|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() Sendt: 27-Juli-2007 kl. 11:34 |
|
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530 Squeezebox V3 Minipods Bass-station |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Ikke overraskende i betragtning af konkurrencen, men et par ting skiller sig imho ud: Som T3 og Tænk-testene plejer at være er det hele meget overfladisk, samtidig med at de på bizar vis kritiserer nogle imho fuldstændigt ligegyldige ting - som f.eks. at Sharp XD1 lader VGA-indgangen dublere som Component. Derudover: At sige at Toshiba skuffer, i en forsamling hvor den er _klart_ billigst og får samme vurdering som et Sharp til 2.5 gange prisen, er en underlig konklusion efter min mening. Sidst men ikke mindst, så tror jeg FPN har rodet rundt i teksten, så dén kommentar der står ved Sharp billedet egentlig hører til Toshiba'en... Så kan man jo spørge sig selv om den slags artikler skal have lov til at påvirke hvilket produkt man vil investere op mod 30.000,- på. (Tredive tusinde kroner for et halvdårligt 46" LCD-tv - og så siger folk at Pioneer er for dyre?) |
||
![]() |
||
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
|
Men de (Pioneer, som går for at være de bedste) er jo dyre i forhold til de næstbedste (Panasonic, som går for at være de næstbedste). Nu kan jeg ikke rigtigt finde præcise priser på pioneers nye modeller, da de ikke bliver solgt på nettet, men jeg har fundet priser der hedder ca. 18.000-18.600 kr. på idealo for 428XD modellen, og ca. 26.000 for 508XD modellen. Men de her priser er i tyskland, og jeg har hørt op omkring 35.000 for 508 modellen i DK. Tilsvarende koster 42PX70 ca. 10.500 go 50PX70 ca. 16.000 ved hifipriser. Der er altså mindst 8.000 hhv. 10.000 at spare ved at vælge de (der angiveligt skulle være) næstbedste modeller frem for (dem der angiveligt skulle være) de bedste. Det er altså en stor forskel i pris. |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Du kan dog ikke sammenligne Pioneer PDP-428XD med Panasonic TH-42PX70. Hvis du endelig skal sammenligne, så skal det være med Pioneer PDP-427XD. Her er Pioneer stadig et bedre TV, men prisforskellen er ikke nær så stor. Årsagen til at du ikke kan sammenligne de nye Pioneer med noget andet, er at de nye benytter et helt nyt og bedre plasma display. Så det er næsten som at sammenligne en VW Polo med en BMW 7-serie, hvis det var biler. Måske Panasonic kommer med noget tilsvarende til næste år, men de nye Pioneer TV er i en klasse for sig. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
|
De nye Pio kan vel bedst sammenlignes med pana Z700 som vel er et nyere panel end de almindelige Px70'er.
|
||
![]() |
||
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
|
Den artikkel er blevet fordrejet ret meget af FPN....
Sidder selv med T3 bladet her. Som du os sagde Otto så hører billedeteksten vidst til Sharp rigtig til Toshiba... De roser netop Sharp fordi bevægelserne er så glatte. Det med at Toshiba skuffer har de ligsom os bare sat ind uden at komme med grunden... der står i T3 "Dommen: Smattede billeder skuffer fælt" |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12468 |
![]() |
|
Det mest naturlige er vel at sammenligne TV fra samme årgang? I så fald er det PX70 og 428XD der skal sammenlignes. Jeg betvivler ikke at de nye fra Pioneer er noget der ligner et kvantespring og at det nærmest er synd for PX70, der jo mere er et skridt til siden end et skridt frem i forhold til PX60, men det er da ulogisk at kræve man skal sammenligne med forrige generation hos Pioneer fordi de minder mere om hinanden mht. performance og pris. Med den logik i brug kunne man jo ligeså godt hive 436 ind i debatten, for den er jo stadig bedre end de nye fra Panasonic. Redigeret af Naiera - 28-Juli-2007 kl. 12:25 |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8687 |
![]() |
|
Og det understreger jo bare Ottos kommentar endnu bedre. Der er jo folk der rent faktisk køber det halvdårlige tv til 30.000. I øvrigt synes jeg at der er ved at dukke en holdning op her på Recordere - nemlig at folk der køber et Pioneer (eller andet tv end Panasonic) er tossede, for hvorfor give så mange penge for noget, når man kan spare penge og så købe det næstbedste. Pris er jo langt fra den eneste faktor. Redigeret af lunddal - 28-Juli-2007 kl. 19:08 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
AH.....ved du hvad Lunddal, jeg oplever såmænd nok nærmere, at man bliver "lynchet" når man nævner Pio eller Pana. Jeg er simpelthen holdt op med at give in-put til medlemmer der søger oplysninger. Og så er vi faktisk på en glidebane Men alt andet lige, så er jeg da enig med dig i, at tendenser af den type ikke er af det gode, og ødelægger et ellers super godt forum Redigeret af Hother - 28-Juli-2007 kl. 12:38 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
|
Kunne du venligst uddybe? |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Der er ikke sket nogen større teknologisk fremskridt, fra PX60 til PX70. Der er selvfølgelig nyt design osv. men teknisk set er PX60 ligeså god som PX70, hvilket der iøvrigt ikke er noget negativt i. Men det er meget naturligt iøvrigt. Fabrikanterne kan ikke præstere store teknologiske fremskridt hvert år. Sådan en hardware er dyr at udvikle, så den skal holde til flere generationer af TV. Ihvertfald hvis prisen skal holdes nede, så produkterne er konkurrencedygtige. I år er det så Pioneers tur, til at tage det store teknologiske skridt fremad. Næste år er det sikkert Panasonic (igen), men det må vi tålmodigt afvente PX80 eller PX90 for at studere nærmere /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Ydelsesmæssigt er der måske ikke sket nogen landvindinger mellem px60 og px70, men px70 serien har dog iht. Panasonic både nyt panel og ny billedprocessor optimeret til behandling af 1080p materiale, med bl.a. opskalering af alle input til 1080p inden det billedbehandles, 100hz teknologi o.a., så man kan vel ikke sige de er teknisk ens, eller at den samme hardware er brugt også i denne generation ?
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |