recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parabol i campingvogn.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketParabol i campingvogn.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Bla Blasen Bla Blasen skrev:

Fungere såmænd fint nok, men er lidt svær og indstille ordentligt.
 
Bruger du ikke en satfinder til finindstillingen?
satfinder er ikke altid super smart, da den jo bipper ved alle signaler fundet, og det kan være 5 øst, 1vest ,4.8v osv...så selvom man pejler ind så skal man have lidt retning sans med sig, og har man det på plads, så er de 5-15 mins givet lige så godt ud, uden satfinder altså...
 
Jeg ved godt at man ikke kommer uden om kompas og vatterpas (hvis vognen holder skævt), men det er kun lykkedes mig at fange Canal Digital i Norditalien med en satfinder til at fintune parabolen med. Problemet med digitale signaler er jo, at det er billede eller ingen billede, ikke som i gamle dage med analoge signaler, hvor man kunne bruge TVet til at finjustere med. Har man først fundet den rigtige retning f.eks. 1 grad vest, så vil den ikke bibbe på nogen af de andre satteliter
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Bla Blasen Bla Blasen skrev:

Fungere såmænd fint nok, men er lidt svær og indstille ordentligt.
 
Bruger du ikke en satfinder til finindstillingen?
 
Har købt sådan en SAT-finder, men helt ærligt aner jeg ikke hvad jeg skal bruge den til.
 
Den viser jo bare et signal, når jeg rammer en satelit - men hvilken ?????
 
Istedet tænder jeg for sat receiveren, går ind i menu - signal styrke.
 
Så viser den udslag, ligesom en sat-finder, men KUN når jeg rammer THOR Wink
 
 
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 00:19
Ideen i en satfinder er at man, når man er peget i den rigtige retning, kan skrue på potentiometeret så den bliver mere eller mindre følsom. Så kan man høre om det er "den rigtige" vej man drejer. Men okay, hvis i er glade for jeres metode, så okay med mig, jeg har bare erfaring med at en satfinder er uundværlig. Det var f.eks. den eneste måde jege kunne finde den korrekte indstilling så jeg kunne se 1 grad vest i Norditalien. Jeg tror det ville være umuligt uden.
En ofte udbredt fejl med en satfinder er "utålmodighed". Drejeknappen skal opereres meget langsomt, så kommer resultaterne.
Men som sagt, har i succes uden, så ville det da være dumt at bruge en satfinder
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 10:04
 
 Der er jo en Satfinder i modtageren, så har man mulighed for at kunne bruge den når man sætter op, så er der ingen grund til at bruge andet end den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Der er jo en Satfinder i modtageren, så har man mulighed for at kunne bruge den når man sætter op, så er der ingen grund til at bruge andet end den.
Bortset fra at en Satfinder har audio, så når man står ude ved parabolen, kan man høre hvordan det går
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Der er jo en Satfinder i modtageren, så har man mulighed for at kunne bruge den når man sætter op, så er der ingen grund til at bruge andet end den.
Bortset fra at en Satfinder har audio, så når man står ude ved parabolen, kan man høre hvordan det går
 
 Det findes også på nogle modtagere, samtidig med den visuelle indikering af signalet. Jeg foretrækker at kunne se det i stedet for at høre det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu