recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic X10, mod S10 (Begge i 50")
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic X10, mod S10 (Begge i 50")

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Hej Bantam

Hvad skulle så gøre, at man skal vælge S10 frem for X10 ?
Ja, full HD og bedre sort vel ?
Hvis man har brug for 1:1 pixelmapping i full-HD er S10 selvfølgelig oplagt.

Jeg kan ikke 100% præcist huske, hvordan S10 opførte sig i forhold til X10 mht. præcisionen i farvebehandlingen (luma) - men jeg mener, at X10 viste tegn på lavere præcision, hvilket kan betyde mindre god gengivelse af shadow detail. Skal vi være helt sikre må vi have nogle testbilleder på igen.

Jeg har iøvrigt en klar fornemmelse af, at S10 faktisk er en meget tæt slægtning til PZ85.
/lars
Til top
Langi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 22:40
tak for det rigtige lange svar vasif. Tror det er vidst alle mine bekymringer besvaret, så som du siger, ja så er det vidst tid til at gå ud at købe.. nu må vi så bare lige se hvor det bliver.. ville lige prøve at presse citronen et par steder ^^

Angående med ps3 og blueray, regner jeg med nok at købe en ps3 på et tidspunkt, både for spillende, og blue ray, men tror squ bare jeg beholder den lidt lange afstand til tv, og selv hvis jeg rykker tættere på er det squ nok ikke sådan det bliver direkte grimt ^^.

Så mange tak for hjælpen til alle jer dejlige mennesker herinde, og skal ellers nok lige vende tilbage med en lille beskrivelse af oplevelsen af mit nye tv, når det nu engang kommer.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Langi Langi skrev:

... Er det ikke muligt at indstille gamma'en på x10'et (eller s10 for den sags skyld)?
Nej, desværre. Konstruktionen af skærmen (og her er det en signalbehandlings-ting) giver en gamma på omkring 2.0 (eller lidt under).
/lars
Til top
Langi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 00:52
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

... Er det ikke muligt at indstille gamma'en på x10'et (eller s10 for den sags skyld)?
Nej, desværre. Konstruktionen af skærmen (og her er det en signalbehandlings-ting) giver en gamma på omkring 2.0 (eller lidt under).

Hvad hvis man så evt. kørte det igennem en digital tuner først? (kan man indstille billedet på en digital tuner?)
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 08:05

Hvad hvis man så evt. kørte det igennem en digital tuner først? (kan man indstille billedet på en digital tuner?)
Jeg er ikke bekendt med, at der findes en ekstern tuner, der har en gamma-indstilling - men det skal selvfølgelig ikke udelukkes. Et alternativ er at sætte en scaler eller video-equalizer ind i kæden mellem tuner og TV - men det ville alt andet lige betyde, at prisen vokser voldsomt.

Hvis du har en mere moderne receiver med HDMI og indbygget signalbehandlings feratures, er det muligt, at denne har en gamma-indstilling, som kan bruges.

Ellers er det muligt at bruge en HTPC/Meadicenter som tuner og dermed indstille gamma på grafikkortet.

Der er flere måde at ramme en anvendelig gamma - og specifikt på et plasma-TV kan man med lidt snilde endda anvende et Spar-o-meter til det - men det kræver, at man på en eller anden måde har adgang til at stille på gamma, naturligvis.

/lars
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu