|
Parabol i campingvogn. |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Sendt: 08-April-2011 kl. 17:48 | ||
Jeg ved godt at man ikke kommer uden om kompas og vatterpas (hvis vognen holder skævt), men det er kun lykkedes mig at fange Canal Digital i Norditalien med en satfinder til at fintune parabolen med. Problemet med digitale signaler er jo, at det er billede eller ingen billede, ikke som i gamle dage med analoge signaler, hvor man kunne bruge TVet til at finjustere med. Har man først fundet den rigtige retning f.eks. 1 grad vest, så vil den ikke bibbe på nogen af de andre satteliter
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
Bla Blasen
Bruger Oprettet: 18-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
Sendt: 08-April-2011 kl. 21:54 | ||
Har købt sådan en SAT-finder, men helt ærligt aner jeg ikke hvad jeg skal bruge den til. Den viser jo bare et signal, når jeg rammer en satelit - men hvilken ????? Istedet tænder jeg for sat receiveren, går ind i menu - signal styrke. Så viser den udslag, ligesom en sat-finder, men KUN når jeg rammer THOR |
|||
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Sendt: 09-April-2011 kl. 00:19 | ||
Ideen i en satfinder er at man, når man er peget i den rigtige retning, kan skrue på potentiometeret så den bliver mere eller mindre følsom. Så kan man høre om det er "den rigtige" vej man drejer. Men okay, hvis i er glade for jeres metode, så okay med mig, jeg har bare erfaring med at en satfinder er uundværlig. Det var f.eks. den eneste måde jege kunne finde den korrekte indstilling så jeg kunne se 1 grad vest i Norditalien. Jeg tror det ville være umuligt uden.
En ofte udbredt fejl med en satfinder er "utålmodighed". Drejeknappen skal opereres meget langsomt, så kommer resultaterne. Men som sagt, har i succes uden, så ville det da være dumt at bruge en satfinder
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 09-April-2011 kl. 10:04 | ||
Der er jo en Satfinder i modtageren, så har man mulighed for at kunne bruge den når man sætter op, så er der ingen grund til at bruge andet end den.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
MCenterFreak
Sendt: 09-April-2011 kl. 11:55 | ||
Bortset fra at en Satfinder har audio, så når man står ude ved parabolen, kan man høre hvordan det går
|
|||
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 09-April-2011 kl. 12:00 | ||
Det findes også på nogle modtagere, samtidig med den visuelle indikering af signalet. Jeg foretrækker at kunne se det i stedet for at høre det.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |