recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic X10, mod S10 (Begge i 50")
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic X10, mod S10 (Begge i 50")

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Langi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic X10, mod S10 (Begge i 50")
    Sendt: 20-Februar-2010 kl. 21:27
Hej alle herinde på recordere.dk.

Når jeg nu ikke kan få nogle svar inde på flatpanels, prøver jeg lige herinde i stedet.

Efter at havde brugt alt for lang tid på at prøve at finde et tv, havde mine øjne faldet på et x10, men derefter så på x20.

Herefter blev det dog så problematisk, da som mange ved har der været meget diskussion angående opløsningen på x20 i 50", hvor efter at havde kontaktet en forhandler om det, fik dem til at gribe fat i panasonic, og det desværre viser sig at opløsningen virkelig kun ligger på de 1024x768, hvilket gjorde jeg eliminerede den lidt fra mine tanker igen.

I mens alt dette skete, havde jeg dog skrabet den smule ekstra sammen sådan jeg kunne havde købt x20'eren, men med den ude af billedet, overvejede jeg om det var værd og tage de ekstra penge og i stedet investere i et s10 i stedet? Er ikke en der køber tv ofte, så regner med at det her gerne skulle holde de næste 3-4år, og derfor vil jeg gerne ligge lidt ekstra nu for at sikre mig at ende med noget jeg kan være tilfreds med, men er s10'et meget bedre end x10? eller ville det være bedre at bare tage x10'et og så spare pengene? (evt. brug dem på noget lyd), eller er x20 værd at overveje på trods af den lave opløsning?

Derudover har jeg fundet s10'eren rigtig billigt hos jaman.dk ( http://jaman.dk/product.asp?product=821 ), er der nogen der har nogen erfaring med dem? kan se de intet e-mærke har, hvilket bekymre mig lidt.

Endelig.. er der nogle andre forslag til en 50" skærm udover dem jeg allerede har nævnt? har et budget der hedder aller MAX 9000.

På forhånd tak, og undskyld det lange indlæg.

-Langi
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 23:12
Klart du får bedre TV i en S10, da den er fullHD. Og hvorfor skulle den ikke kunne holde i 3-4 år. Panelet kan holde i 60.000 timer!
Til top
Langi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 23:32
Hej igen kampus, først og fremmest angående det med fullHD skal det siges at jeg nok ender med at sidde en 4m fra skærmen, så derfor gør forskellen mellem HDready og fullHD nok ikke det store her. Jeg tænkte mere på farve gengivelsen, såvel som sort niveau og lignende.

Derudover angående med at det holder, var ikke ment som om at det skulle bryde ned, men bare at det ikke er sådan at jeg står 2 uger efter og er skuffet over billedkvaliteten eller lignende ting.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 00:03
Argh Kampus. Der er altså minimal forskel på S10 og X10. Full-HD medvirker desuden altså ikke særlig meget for den overordnede billedkvalitet imellem de to skærme (Heller ikke generelt, medmindre man har de helt rigtige forudsætninger), selvom der er tale om 50". Desuden har X10 i 50" bare til orientering en opløsning på 1366 * 768, og ikke 1024 * 768. Bare en lille detalje, som ikke betyder det store, men går da ud fra, at X20 i 50" må have det samme.

Hvis vi skal tale om en decideret mærkbar forskel, så er det G10. Den kan købes til omkring 9000 Kr, men dog i 46". 50" er selvfølgelig lidt dyrere.

Ifølge det jeg har hørt, bliver der minimal forskel på en X20 kontra X10, og Specifikationerne, samt vejledende udslagspris giver da også ummidelbart det samme indtryk. Det lader til, at Panasonic har satset stærkt på topmodellerne, blandt andet med Kuro-Teknologi. De små modeller holder jo i forvejen højt niveau, og man har nok ikke følt behov for, at ændre så meget ved det.

Panelet kan desuden holde i 100.000 Timer, og ikke de 60.00 Timer, forudsat at man kører med moderate indstillinger. Det svarer til 8 timer om dagen, i 34 år. Egentlig ikke noget man kan bruge til noget særligt:)

Prisforskellen fra X10 og S10 er op til 1500 Kr, og det er trods alt en ret stor forskel. Syntes personligt ikke, at det kan betale sig. X10 er et fint Tv, og fremfor alt så billigt, at det i alle størrelser og prisklasser, helt bestemt er alle pengene værd.

Redigeret af vasif - 21-Februar-2010 kl. 00:03
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af Langi Langi skrev:

Hej igen kampus, først og fremmest angående det med fullHD skal det siges at jeg nok ender med at sidde en 4m fra skærmen, så derfor gør forskellen mellem HDready og fullHD nok ikke det store her. Jeg tænkte mere på farve gengivelsen, såvel som sort niveau og lignende.

Derudover angående med at det holder, var ikke ment som om at det skulle bryde ned, men bare at det ikke er sådan at jeg står 2 uger efter og er skuffet over billedkvaliteten eller lignende ting.

Jeg har selv X10 i soveværelset, og jeg er ret overbevist om, at du vil være ovenud tilfreds med billedkvaliteten.
Til top
Langi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 09:42
Hej vasif.

Først og fremmest mange tak for svarende, tror hvis bare jeg holder mig til x10'en så.. Kæresten fik stort set lyn i øjnene da jeg foreslog at anskaffe et g10 (både 46 og 50), var åbenbart lidt for dyrt.

Angående med opløsningen er det jeg mente at x20'eren har opløsningen på 1024, i modsætningen til x10'erens 1366, hvilket er hvorfor jeg i stedet overvejede at kigge på s10'eren, men fra hvad jeg hører fra de fleste, er det vidst ikke helt pengene værd, i sær da jeg i forvejen kommer til at sidde lidt langt væk fra skærmen.

Når men, laver lige et hurtigt opkald til panasonic dk i morgen, og hvis de kan bekræfte opløsningen på x20'eren virkelig "kun" er på de 1024, ryger min ordre på x10 af sted samme dag.

-Langi
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 11:44

Når men, laver lige et hurtigt opkald til panasonic dk i morgen, og hvis de kan bekræfte opløsningen på x20'eren virkelig "kun" er på de 1024, ryger min ordre på x10 af sted samme dag.

-Langi
Se her ang opløsning: http://www.ppradio.dk/faq.html
mvh Christian
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 12:36

Hej vasif.Først og fremmest mange tak for svarende, tror hvis bare jeg holder mig til x10'en så.. Kæresten fik stort set lyn i øjnene da jeg foreslog at anskaffe et g10 (både 46 og 50), var åbenbart lidt for dyrt.Angående med opløsningen er det jeg mente at x20'eren har opløsningen på 1024, i modsætningen til x10'erens 1366, hvilket er hvorfor jeg i stedet overvejede at kigge på s10'eren, men fra hvad jeg hører fra de fleste, er det vidst ikke helt pengene værd, i sær da jeg i forvejen kommer til at sidde lidt langt væk fra skærmen.Når men, laver lige et hurtigt opkald til panasonic dk i morgen, og hvis de kan bekræfte opløsningen på x20'eren virkelig "kun" er på de 1024, ryger min ordre på x10 af sted samme dag.-Langi

Link http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p50x10y-4692p.html
Fin forhandler
de plejer også at have billige s 10 i 50" ?

Forstår bare ikke hvorfor du ikke køber en S10 med HD ?
nu da opløsninger betyder noget for dig ... du undersøger x10 og x20
Så kan du jo købe en BluRay afpiller og se i fuld HD
S10 har bedre sortgengivelse, m.m.

Bemærk de billigste med S10 på hifi priser:
2 af firmaerne har samme adr. og ikke for godt ry (ulv i andre klæder ?)
Getmore sælder uden c-tuner
Jaman kender jeg ikke, men du kan afhente og deres er med MPG4 C-tuner

E.L.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Argh Kampus. Der er altså minimal forskel på S10 og X10. Full-HD medvirker desuden altså ikke særlig meget for den overordnede billedkvalitet imellem de to skærme (Heller ikke generelt, medmindre man har de helt rigtige forudsætninger), selvom der er tale om 50". Desuden har X10 i 50" bare til orientering en opløsning på 1366 * 768, og ikke 1024 * 768. Bare en lille detalje, som ikke betyder det store, men går da ud fra, at X20 i 50" må have det samme.

Hvis vi skal tale om en decideret mærkbar forskel, så er det G10. Den kan købes til omkring 9000 Kr, men dog i 46". 50" er selvfølgelig lidt dyrere.

Ifølge det jeg har hørt, bliver der minimal forskel på en X20 kontra X10, og Specifikationerne, samt vejledende udslagspris giver da også ummidelbart det samme indtryk. Det lader til, at Panasonic har satset stærkt på topmodellerne, blandt andet med Kuro-Teknologi. De små modeller holder jo i forvejen højt niveau, og man har nok ikke følt behov for, at ændre så meget ved det.

Panelet kan desuden holde i 100.000 Timer, og ikke de 60.00 Timer, forudsat at man kører med moderate indstillinger. Det svarer til 8 timer om dagen, i 34 år. Egentlig ikke noget man kan bruge til noget særligt:)

Prisforskellen fra X10 og S10 er op til 1500 Kr, og det er trods alt en ret stor forskel. Syntes personligt ikke, at det kan betale sig. X10 er et fint Tv, og fremfor alt så billigt, at det i alle størrelser og prisklasser, helt bestemt er alle pengene værd.

Argh, vasif! Angry

Der er mere end minimal forskel på S10 og X10!

Det er et helt andet panel, der sidder i S10, du har mulighed for at indstille farvebalancen, dvs. at du slipper for den irriterende "malkede hinde" på billedet, som X10 har, S10 har generelt  ikke problemer med farvebalancen (grund til at bl.a. jeg selv returnerede to X10'ere), osv.

De 1500 kr. mere er IMO godt givet ud. Hvis jeg skulle købe en plasma lige nu, ville jeg nok vælge S10.

Og ifølge Panasonics egne oplysninger, så har X20 en opløsning på 1024*768.

G10 har desuden blæsere indbygget, hvilket gør at nogle mennesker bliver generet af den konstante summen.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Argh Kampus. Der er altså minimal forskel på S10 og X10. Full-HD medvirker desuden altså ikke særlig meget for den overordnede billedkvalitet imellem de to skærme (Heller ikke generelt, medmindre man har de helt rigtige forudsætninger), selvom der er tale om 50". Desuden har X10 i 50" bare til orientering en opløsning på 1366 * 768, og ikke 1024 * 768. Bare en lille detalje, som ikke betyder det store, men går da ud fra, at X20 i 50" må have det samme. Hvis vi skal tale om en decideret mærkbar forskel, så er det G10. Den kan købes til omkring 9000 Kr, men dog i 46". 50" er selvfølgelig lidt dyrere.Ifølge det jeg har hørt, bliver der minimal forskel på en X20 kontra X10, og Specifikationerne, samt vejledende udslagspris giver da også ummidelbart det samme indtryk. Det lader til, at Panasonic har satset stærkt på topmodellerne, blandt andet med Kuro-Teknologi. De små modeller holder jo i forvejen højt niveau, og man har nok ikke følt behov for, at ændre så meget ved det.Panelet kan desuden holde i 100.000 Timer, og ikke de 60.00 Timer, forudsat at man kører med moderate indstillinger. Det svarer til 8 timer om dagen, i 34 år. Egentlig ikke noget man kan bruge til noget særligt:)Prisforskellen fra X10 og S10 er op til 1500 Kr, og det er trods alt en ret stor forskel. Syntes personligt ikke, at det kan betale sig. X10 er et fint Tv, og fremfor alt så billigt, at det i alle størrelser og prisklasser, helt bestemt er alle pengene værd.<h1 align="left"></h1>

Argh, vasif! Angry
Det er et helt andet panel, der sidder i S10, du har mulighed for at indstille farvebalancen, dvs. at du slipper for den irriterende "malkede hinde" på billedet, som X10 har, S10 har generelt  ikke problemer med farvebalancen (grund til at bl.a. jeg selv returnerede to X10'ere), osv.
De 1500 kr. mere er IMO godt givet ud. Hvis jeg skulle købe en plasma lige nu, ville jeg nok vælge S10.
G10 har desuden blæsere indbygget, hvilket gør at nogle mennesker bliver generet af den konstante summen.

Endelig
Sådan skal der svares, dette kan en kommende køber bruge til noget.
Super
Lige en tilføjelse S10 er full HD /en anelse bedre sortgengivelse
E.L.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Argh, vasif! Angry

Er du sikker på, at S10 skulle have et andet type panel end X10? Der er forskel i billedprocessoren, men begge paneler benytter vel G12-Paneler? Jeg var dog ikke klar over, at S10 havde en RGB-Menu, hvilket heller ikke rigtigt fremgår nogle steder?

Den hvide malkehinde skyldtes forkert gamma, og ændring af farvebalancen vil vel ikke være nok. Men måske du har personlig erfaring med S10.

Redigeret af vasif - 21-Februar-2010 kl. 13:44
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 16:40

Er du sikker på, at S10 skulle have et andet type panel end X10? Der er forskel i billedprocessoren, men begge paneler benytter vel G12-Paneler? Jeg var dog ikke klar over, at S10 havde en RGB-Menu, hvilket heller ikke rigtigt fremgår nogle steder?

Den hvide malkehinde skyldtes forkert gamma, og ændring af farvebalancen vil vel ikke være nok. Men måske du har personlig erfaring med S10.

Efter mine problemer med X10 skrev jeg en del sammen med Lars (bantam), som oplyste mig om forskellene på X10 og S10.

På S10 kan man indstille både gamma og hvidbalance i brugermenuen, dvs. at man selv kan ordne evt. problemer.

S10 har ikke et NeoPDP panel, som G10 har, men ifølge Lars betyder dette ikke det store. Tykkelsen på panelet er den største forskel. S10 har et FullHD panel, som skrevet tidligere, samt en bedre native-kontrast ift. X10.

S10 har også IFC, men da de fleste alligevel slukker for det, vægter denne funktion ikke det store. Den er dog rar at have.

Pga. FullHD vil S10 have et højere strømforbrug end X10, men alle de andre fordele opvejer for dette. Igen, så vil de 1500 kr. være godt givet ud. 
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu