recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - panasonic vs. sony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpanasonic vs. sony

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
PLASMABOY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 14:39

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Har selv en 50" plasma, om dagen ser jeg TV på min 32"LCD, efter solen er gået ned på plasmaen.

4REAL ??

det nok den vildeste løsning jeg har hørt, 1 nat og et dag TV

normalt vil man jo bare trække gardinerne lidt for...

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

Hvis du virkelig skal se/udnytte de forskelle der er på de nævnte tv skal du alligevel gøre følgende:

- Bruge ca. 2.500 kr. på prof. justering (kalibrering).

Normalt vil forskellen være større FØR kalibrering, da kalibrering netop arbejder hen imod et fast defineret mål, mens billedet før kalibrering kan være fuldstændigt i øst og vest, alt efter producentens målsætning.

Derudover er jeg helt grundlæggende uenig i din betragtning om at valget af tv er et spørgsmål om "de sidste 5-10%". Der er _dramatisk_ forskel på billedet fra forskellige tv, også i samme prisklasse. Jeg har talt med nok "almindelige danskere" der tog for givet at et moderne tv har fint billede og bare har købt det pæneste, men som nu sidder tilbage med et billede de er rigtigt godt og grundigt kede af, til at jeg ikke vil acceptere at "almindelige forbrugere" kan være ligeglade med billedkvalitet.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 16:33
Jeg vil gerne tage et drastisk skridt og anbefale at man ikke lytter til JA brugeren herinde.

Han opfører sig som en troll, hvis eneste formål er at skabe diskussion for diskussionens skyld.

Informationen er direkte vildledende og efter min mening ikke saglig eller givende for recorders brugere.

Please do not feed the troll...
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg vil gerne tage et drastisk skridt og anbefale at man ikke lytter til JA brugeren herinde.

Han opfører sig som en troll, hvis eneste formål er at skabe diskussion for diskussionens skyld.

Informationen er direkte vildledende og efter min mening ikke saglig eller givende for recorders brugere.

Godt der er andre der kan se det.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 17:00

Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Godt der er andre der kan se det.

Var faktisk ved at bilde mig ind,at det var "NextGeneration/Ticker", som enten havde udstået karantæne, - eller blot poppede op under nyt alias . . . 

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Har selv en 50" plasma, om dagen ser jeg TV på min 32"LCD, efter solen er gået ned på plasmaen.

4REAL ??

normalt vil man jo bare trække gardinerne lidt for...

det har jeg da også. Men fordi jeg ikke har plads til et 50 tommer i mit køkken alrum
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

Jeg har flere kunder der har 60" Pioneer til dagsbrug, og projektor til aften-brug...

Til top
PLASMABOY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2009
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 17:59

kunder

hvad så, så trækker man lagered ned over pioen eller

xcardman så har du jo heller ikke 2 tv i stuen

Redigeret af PLASMABOY - 01-September-2009 kl. 18:00
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 19:56
Jeg bruger min pio til tv og trækker lærredet ned foran når jeg skal se film 
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hvis du virkelig skal se/udnytte de forskelle der er på de nævnte tv skal du alligevel gøre følgende:

Normalt vil forskellen være større FØR kalibrering, da kalibrering netop arbejder hen imod et fast defineret mål, mens billedet før kalibrering kan være fuldstændigt i øst og vest, alt efter producentens målsætning.

Derudover er jeg helt grundlæggende uenig i din betragtning om at valget af tv er et spørgsmål om "de sidste 5-10%". Der er _dramatisk_ forskel på billedet fra forskellige tv, også i samme prisklasse. Jeg har talt med nok "almindelige danskere" der tog for givet at et moderne tv har fint billede og bare har købt det pæneste, men som nu sidder tilbage med et billede de er rigtigt godt og grundigt kede af, til at jeg ikke vil acceptere at "almindelige forbrugere" kan være ligeglade med billedkvalitet.

Indrømmet, det med kalibreringen var ikke så skarpt formuleret fra min side.

Med hensyn til resten, skal du lige tage et kig på trådstarters første indlæg.

Der er tale om valg mellem 3 konkrete skærme, som alle er i rimelig/god kvalitet. (efter min mening, har set dem i out of the box indstillinger).

Jeg mener helt ærligt ikke, at du kan tale om, at nogen (almindelige brugere) vil være kede af f.eks. Sony w5500 i std. indstillinger, men glade for et af Panasonic i tilsvarende std. indstillinger. Der er forskellen altså for lille.

Iøvrigt har jeg aldrig sagt, at nogen er/skulle være ligeglade med billedkvalitet. Jeg har alene argumenteret for, at forskellen mellem de listede tv er så tilstrækkelig lille, at andre faktorer kunne betyde mere.

Mvh. Soko

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 20:44

Der er tale om valg mellem 3 konkrete skærme, som alle er i rimelig/god kvalitet. (efter min mening, har set dem i out of the box indstillinger).

Jeg mener helt ærligt ikke, at du kan tale om, at nogen (almindelige brugere) vil være kede af f.eks. Sony w5500 i std. indstillinger, men glade for et af Panasonic i tilsvarende std. indstillinger. Der er forskellen altså for lille.

Iøvrigt har jeg aldrig sagt, at nogen er/skulle være ligeglade med billedkvalitet. Jeg har alene argumenteret for, at forskellen mellem de listede tv er så tilstrækkelig lille, at andre faktorer kunne betyde mere.

Mvh. Soko

Nu arbejder Otto, som du er i gang med at belære om billedkvalitet, rent faktisk med billedkvalitet/kalibrering til hverdag og må siges at være en mand der ved hvad han taler om på det område.

Så tror roligt du kan tage hans ord for gode varer

Derudover er der, hvis du studerer lidt her på siden og Flatpanels.dk, udbredt enighed om at en Pana X10 slår selv dyrere skærme på billedkvaliteten.

Redigeret af thor-thor - 01-September-2009 kl. 20:46
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Mvh. Soko

Nu arbejder Otto, som du er i gang med at belære om billedkvalitet, rent faktisk med billedkvalitet/kalibrering til hverdag og må siges at være en mand der ved hvad han taler om på det område. Så tror roligt du kan tage hans ord for gode varer

Det var da en fuldstændigt overflødig bemærkning, jeg er udemærket klar over "hvem Otto er" og har stor respekt for hans viden og vejledning her på forumet.

Men jeg skal vel ikke blindt accepterer, når jeg blivet taget til indtægt for noget jeg ikke har skrevet, eller????

Jeg mener stadig, at forskellen mellem de nævnte tv er så "lille", at andre ting kan være afgørende for den almindelige bruger.

Jeg har fuld respekt for, at mange her på Recordere, "jagter" den bedste billedkvalitet, men det er bare ikke altid det der bliver efterspurgt og så er det vel rimeligt at gøre opmærksom på, at der er andet i livet end mørklægningsgardiner og pio/pana.

Soko

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu