recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panny vinder test
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanny vinder test

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 21:45
Btw. nu er det selvfølgelig for sent, men er det i dine øjne en god ide, at købe tillægsforsikring med TV'et, eller er det som regel sådan, at hvis der sker noget, sker det inden for de første 2 år (hvor TV'et er dækket af reklamationsretten - i hvert fald det første år)??
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 21:57

Hej igen igen tosa. Jeg ved snart ikke, man har hørt en del om at disse forsikringer alligevel ikke dækker når det kommer til stykket. Selv har vi tegnet en tillægsforsikring til vores indboforsikring. Den dækker nogenlunde det samme, og koster vist 234 kr om året. Dækker så i 4 år mener jeg

Men forhandlernes tillægsforsikringer dækker jo på papiret også hvis du med forsæt banker en hammer ind i dit plasma - det gør reklamationsretten jo ikke

Redigeret af Hother - 28-Juli-2007 kl. 21:59
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej igen igen tosa. Jeg ved snart ikke, man har hørt en del om at disse forsikringer alligevel ikke dækker når det kommer til stykket. Selv har vi tegnet en tillægsforsikring til vores indboforsikring. Den dækker nogenlunde det samme, og koster vist 234 kr om året. Dækker så i 4 år mener jeg

Men forhandlernes tillægsforsikringer dækker jo på papiret også hvis du med forsæt banker en hammer ind i dit plasma - det gør reklamationsretten jo ikke

Holy s... godt du advarede mig, det var nemlig det jeg havde planlagt at gøre med et par venner i morgen - der er nu ikke meget der er sjovere end at sidde nogle gutter og banke en hammer ind i et TV, bare for at se hvad skade det tager af det

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 22:15

Jamen der er altid noget bedre - altid. Det som det ofte kniber med er - skal vi sige, den totale sammenhæng - og set her ud fra, så er jeg overordentligt tilfreds

men, ja "the grass is always greener on the other side of the fence"

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 22:22
"Yeah - but stick to what You got - and what You know is right for You" 

Redigeret af Hother - 28-Juli-2007 kl. 22:35
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8687
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Men 10K for et supergodt TV er i mine øjne stadig dyrt (jeg
tror det dyreste TV jeg hidtil havde købt kostede mig maks 2500), men hvis
man sammenligner priser er 10K for et godt plasma ikke specielt dyrt.

Taget i betragtning af at jeg gav ca. 15.000 datidskroner for mit forrige tv
(et 28" Sony) i 1992, synes jeg nu ikke at dagens tv er dyre.

Til gengæld havde jeg det så også i 14 år, og så længe regner jeg dog ikke
med at have mit nuværende tv.

Redigeret af lunddal - 29-Juli-2007 kl. 11:20
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Hvad er det helt specifikt, der er så meget bedre i de nye Pioneer G8 plasma i forhold til G7 (hardware/teknologi)???

De gengiver sort bedre end de fleste billedrørs-tv, og har en mere præcis farvegengivelse. Sort-gengivelsen drejer sig ikke kun om hvor sort det sorte er, men måske endnu vigtigere alle de detaljer der træder frem i mørke scener som vores nuværende TV slet ikke kan gengive.

Resultatet er muligheden for billeder der er så tæt på originalerne som sjældent set, med nærmest hidtil usete detaljer og med en fantastisk dybde i billederne.

Det er især ved film, gerne dem i HD, at gevinsten er til at se. Der er de nye Pioneer TV nu kongen på tronen, med endnu længere ned til nr. 2 og nr. 3 end vi har været vant til at se på det marked. Men de er også dyre.

/Lars

Jeg er godt klar over, at der er fantastisk sortniveau i de nye Pioneer G8 skærme (ligesom de sagde om G7 og G6...), men her i forummet der bliver nærmest snakket om en helt ny grundlæggende hardware/teknik bag de nye G8 skærme, hvilket jeg ikke lige kan se forklaret nogen steder på nettet. Fordi Pioneer kalder deres nye skærme for Projekt KURO, er det vel ikke ensbetydende med at de bruger en helt ny grundlægende hardware/teknik...

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Men de (Pioneer, som går for at være de bedste) er jo dyre i forhold til de næstbedste (Panasonic, som går for at være de næstbedste).

Ja, men forskellen er at i Pioneer's tilfælde er merprisen berettiget.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 13:15

Jamen så vedtager vi, at Pana PX/PV70 serien er et "skod-tv"

Hvem har nu sagt det? Hvorfor er det at der for forum-brugere sjældent er en mellemvej imellem "det bedste på markedet" og "skodringe"? Panasonic's tv er gode tv til suveræne priser, og imho groft sagt uden seriøs konkurrence i prisklassen. Det bedste på markedet? Nej - men hvorfor skulle dét gøre dem ringe? Det er rent ud sagt pisse irriterende at man ikke kan levere lidt kritik af et produkt, uden at det bliver tolket som om at man synes produktet ikke er værd at købe. Er folk virkelig så indhyllede i den utopiske drøm om "det perfekte tv",  at man ikke kan tåle at høre at éns tv ikke er perfekt?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 13:16

og jeg betalte i slutfirserne 15000,- for min første Sony Betamax Video og 12.000,- for min første Nakamichi Casettebåndoptager og 15.000,- for mit Nakamichi for/effektforstærker system - da jeg kun var bankelev, tjente omkring 10.000,- om måneden og boede i egen lejlighed der også skulle betales. Så arbejdede jeg på tankstation om aftenen for at betale for det altsammen - ah ja, det var tider - man bliver helt nostalgisk

Men tiderne var anderledes dengang lunddal - den elektroniske udvikling var helt anderledes langsom. De produkter vi købte beholdt både deres teknologiske og økonomiske værdi i langt længere tid

Når man ser hvad elektronik generelt koster idag, og hvor kort dets "levetid" er i forhold til den teknologiske udviklingshastighed og i forhold til den hastighed værdien afskrives med så kan man slet ikke sammenligne med "gamle dage"

Som du selv skriver du havde dit forrige TV 14 år, der er nok ingen herinde der forventer at have den samme fladskærm de næste 14 år.

Ikke fordi det ikke nødvendigvis godt kunne holde i 14 år - det kunne det sikkert godt - men simpelthen fordi der allerede til næste år eller næste år igen, kommer en ny model der er "meget bedre" eller nye krav/standarder som de skal leve op til.

Du "klager" lidt over at du syntes der er en begyndende tendens på recordere.dk til at man er tosset hvis man ikke køber en billig Pana men hellere vil købe en dyrere Pioneer - jeg føler mig jo lidt truffet af dette og vil gerne kommentere

det mener jeg overhovedet ikke er tilfældet - tværtimod syntes jeg tendensen langt mere er at entusiasterne der vil/kan betale hvad som helst for hvad som helst gør meget for at promovere den holdning at intet er for dyrt og alle kun bør købe det bedste.

Det er stort set aldrig mig der bryder ind i en tråd hvor folk anbefaler Pioneer og begynder at quote deres anbefalinger med diverse modargumenter - det er næsten altid omvendt, Pioneer tilhængere der har travlt med at quote mig og argumentere imod mine anbefalinger hvis jeg anbefaler Panasonic udfra et pris/performance forhold til en spørger jeg tror er interesseret i netop pris/performance.

Er det en spørger der er villig til at betale 30.000,- for et halvdårligt LCD er han selvfølgelig også villig til at betale 30.000,- for et godt Pioneer, og så behøver jeg ikke anbefale Panasonic til ham udfra et prisperspektiv, hvilket jeg så heller ikke gør. Så anbefaler jeg ham gerne et Pioneer

Jeg har intet imod at de der kan/vil betale det som entusiast udstyr koster, gør det, og jeg har ihvertfald aldrig givet udtryk for at man er tosset fordi man betaler det mere for Pioneer, den holdning har jeg slet ikke. Men jeg syntes omvendt der generelt mangler en forståelse hos entusiasterne for at der på recordere.dk også findes helt almindelige mennesker for hvem pris stadig er en vigtig faktor der er nødt til at være med i de samlede overvejelser.

Jeg syntes der skal være plads til os alle på recordere.dk, både menigmand og entusiaster - alternativt må man lave et særligt entusiast.recordere.dk der kun er for udvalgte medlemmer, og hvor der slet ikke tales priser, hvis det er sådan at "menigmand" med sine prisovervejelser er en kilde til irritation for entusiasterne i det normale forum.

mvh
spawn

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 13:22

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Jeg er godt klar over, at der er fantastisk sortniveau i de nye Pioneer G8 skærme (ligesom de sagde om G7 og G6...), men her i forummet der bliver nærmest snakket om en helt ny grundlæggende hardware/teknik bag de nye G8 skærme, hvilket jeg ikke lige kan se forklaret nogen steder på nettet. Fordi Pioneer kalder deres nye skærme for Projekt KURO, er det vel ikke ensbetydende med at de bruger en helt ny grundlægende hardware/teknik...

Jeg vil sige det sådan, at det revolutionerende netop er at der er fokuseret på at levere top-ydelse, og ikke på at levere nye teknologier som man kan prale med. Teknikken er som sådan ikke specielt revolutionerende, men ydelsen er. Og det er vel i virkeligheden langt mere interessant?

Når dét er sagt, så er der med G8 nærmest tale om at genopfinde den dybe tallerken. Der er som sagt ikke noget grundlæggende nyt i det som sådan, men måden det er udført på er genovervejet "from the ground up". Tidligere paneler har haft karakter af videreudviklinger fra tidligere generationer, med G8 har man brugt dén viden man har opnået indtil nu, til at starte forfra og nå meget længere end man kunne have nået gennem simpel evolution. Men nej, der er ikke nogle nye teknologier at prale med, på samme måde som f.eks. LCD begynder at gå over til LED backlight. Det er bare heller ikke særligt vigtigt.

Jeg synes faktisk meget generelt der er en stigende tendens til at der skal være en "grund" til at et tv skal være dyrt, forstået på dén måde at der skal ligge en teknisk forklaring, i form af nyudvikling. Ydelsen i sig selv anerkendes måske nok, men det er alligevel ikke helt nok til at forsvare prisen, "bare" at levere det bedste billede. Det er en farlig glidebane, for så er det netop at producenterne tænker mere på at udvikle nyt, i stedet for at udvikle bedre.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 13:24

Jamen jeg er da ked af det Otto - hvis jeg fik dig til at pisse irriteret

Og der udover er jeg på sin vis ikke uenig med dig, bortset fra, at for min skyld kan du (og andre) da komme med kritik så meget du/I lyster, det er ikke det der er problemet. Men hvis du havde læst videre i tråden ville du formentlig havde fundet ud af, at jeg i bund og grund er ret lige glad med, hvad andre mener om Pana´s kvaliteter, eller manglen på sammen. Jeg ved nemlig hvor godt det tv er, også i sammenhæng med mit øvrige set-up.

Min ligegyldighed skyldes, at det for mig at ofte er detaljer der påpeges. Detaljer som for mig ind i mellem føles lidt ude på overdrevet - og det er et overdrev som man for min skyld kan pleje som man har lyst til

Redigeret af Hother - 29-Juli-2007 kl. 15:18
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu