recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parabol opsætning/opgradering og hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketParabol opsætning/opgradering og hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kiwa1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-December-2008
Sted: Søborg, Danmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Parabol opsætning/opgradering og hjælp
    Sendt: 22-November-2009 kl. 23:36
Hej

Stormen ødelage mit tag og min nuværende parabol opsætning, hvorfor jeg er på udkig efter nyt opgraderet isenkram.  Jeg bruger Thor, 5 Øst og Astra til 1 receiver p.t på en 100 cm skærm. Bor i Herlev og bruger Canal+ på en Force 1199s sat-reciever.

Jeg vil gerne have mulighed for at trække ud til 4 receivere (2 x1 + 1+1) og har derfor tænk at bruge en multiscwich løsning med 16+1 indgang og 4 udgange, 3 x 4Q LBN hoveder  (mulighed for senere opgradering af endnu en LBN), skærm 100-120 cm.

Opgradering af Sat-receiver (HD med HDD) til enten IP9000 HD eller Vantage 8000S/(Vantage VT-1 kommer i december)

Jeg vil ikke ofre mere end 12 k på projektet - har et tilbud på 9 k for ovenstående sammensætning med en IP9000 Plus + 1T HDD.

Er der noget som jeg skal være opmærksom på i opstillingen, andre forslag til sat-receivere eller andre spændende positioner som I kunne hjælpe med?

Hilsen Kim
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af Kiwa1 Kiwa1 skrev:

Bor i Herlev
..... 
andre forslag til sat-receivere eller andre spændende positioner som I kunne hjælpe med?

Hvor stor parabol har du mulíghed for? Kan anbefale Astra 2D/Eurobird på 28 øst med de engelske FTA kanaler som ITV, Channel4 og BBC (incl. HD).
Men som det kan ses på dækningskort på:
http://digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=1
skal du gerne op omkring 2 meter parabol  på djævleøen Big smile

Der er en længere tråd om positionen her:

Har selv en 120cm Triax Prime focus, 20Km syd for Aalborg. Og efter upgrade med en
Invacom TWF-031 LNB:
er signalet blevet tilfredsstillende.

Edit: Derudover er der selvfølgelig også Astra 1 på 19 øst med tyske, franske, italienske m.m. FTA kanaler, hvor der er flere HD kanaler på vej. Og har behøves der ikke så stor parabol.

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 23-November-2009 kl. 08:53
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu