recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PanasonicTX FZ950e OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PanasonicTX FZ950e OLED

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PanasonicTX FZ950e OLED
    Sendt: 27-Januar-2019 kl. 17:51
hjælp til billedstilling ønskes
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 18:13
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

hjælp til billedstilling ønskes
Jeg vil sige at der ikke er så meget at justere på. Der er lidt rigeligt rød. men ikke voldsomt. I stedet vil jeg sørme anbefale at du får kalibreret dit skønne TV om et par måneder - det er det hele værd.

Der hvor der ofte er en hel del at hente ved en kalibrering er ved HDR indstillingerne, og de indstillinger er det nok svært at finde. I øvrigt er lånte billede indstillinger sjældent ret brugbar fra det ene TV til det andet.


Redigeret af Hother - 27-Januar-2019 kl. 22:39
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 12:13
Tak
Jeg må indrømme at billedet der kom frem ved start var overraskende godt, ikke for rødt.
(Rasmus Larsen siger jo det sjælden er godt ved start)
Jeg kommer fra Pana 65" Plasma( sidste  top mode)l, som kun mangler lidt sort så jeg er godt vant.

Hvilke firmaer ringer man til ved kalibrering om 2 md. ?
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 12:15
Tak for linket
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Tak
Jeg må indrømme at billedet der kom frem ved start var overraskende godt, ikke for rødt.
(Rasmus Larsen siger jo det sjælden er godt ved start)
Jeg kommer fra Pana 65" Plasma( sidste  top mode)l, som kun mangler lidt sort så jeg er godt vant.

Hvilke firmaer ringer man til ved kalibrering om 2 md. ?
Ja det skal jeg ikke kunne sige. Vælger du Professional 1 eller 2 (dag og aften), er indstillingerne ganske okay.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2019 kl. 13:01
Hej Hother
 
Jeg kører med Professional 1 hele dagen, er det nr. 2 om aften eller.*S*
Henrik
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2019 kl. 13:02
Np sorry det er nr. 2 om aften kan jeg se i dit svar.*S*
H
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2019 kl. 08:41
Må jeg forstå det sådan :
Skifter i indstillinder hver dag ?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2019 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Tak
Jeg må indrømme at billedet der kom frem ved start var overraskende godt, ikke for rødt.
(Rasmus Larsen siger jo det sjælden er godt ved start)
Jeg kommer fra Pana 65" Plasma( sidste  top mode)l, som kun mangler lidt sort så jeg er godt vant.

Hvilke firmaer ringer man til ved kalibrering om 2 md. ?

Standardindstillinger er sjældent gode. De fleste skærme står jo i 'Standard', 'Dynamisk' eller lign. profil fra start. Mange producenter har dog efterhånden rigtig fine billedprofiler indbygget, men man skal bare huske at skifte over til dem ved opsætning.

Der er også kræfter i branchen, som arbejder på at få implementeret en 'reference' billedprofil i tv-skærme.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2019 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Må jeg forstå det sådan :
Skifter i indstillinder hver dag ?

Du skifter indstilling alt efter om der er lyst (sollys) eller mørkt i rummet.
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2019 kl. 12:16
Kalibrering  om 2 md. ?
Nu er et væghængt Pana TX-FZ950e OLED en vanskelig sag at pille ned igen, blot til orientering.



Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu