recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panik! Help me...help me please!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanik! Help me...help me please!

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 01:09
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Sådan en dims i omtaler hedder en ornepik Wink Thumbs Up

Bare på pas på den ikke knækker, for så får i ikke skruen ud... Disapprove
Jo jo så skal man bare bruge en kørner og en hammer.
En ordenlig hærdet ornepik vil splinter, og så har man en chance mere Smile
Nok ikke noget for ny begynder.
.....
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 06:11
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Sådan en dims i omtaler hedder en ornepik Wink Thumbs Up

Bare på pas på den ikke knækker, for så får i ikke skruen ud... Disapprove
Jo jo så skal man bare bruge en kørner og en hammer.
En ordenlig hærdet ornepik vil splinter, og så har man en chance mere Smile
Nok ikke noget for ny begynder.
HE JA - <ironi>  i skruestikken med din nye fladskærm - Fat kørner i venstre hånd - OG EN ORDENLIG MUKKERT I HØJRE! - Tag godt med tilløb og slå så løs til du splintrer udtrækkeren - fej derefter stumpene op (af fladskærmen) og gå igang med reperationen, det kan man snildt få de lange vinteraftner til at gå med LOL </ironi>

Det er en lidt kedelig situation du er havnet i og det er ikke for at gøre grin med din situation, men jeg kunne ikke lade være med at kommentere ovenstående.

Alternativet kunne være at bore et LILLE (2mm) hul midt i skruen for derefter at bore det op ½-1/1 mm spring indtil du har fået boret skruen helt ud. Du skal starte med et lille hul for at centrere boret efterfølgende og det skal nok foregå med stor forsigtighed.

Udtrækkeren er en super løsning men det virker som om de skruer sidder GODT fast og så er chancen for at knække udtrækkeren tilstede.

BS

EDIT: stavebøf

Redigeret af Bschmidt - 31-Marts-2010 kl. 06:51
Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 22:35
Gode og hjælpsomme svar i denne tråd. Viser blot hvor godt dette website i virkeligheden er.
Til top
Kimzo3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2010
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 10:54
Du er helt sikker på at du har skruet den rigtige vej, jeg ved det ikke, men det kunne jo være at det var `linksgevind`Smile
Til top
MartinL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2007
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:10
Uden at vide hvordan foden er sat på, må det være muligt at bore hovedet at skruerne, trække beslaget af og herved blotte det øverste af skruerne. Når det øverste af skruerne er blottet tager du stille og roligt fat med en "papegøjetang" (husk at tage fat fra den rigtige side, så låser tangen sig selv) og drej skruerne ud. Det skal nok virke. Jeg tvivler lidt på metoden med ornepikken da der ikke er meget gods i de små maskineskruer man normalt bruger til at fastgøre en sådan fod.

Mvh.
Martin
Til top
Niels Ebbesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:12
Brug en vinkelsliber til at save lortet af.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:26
Jeg skal gerne gøre det for 500,- kr. Men med en lille vinkelsliber (som du kan købe for 100 kr.) kan du selv gøre det. Fjernsynet lægges med fronten ned på et sofabord hvorpå der ligger et tæppe eller lignende. Så skæres aluminiumfoden over i et snit umiddelbart under dér hvor det forsvinder op i plastikken. Det larmer og støver lidt, men hvad vil du ellers?

Redigeret af Niels Ebbesen - 05-April-2010 kl. 11:37
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 12:07
Først og fremmest kunne du måske få lidt mere kvalificeret hjælp, hvis du beskrev dit problem i overskriften. Lige nu er det tilfældigt, hvem der gider kigge i tråden.

Drejer det sig om det 46X3000, du har i din signatur, eller et andet TV?

Hvis foden minder om foden til vores 40W4000, er foden ikke skruet på, men stukket op gennem bunden, og så er skruerne skruet i udefra (vistnok i nogle meget undersænkede huller, hvis jeg husker rigtigt). Dvs. at det ikke vil hjælpe noget som helst at bore hovederne af, da resterne stadig vil forhindre, at foden trækkes ud. Jeg tvivler også lidt på ornepikken, da skruerne er for små i diameter. Jeg tror, at bedste bud er at bore skruerne helt ud. Dvs. at du også borer gennem gevindet i foden og ødelægger det - men det er du vel ligeglad med.

Der er selvfølgelig en endnu nemmere løsning: Sælg TV'et til nogen, der er tilfredse med ikke at kunne hænge det op på en væg.
Til top
Kimzo3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2010
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 12:22
CerealKiller hvis du har løst dit problem, må du da gerne vende tilbage Wink
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 13:05

Skiven skal rotere (håndtaget vendes) sådan at støvet går væk fra emnet (og een selv)

Man kan måske arrangere det sådan at støvet går ud af et åbentstående vindue, eller man kan ligefrem stå ude på altanen/terrassen og skære.

Redigeret af Niels Ebbesen - 05-April-2010 kl. 13:25
Til top
CerealKiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2009
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Først og fremmest kunne du måske få lidt mere kvalificeret hjælp, hvis du beskrev dit problem i overskriften. Lige nu er det tilfældigt, hvem der gider kigge i tråden.

Drejer det sig om det 46X3000, du har i din signatur, eller et andet TV?

Hvis foden minder om foden til vores 40W4000, er foden ikke skruet på, men stukket op gennem bunden, og så er skruerne skruet i udefra (vistnok i nogle meget undersænkede huller, hvis jeg husker rigtigt). Dvs. at det ikke vil hjælpe noget som helst at bore hovederne af, da resterne stadig vil forhindre, at foden trækkes ud. Jeg tvivler også lidt på ornepikken, da skruerne er for små i diameter. Jeg tror, at bedste bud er at bore skruerne helt ud. Dvs. at du også borer gennem gevindet i foden og ødelægger det - men det er du vel ligeglad med.

Hej Allan

Du har helt ret i, at jeg nok hellere må gøre noget ved overskriften. Nu må jeg se om jeg kan finde ud af, hvor jeg gør det...

Og ja, det drejer sig om 46x3000 tv'et. Og det lyder til at foden nok er magen til jeres 40w4000. Jeg har prøvet med et skrue-udtrækker sæt og har fået endnu en skrue ud (wuhu!) Nu mangler jeg så 2 til, men jeg har ikke kunne få dem ud.
Jeg er ikke meget for at begynde at bore i tv'et. Jeg er håndværker-mongol og ville garanteret komme til at bore for langt ind (selve billedet på skærmen er placeret således, at hvis jeg borer for langt, vil jeg bore igennem billedet)...

Jeg har nu prøvet så mange gange, at jeg har opgivet at få det op på væggen... Hvis det endelig skal op, er jeg nok nødt til at få en decideret håndværker til at gøre det for mig...

Men dette er sansynligvis slutningen på denne historie i denne omgang. Tak for alle de gode råd. :)
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af CerealKiller CerealKiller skrev:

Jeg har prøvet med et skrue-udtrækker sæt og har fået endnu en skrue ud (wuhu!) Nu mangler jeg så 2 til, men jeg har ikke kunne få dem ud.
Jeg er ikke meget for at begynde at bore i tv'et. Jeg er håndværker-mongol og ville garanteret komme til at bore for langt ind (selve billedet på skærmen er placeret således, at hvis jeg borer for langt, vil jeg bore igennem billedet)...

Det undgår du nemt.. Du måler længden på den skrue du har fået ud, herefter vikler du en stump tape omkring boret så afstanden fra spidsen af boret til tapen passer med længden af skruen. Nu ved du at du kan tillade dig at bore indtil tapen rammer, for skruehullet er minimum så dybt..
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu