recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic X20 eller S20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic X20 eller S20

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic X20 eller S20
    Sendt: 20-Juli-2010 kl. 21:51
Jeg er ved at finde et TV til kæresten og da hun er på SU, er pengene meget begrænset. Jeg har derfor besluttet at hun skal have et Panasonic X20 eller S20, da det jo nok er der hun får mest for pengene. Hun har max de 5200,- som et S20 koster.

Som sagt har jeg også kigget på X20, der er 600kr billigere og har mindre opløsning og ingen 600hz.

Er S20 så også bedre end X20 nu hvor den koster 600kr mere eller er der noget ved S20'eren, der "mangler" eller noget jeg skal være opmærksom på eller er det et helt andet tv jeg skal kigge på til den pris?

Derudover, er der nogen der ved om der er blæsere i S modellen?

Redigeret af bibihest - 20-Juli-2010 kl. 22:02
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 09:08
Der er mange tråde om samme emne, både her på recorder.dk og flatpanels.dk. Prøv at lave en søgning på  "Panasonic X20 vs. S20" på Google, så dukker der en masse op, både fra DK og fra udlandet.

Nu kan du jo få X20 til næsten 4000 Kr, så prisforskellen er godt og vel 1000 Kr. S20 er lidt bedre, men spørgsmålet er, om hun kan eller vil lægge mærke til de forskelle, og om behovet er der. Jeg ville nok råde hende til en X20, og spare pengene til noget andet. Begge tv skal nok opfylde behovet.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Jeg er ved at finde et TV til kæresten og da hun er på SU, er pengene meget begrænset. Jeg har derfor besluttet at hun skal have et Panasonic X20 eller S20, da det jo nok er der hun får mest for pengene. Hun har max de 5200,- som et S20 koster.

Som sagt har jeg også kigget på X20, der er 600kr billigere og har mindre opløsning og ingen 600hz.

Er S20 så også bedre end X20 nu hvor den koster 600kr mere eller er der noget ved S20'eren, der "mangler" eller noget jeg skal være opmærksom på eller er det et helt andet tv jeg skal kigge på til den pris?

Derudover, er der nogen der ved om der er blæsere i S modellen?

Tænk på at S20 er Full-HD hvor X20 "bare" er HD-Ready. Hvilket vil sige at der er et LANGT højere strømforbrug ved S20 sammenlignet med X20. Det er måske også værd at tage med.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Tænk på at S20 er Full-HD hvor X20 "bare" er HD-Ready. Hvilket vil sige at der er et LANGT højere strømforbrug ved S20 sammenlignet med X20. Det er måske også værd at tage med.

Forskellen er 60w eller ca 350kr pr. år ved 8 timers brug hver dag .

Redigeret af Kasper_J - 21-Juli-2010 kl. 10:27
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Forskellen er 60w eller ca 350kr pr. år ved 8 timers brug hver dag .

Ja okay. Men overdrivelse fremmer forståelse.Embarrassed
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 11:39
Det har ikke så meget at sige, da hun kun ser tv et par timer om dagen.

Hun har dog en ret lys stue, specielt om eftermiddagen, det er en ting der bekymrer mig en del og gør mig i tvivl om det overhovedet skal være plasma.

Det jeg er nervøs for, er om jeg får købt et tv hun egentligt ikke er så glad for, derfor jeg søger lidt råd. Man kan selvfølgelig altid liiige give lidt ekstra og få et bedre tv ;)

Rammen på S skulle være "prikket" på en måde og være lidt blålig. Er der nogen der har set det og evt kan af/bekræfte det? Kan ikke rigtig finde nogle private billeder, hvor man kan se rammen på tv'et.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 11:45
Den prikkede ramme ser "billig" ud. Endnu et design fejlskud fra Panasonic Tongue

Men mon ikke FullHD skærmen er mere lysstærk i dagtimerne. Det er min oplevelse med skiftet fra HDready til FullHD Big smile

Redigeret af Kampus - 21-Juli-2010 kl. 11:46
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu