recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panny vinder test
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanny vinder test

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

PX70, der jo mere er et skridt til siden end et skridt frem i forhold til PX60,

Kunne du venligst uddybe?

Sådan som mit indtryk er har tidligere modeller i Panasonic været bedre til præcis farvegengivelse, de har så været svagere på feks sort (uden de efter min mening har haft dårligt sortniveau), PX70 serien viser sort rigtigt godt men mangler efter min mening skala i både farve og sort det virker somom der er en større over/understyring af farverne især på PX70 modellen i forhold til feks PV60.

Så sådan kan man vel meget godt udtrykke det som et skridt til siden, der er noget som er blevet bedre (sort og kontrast) men der har tilsyneladende været en pris andre steder for den udvikling.
Men det afhænger jo naturligvis af hvad man som forbruger vægter højest

Edit nu skal det dog siges mine erfaringer er størst med PX70 modellen og har kun set PV60 modellen i butikker, men har da stået og pillet med dem, men problemstillingen var osse noget af det vi var inde på da jeg fik skærmen kalibreret af Otto (men forklaringen må dog hellere stå for min egen regning )

Redigeret af rhsin - 28-Juli-2007 kl. 13:56
Mvh

René
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 13:44

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Px70 serien har dog iht. Panasonic både nyt panel og ny billedprocessor optimeret til behandling af 1080p materiale, med bl.a. opskalering af alle input til 1080p inden det billedbehandles, 100hz teknologi o.a., så man kan vel ikke sige de er teknisk ens, eller at den samme hardware er brugt også i denne generation ?

Ikke samme hardware - men samme teknologi. Det skal forstås lidt bredere, og ikke en minutiøs gennemgang af modelnumre på plasma displays og øvrige features.

PX60 og PX70 er ikke den samme hardware, men det er den samme teknologi. Ok, PX70 er et skridt fremad, som det plejer at være fra år til år. Justeringer af teknologien, om du vil.

Så når Niera siger, at PX70 mere er et skridt til siden end et skridt frem, så har han ret for så vidt at den grundlæggende teknologi - og dermed også de billeder vi sidder og kigger på - ikke har flyttet sig nævneværdigt fra PX60. Ihvertfald ikke når man ser hvad der er sket fra Pioneers G7 til G8 plasma.

/Lars

Redigeret af Lars - 28-Juli-2007 kl. 13:45
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 16:47

Hvad er det helt specifikt, der er så meget bedre i de nye Pioneer G8 plasma i forhold til G7 (hardware/teknologi)???

Hvis det er et "kvantespring", som Naiera skriver det, så er det videnskabeligt set vel nærmest et utroligt lille skridt fremad i den rigtige retning!

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

og så siger folk at Pioneer er for dyre?)

Men de (Pioneer, som går for at være de bedste) er jo dyre i forhold til
de næstbedste (Panasonic, som går for at være de næstbedste).

Og det understreger jo bare Ottos kommentar endnu bedre.

Der er jo folk der rent faktisk køber det halvdårlige tv til 30.000.

I øvrigt synes jeg at der er ved at dukke en holdning op her på Recordere
- nemlig at folk der køber et Pioneer (eller andet tv en Panasonic) er
tossede, for hvorfor give så mange penge for noget, når man kan spare
penge og så købe det næstbedste.

Pris er jo langt fra den eneste faktor.

Nej det var absolut ikke min mening, at sige, at dem der køber pioneer er tossede.

Min pointe var bare, at pioneer er dyre i forhold til panasonic (til Ottos kommentar om, at pioneer ikke er dyre i forhold til de mindre gode, men ret dyre TV som var med i testen).

Jeg kender ikke forskellen i kvaliteten præcist, men er ganske tilfreds med billedkvaliteten i panasonics PV70. Og så er det jo også forskelligt hvad folk prioiterer både mht. hvad TV'et kan vise, designet på TV'et, og hvordan TV'et passer ind i resten af stuen.

Jeg ved der er folk der køber et TV der ser godt ud i deres stue, som er (næsten) ligeglade med hvor pænt et billede TV'et viser.

Det ville de fleste herinde jo mildest talt ryste på hovedet af, men i designerfora ville de vel ryste på hovedet af diskusioner omkring kontrastforhold og sotr-gengivelse, hvor udseendet af TV'et ville være i højsæde.

Jeg mener selv der skal være en form for sammenhæng. Og så mener jeg også man kan betale for meget for alt andet end en Bugatti Veyron  - men sådan en får jeg sq nok ikke råd til de næste par år.

Men det er jo mine holdninger om det. Der er jo også andre forskelle end bare prioriteter - der er jo f.eks. nok stor forskel på indkomstniveau herinde. Og det har jo også en stor del at sige. Hvis man kan købe pioneers dyreste model for 20-40% af en månedsløn er det vel nemmere at punge ud til , end en af panasonics eller samsungs billige modeller vil være for en hvis indkomst pr. måned ligger under prisen på det TV.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 17:11

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Hvad er det helt specifikt, der er så meget bedre i de nye Pioneer G8 plasma i forhold til G7 (hardware/teknologi)???

De gengiver sort bedre end de fleste billedrørs-tv, og har en mere præcis farvegengivelse. Sort-gengivelsen drejer sig ikke kun om hvor sort det sorte er, men måske endnu vigtigere alle de detaljer der træder frem i mørke scener som vores nuværende TV slet ikke kan gengive.

Resultatet er muligheden for billeder der er så tæt på originalerne som sjældent set, med nærmest hidtil usete detaljer og med en fantastisk dybde i billederne.

Det er især ved film, gerne dem i HD, at gevinsten er til at se. Der er de nye Pioneer TV nu kongen på tronen, med endnu længere ned til nr. 2 og nr. 3 end vi har været vant til at se på det marked. Men de er også dyre.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 17:44
Mht. PX60 mod PX70, så har de nye TV lidt mere 'smooth' gengivelse (citat: Otto ); altså færre slanger/banding-problemer, men til gengæld større farvespektrum og deraf lidt skævere farver og sort der fremstår lidt mindre sort, også efter ordentlig kalibrering. Altså et skridt til siden i stedet for et skridt frem.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

(...) iht. Panasonic både nyt panel og ny billedprocessor optimeret til behandling af 1080p materiale, med bl.a. opskalering af alle input til 1080p inden det billedbehandles, (...)

Alt det der 1080p øregejl læste jeg også om mht. PV60 engang sidste år. TV'et modtager jo også 1080p signaler, ligesom de nye.

Redigeret af Naiera - 28-Juli-2007 kl. 17:50
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 18:32

Mht. troværdigheden af den nævnte artikel så har vi erfaret (fra pålidelige kilder) at visse aviser end ikke besværer sig med at tage TV'ene hjem til tests, men blot sender deres journalist ud i eksempelvis El-mutanten med en blok og en blyant og her giver han så sin subjektive vurdering af de TV der er opstillet på baggrund af det l... materiale der vises på skærmene. (Minder dette egentlig ikke ret meget om det Hr. og Fru Danmark laver lørdag formiddag i Fields storcentret?)

Jeg siger hermed ikke at fpn's test er foretaget på samme måde, men det sætter tingene lidt i perspektiv og understreger at du bestemt ikke bør stole alt for meget på de tests du kan læse i dagspressen.

FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 20:04
Jamen så vedtager vi, at Pana PX/PV70 serien er et "skod-tv", og at ingen af de instanser der normalt har ry for at gennemfører nogle særdeles seriøse og kompetente tests (f.eks. af engelske, tyske og amerikanske tests), er upålidelige 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 21:13

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen så vedtager vi, at Pana PX/PV70 serien er et "skod-tv", og at ingen af de instanser der normalt har ry for at gennemfører nogle særdeles seriøse og kompetente tests (f.eks. af engelske, tyske og amerikanske tests), er upålidelige 

hehe, Hother, jeg tror ikke du skal tage kritikken i den tråd i går så tungt .

Men jeg må lige nævne at jeg synes PV70 giver et ganske glimrende billede, især gennem selector. Jeg ved ikke om der findes bedre (jeg hører jo herinde, at pioneer er klart bedre - men dem så jeg slet ikke på, da jeg mente de lå uden for den prisklasse jeg gik efter), men hvis der gør vil jeg helst ikke se det. For så vil jeg måske bare være skuffet over det billede jeg selv får her, hvis jeg ved der er noget der er meget bedre.

For jeg skifter jo ikke mit Panasonic ud lige med det samme. Og hvis jeg ikke ved (ved selvsyn) at der er noget der er langt bedre, kan jeg ikke ærgre mig over det .

Ignorance is bliss

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 21:21

Hej tosa - jamen jeg er da ret "bedøvet" - jeg ved hvad jeg har, hvad jeg har kunnet sammenligne med, og hvad jeg kan se. Så.........

Jamen der er altid noget bedre - altid. Det som det ofte kniber med er - skal vi sige, den totale sammenhæng - og set her ud fra, så er jeg overordentligt tilfreds

Redigeret af Hother - 28-Juli-2007 kl. 21:35
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej tosa - jamen jeg er da ret "bedøvet" - jeg ved hvad jeg har, hvad jeg har kunnet sammenligne med, og hvad jeg kan se. Så.........

Jamen der er altid noget bedre - altid. Det som det ofte kniber med er - skal vi sige, den totale sammenhæng - og så er jeg overordentligt tilfreds

Ditto. Jeg er også super tilfreds. Og super tilfreds med, at jeg spurgte herinde før jeg købte TV.

Jeg havde længe gået i min egen verden og tænkt/troet, at LCD var lysår foran plasma, og det var/er jo en nyere teknologi osv.(måske var jeg også præget af en ven som jeg troede var meget mere inde i det end mig).

Men jeg havde egentligt længe også gået og tænkt at de sq da snart burde kunne finde ud af at lave et LCD som ikke så grynet ud ved analogt signal, for jeg var/er mildest talt ikke imponeret over deres fremvisning af især hurtige bevægelser.

Men så spurgte jeg herinde, og fik at vide at PX70 eller PV70 viste det bedste billede til prisen. Jeg gik ud og undersøgte det, og en ven havde for nyligt købt et PX70, som jeg også checkede ud...and the rest, as they say, is history.

Men havde jeg ikke spurgt herinde ville jeg i aften sidde foran mit oldgamle CRT (eller måske være i byen for at glemme det ), i stedet for at sidde her og skrive romaner

Men 10K for et supergodt TV er i mine øjne stadig dyrt (jeg tror det dyreste TV jeg hidtil havde købt kostede mig maks 2500), men hvis man sammenligner priser er 10K for et godt plasma ikke specielt dyrt.

Altså er det, sammenlignet med markedet, et ret godt TV til en billig pris.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 21:40

Jeg mener godt at kunne huske din "sag"  . Jeg tror skam på sigt, at LCD nok skal komme efter det.

10k er skam rigtigt mange penge, men til gengæld har man et billede der siger spar to til mange andre fladskærme - uanset hvad andre vil mene. Når jeg ser på præstationen af det AV-udstyr jeg har, jamen så hygger jeg mig med resultat 

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu