmebio/anlæg:
||
![]() |
||
![]() |
|
har du iøvrigt hørt noget om hvornår oppos nye bd udkommer?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |