recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic’s nye modeller og "burn in"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic’s nye modeller og "burn in"

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JohnnyGF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnnyGF JohnnyGF skrev:

Nej du har ret,,,men RIGTIG MEGET GAMING,,er et problem for Plasma,,derfor har jeg solgt min Plasma for ikke at ødelægge den, ville være for synd og ærgeligt, og så købt LCD som ingen problemer har med RIGTIG MEGET GAMING.

Til gængæld kan det ikke bruges til at se film på
(undskyld,undskyld,undskyld,undskyld,undskyld,undskyld,undsk yld,undskyld,undskyld,
undskyld,undskyld,undskyld,undskyld,undskyld)

Enig  meeeen et Sony46W5500 fyre nu også et anstændigt film billed af og så kan jeg bare fyre gaming for HÅRDT af uden overhoved at skulle være bekymret.

Redigeret af JohnnyGF - 16-Juli-2009 kl. 11:55
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 12:03

Jeg fik Burn in på den første panasonic PX80 jeg havde.. 4/3 billedet lavede sorte kanter i siderne, og alt vi så var næsten i 4/3, så efter en uges tid, var der tydeligt burn in på.. som ikke kunne fjernes..

Må indrømme jeg ikke havde læst vejledningen(dem læser jeg aldrig)

Jeg købte så en ny PX80 3 md senere, nu vidste jeg jo hvad jeg havde gjort galt

Så burn in kan godt opstå uden man bevist forsøger at få det..

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Jeg fik Burn in på den første panasonic PX80 jeg havde.. 4/3 billedet lavede sorte kanter i siderne, og alt vi så var næsten i 4/3, så efter en uges tid, var der tydeligt burn in på.. som ikke kunne fjernes..

Må indrømme jeg ikke havde læst vejledningen(dem læser jeg aldrig)

Jeg købte så en ny PX80 3 md senere, nu vidste jeg jo hvad jeg havde gjort galt

Så burn in kan godt opstå uden man bevist forsøger at få det..

------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Det er jo lige præsist det jeg mener" burn in" er IKKE død,,og når jeg så går ud til et Panasonic Center,,og fortæller klart og tydeligt mine,,nok lidt anderledes behov,,stolede jeg på en Profesionel vejledning,,Men dem i Panasonic Center Rødovre går så mere op i salg og provision,,det kostede mig så lige 4000kr på tab på min 50V10,,men har fået mit Sony46W5500 og er glad igen jubii  men det er måske meget nyttig information at vide hvordan Panasonic Center Rødovre behandler sine kunder .

Redigeret af JohnnyGF - 16-Juli-2009 kl. 12:21
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 12:25

Nej, burn-in er ikke "død" - ej heller på LCD. Men nu kan dit gamerbrug, på ingen måde sammenlignes, med pizzabagers! Hvis du gjorde det samme med en LCD, altså kørte med sorte bjælker i siderne, i 3 måneder, så ville du også på en LCD kunne opleve Burn-in.

Fat nu, at du har solgt dit TV på noget du "tror" vil kunne ske, og ikke fordi du rent faktisk oplevede et problem. Du har med andre ord givet dig selv et "problem", uden reelt at vide om det var rigtigt!!!

Jeg ser ikke noget problem i Pana Rødovre's salg og rådgivning af TV'et!

M.v.h.

Til top
Jimmy B Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-November-2006
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 13:09

Hej Johnny

Det undrer mig, at du er så negativ i dine udtalelser, da jeg synes, at vi har givet en lige så god service, som vi plejer.

Kort fortalt:

Du købte en 46G10 i starten af maj, i øvrigt til en billigere pris end vi annoncerer med + gratis levering. Du vender tilbage en måned efter (juni) og er ikke tilfreds med panoreringen, som der er omtalt i en anden tråd herinde. Du foreslår herefter, at betale differencen op til 50V10, hvilket vi accepterer. Du får igen denne til en billigere pris + gratis levering. Du nævner på dette tidspunkt intet om din angst for burn in. Og hvis du havde denne angst, hvorfor ønsker du så endnu en Plasma skærm?

En måned efter igen (juli) ringer du og vil have pengene tilbage, for en skærm, der ikke er defekt, men udelukkende fordi du er nervøs for burn-in, som jeg stadig vil holde fast i ikke er et problem.

Ang. modulet, så er det dem, vi altid bruger og derfor tilbød vi da at ombytte det, hvis det havde fejl.

Vi er i øvrigt ikke provisionslønnede.

Det var således vores oplevelse at forløbet, som vi herefter anser for uddebateret.

Med venlig hilsen

Jimmy

Butikschef i Panasonic Center Rødovre.

Redigeret af Jimmy B - 16-Juli-2009 kl. 13:09
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 13:24
Lulz, omg. du er en bozo hvis du har byttet et 50" v10 KLASSE tv for et middelmåddigt LCD tv som w5500.

OGSÅ selvom du gamer meget - På lige præcis Panasonic tv er det min erfaring at det nærmest er umuligt at få Burn in, med mindre man mishandler skærmen de første par timer med stilstående elementer.

Som jeg forstår det, har du ikke fået burn in, men har blot en (ubegrundet) fryg for det. Det er fuldstændig ude i hampen at bytte et v10 for et w5500.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Jimmy B Jimmy B skrev:

Det var således vores oplevelse at forløbet, som vi herefter anser for uddebateret.

Med venlig hilsen

Jimmy

Det tror jeg de fleste er enige med dig i.....

mvh Christian
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

På lige præcis Panasonic tv er det min erfaring at det nærmest er umuligt at få Burn in, med mindre man mishandler skærmen de første par timer med stilstående elementer.

Som jeg forstår det, har du ikke fået burn in, men har blot en (ubegrundet) fryg for det. Det er fuldstændig ude i hampen at bytte et v10 for et w5500.
Her er det måske værd lige at citere Otto fra AV-precision som kom med denne vurdering i en anden tråd (sammenligning mellem Panasonic V10 og Samsung B855):

Oprindeligt skrevet af Otto Otto skrev:

MEN – plasma’s mest omtalte akilleshæl: Retention (midlertiding fastbrænding af billedet). Panasonic’en _tæver_ Samsung når det gælder retention. Jeg har forsøgt at lade DVE HD Basics’ hovedmenu stå i en time, på en spritny skærm, for at tvinge retention frem, og jeg så intet. Jeg vil påstå at med en Panasonic kan man være bedøvende ligeglad med dette issue, man skal _virkelig_ mishandle den for at skabe et synligt problem med dette. Samsung har fuld ud lige så meget retention som man forventede af plasma-tv i ”gamle dage”, dvs. når HD Basics har stået på menu et minut eller to, og skifter til et sort billede, kan man læse teksten i menuen på skærmen. Det er umiddelbart midlertidigt, men tager et stykke tid at fjerne igen. Det bliver et issue i et helt mørkt rum, hvor det i mørke scener og black-outs vil være ret synligt. I lyse omgivelser og lyse scener er det ikke så generende. På det praktiske plan vinder Panasonic derfor et stort point hér.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 13:42

Hej Johnny

Det undrer mig, at du er så negativ i dine udtalelser, da jeg synes, at vi har givet en lige så god service, som vi plejer.

Kort fortalt:

Du købte en 46G10 i starten af maj, i øvrigt til en billigere pris end vi annoncerer med + gratis levering. Du vender tilbage en måned efter (juni) og er ikke tilfreds med panoreringen, som der er omtalt i en anden tråd herinde. Du foreslår herefter, at betale differencen op til 50V10, hvilket vi accepterer. Du får igen denne til en billigere pris + gratis levering. Du nævner på dette tidspunkt intet om din angst for burn in. Og hvis du havde denne angst, hvorfor ønsker du så endnu en Plasma skærm?

En måned efter igen (juli) ringer du og vil have pengene tilbage, for en skærm, der ikke er defekt, men udelukkende fordi du er nervøs for burn-in, som jeg stadig vil holde fast i ikke er et problem.

Ang. modulet, så er det dem, vi altid bruger og derfor tilbød vi da at ombytte det, hvis det havde fejl.

Med venlig hilsen

Jimmy

Hej jimmy

ah ha,,har altså nævnt,,burn in,,faren flere gange,,har tydeligt fortalt at jeg skulle game meget,,ok vil sige i tog G10'eren tilbage og det var fin service,men G10 havde jo P24 problemer,,allerede der startede den dårlige oplevelse,,men en ombytter til 50V10 giver jo også større fortjeneste for jer,,jeg er ikke så sikker på i ville tage det tilbage hvis det bare var pengene jeg skulle have tilbage,,det ville i jo ikke med 50V10'er,jeg tilbød enda at gå en DEL ned i pris hvis i tog det tilbage men det ville i heller ikke,Det blå viaccess modul i gav mig virkede ikke ,heller det ombyttet i gav mig samme model,,købte selv et Rødt viaccess modul andet sted,,det virkede første gang jeg satte det i,og kørte perfekt i den tid jeg havde Panasonic'en,,Det har bare været en SUPER dårlig oplevelse for mig at handle Panasonic og hos jer.

Og hvorfor bliver der overhoved ikke nævnt,det der står på første side i manuellen,,andgående ,,still billeder,,,tv logo,,OG NETOP GAMING,,og at Panasonic garantien "IKKE" dækker " burn in"

Slut.

Redigeret af JohnnyGF - 16-Juli-2009 kl. 14:05
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juli-2008
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 13:58

Vil du ikke fortælle hvad RIGTIG MEGET gaming er?? Jeg har nemlig ingen prob. med mit pana tv og der ryger der altså også nogle timer på gaming....

jeg har retention (kan det undgås?) men ikke burn-in

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af JohnnyGF JohnnyGF skrev:

Hej Johnny

Kort fortalt:

Med venlig hilsen

Jimmy

Hej jimmy

ah ha,,har altså nævnt,,burn in,,faren flere gange,,har tydeligt fortalt at jeg skulle game meget,,ok vil sige i tog G10'eren tilbage og det var fin service,men G10 havde jo P24 problemer,,allerede der startede den dårlige oplevelse,,men en ombytter til 50V10 giver jo også større fortjeneste for jer,,jeg er ikke så sikker på i ville tage det tilbage hvis det bare var pengene jeg skulle have tilbage,,det ville i jo ikke med 50V10'er,jeg tilbød enda at gå en DEL ned i pris hvis i tog det tilbage men det ville i heller ikke,Det blå viaccess modul i gav mig virkede ikke ,heller det ombyttet i gav mig samme model,,købte selv et Rødt viaccess modul andet sted,,det virkede første gang jeg satte det i,og kørte perfekt i den tid jeg havde Panasonic'en,,Det har bare været en SUPER dårlig oplevelse for mig at handle Panasonic og hos jer.

Altså, det er jo ikke Panasonic center i Rødovres skyld at G10 har 24p issues. De tager det retur og du får en anden model. Ingen butikker jeg kender til, giver fuld returret i 30 dage, men i nogen tilfælde bytteret - som du altså også har fået her.

Og hvad V10'eren angår - Uanset hvad der er blevet sagt eller ikke sagt om burn-in, så tror jeg ikke at ret mange forretninger ville tage et TV retur EN MÅNED efter det er købt, alene fordi køberen er nervøs for at det måske kunne komme til at fejle noget - hvilket det efter den første måned ikke har været nogen tegn på, hvis jeg har forstået situationen korrekt..?

De fleste plasma ejere vil nok give mig ret i, at hvis der ikke har været nogen tegn på problemer den første måned, så kommer de næppe heller senere.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
ferrarimik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Sønderborg
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 14:31

jeg har haft 2 plasma skærme og jeg gamer rigtig meget og jeg har aldrig set noget til burn-in eller Retention    

Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu