Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
nunbaggi
Super bruger
Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
|
Sendt: 11-Februar-2010 kl. 18:03 |
fltk skrev:
nunbaggi skrev:
Kabel til satbox i den ene ende og kabel til lnb i den anden |
Det duer ikke når du har 4 hoveder. Modtageren kan jo ikke finde ud af hvilket hoved du vil indstille uden diseqc.
Derfor skal du koble kablet til diseqc switchen i den ene ende og LNBen i den anden. Stil derefter modtageren på den kanal og satelit du vil indstille efter (skal selvfølgelig svare til det hoved du har koblet sat-finderen på).
Flemming |
Det har jeg prøvet men kan ikk få noget udslag på viseren. Den hyler hvis jeg drejer knappen helt rundt med uret.
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 11-Februar-2010 kl. 18:24 |
Det kunne tyde på, at den er fejlbehæftet.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5288
|
Sendt: 11-Februar-2010 kl. 18:46 |
nunbaggi skrev:
Normalt kører det jo gennem en diseqc. Det kan jo næsten ikk samles forkert.
Kabel til satbox i den ene ende og kabel til lnb i den anden
|
Ja, der er jo to ender, og den kan derfor vende forkert.
På den jeg har, er der angivet hvilken ende der skal til LNB, og hvilken der skal mod receiver.
nunbaggi skrev:
Den giver en hylelyd.
er der signal når den hyler eller når den ikk sigert noget? |
Drejeknappen er til at justere SAT finderens følsomhed. Når parabol er justeret så der er hylesignal, drejes knap mod uret til det punkt hvor der kun lige er hylesignal, og viseren har udslag til ca. midt på skalaen, eller lidt under. Nu finjusteres parabol til max. hyletone og viser udslag, og der drejes evt. yderligere mod uret på drejeknap for at mindske følsomhed (mindre hyl og udslag)
Hvis du ikke kan få udslag på viser med korrekt tilslutning, kunne det tyde på defekt.
Mvh JørgenT
Redigeret af JørgenT - 11-Februar-2010 kl. 18:47
|
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10458
|
Sendt: 11-Februar-2010 kl. 18:47 |
Du skal dreje knappen ned nøjagtig til den stopper med at hyle. Så finindstiller du parabolen til den hyler igen. Derefter drejer du knappen ned nøjagtig til den stopper med at hyle, finindstiller parabolen og sådan bliver du ved indtil du har den bedste indstilling, det vil sige når der næsten ikke er drejet på knappen.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
|
nunbaggi
Super bruger
|
Sendt: 11-Februar-2010 kl. 18:51 |
Det må jeg prøve. tak for hjælpen
|
|
nunbaggi
Super bruger
|
Sendt: 11-Februar-2010 kl. 19:12 |
Jeg har god signal på min ipbox med dgs image, men med enigma2 image er der ikk så meget, hvordan kan det være??
|
|
korben
Bruger
Oprettet: 11-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 109
|
Sendt: 11-Februar-2010 kl. 23:10 |
nunbaggi skrev:
Jeg har god signal på min ipbox med dgs image, men med enigma2 image er der ikk så meget, hvordan kan det være?? |
Måske fordi den ikke bruger samme kanal at lave sin måling ud fra.
|
Pioneer 50" KURO PDP-LX5090H
|
|