Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Danneck
Junior bruger
Oprettet: 02-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
|
Emne: Parabol via CA-modul Sendt: 17-September-2009 kl. 22:10 |
Hej
Hvis man skal se parabol uden en ekstern boks hvordan kan det så lade sig gøre? Jeg har en Panasonic V10 og overvejer lidt at kører satellit-signalet ind i tvet og så sætte kortet i et CA-modul, men kan det lade sig gøre? Har hørt at det virker for Canal Digital men ikke Viasat. Hvilket kort skal i så fald bruges for Canal Digital, skal det være et CA-modul med Paring eller virker det også uden. Har desuden hørt at der måske/måske ikke er problemer med HD kanalerne?
Håber nogen har erfaring med Satellit-modtagelse gennem CA-modul.
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10508
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 07:39 |
Der skal selvfølgelig bruges en satelit tuner, og hvis denne ikke er indbygget i dit TV, kommer du ikke udenom en ekstern boks, og det har ingen betydning om du bruger CA modul eller om tuneren har indbygget Conax.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Danneck
Junior bruger
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 12:49 |
fltk skrev:
Der skal selvfølgelig bruges en satelit tuner, og hvis denne ikke er indbygget i dit TV, kommer du ikke udenom en ekstern boks, og det har ingen betydning om du bruger CA modul eller om tuneren har indbygget Conax.
Flemming
|
Der er satelit-tuner i selve tvet så det er ikke et problem.
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10508
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 13:08 |
Danneck skrev:
fltk skrev:
Flemming
|
|
OK, så virker det med Canal Digital og et Conax modul. Til Viasat skal du pruge et programmeret Dragon eller T-Rex modul og en Viasat godkendt boks til at opdatere kortet med ved kodeskift.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Danneck
Junior bruger
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 14:58 |
fltk skrev:
Danneck skrev:
fltk skrev:
Flemming
|
|
OK, så virker det med Canal Digital og et Conax modul. Til Viasat skal du pruge et programmeret Dragon eller T-Rex modul og en Viasat godkendt boks til at opdatere kortet med ved kodeskift.
Flemming
|
Tak for svaret, ved du også om det skal være et conax modul med paring man skal bruge eller er det ok uden paring. Prisen er nemlig forskellig på de to.
|
 |
Danneck
Junior bruger
|
Sendt: 23-September-2009 kl. 22:43 |
Er der nogen der ved om det er nødvendigt at bruge et CA-modul med paring til Canal digital eller er det nok med et kort uden?
|
 |
Krog
Junior bruger
Oprettet: 26-August-2009
Sted: Sweden
Point: 25
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 00:40 |
Hej Danneck.
Et Conax-kort uden parring virker p.t. fint. Canal Digital oplyser at de benytter parring, men det fungerer uden hos mig (og alle jeg kender/har hørt om). Personligt tror jeg blot at de forbeholder sig retten til at gøre det. Canal Digital har dog godkendt et "TechniSat CXV"-modul som "officielt" CAM - og dette skulle dog understøtte parring. Jeg har dog svært ved at anbefale det da jeg ikke selv kan få det til at virke...
Mht. HD virker det hos mig med et (billigt) SCM-baseret Conax-kort - men jeg har lidt udfald nu og da som jeg ikke kan identificere til enten CAM eller paraboljustering. Pas på med at købe det absolut billigste vil være mit bedste råd p.t.
Mht. Viasat har fltk kun ret når det gælder de "gamle" Viasat-kort. Disse bliver dog desværre skiftet ud (jeg fik selv et nyt, hvidt kort) - og så virker en Dragon/T-rex løsning ikke mere. :-( Viasat ønsker ikke p.t. at anerkende nogle CAM-løsninger, så man er lidt f*cked...
Mvh
Michael
Redigeret af Krog - 24-September-2009 kl. 00:42
|
 |
Danneck
Junior bruger
|
Sendt: 25-September-2009 kl. 15:33 |
Mange tak for svaret. Nu har jeg vist fået svar på det hele.
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 25-September-2009 kl. 17:09 |
Krog skrev:
Mht. Viasat har fltk kun ret når det gælder de "gamle" Viasat-kort. Disse bliver dog desværre skiftet ud (jeg fik selv et nyt, hvidt kort) - og så virker en Dragon/T-rex løsning ikke mere. :-( Viasat ønsker ikke p.t. at anerkende nogle CAM-løsninger, så man er lidt f*cked...
Mvh
Michael
|
Du har heller ikke prøvet med en kortlæser + softcam f.eks ndscam i stedet for en dragon løsning ?
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
Krog
Junior bruger
Oprettet: 26-August-2009
Sted: Sweden
Point: 25
|
Sendt: 25-September-2009 kl. 18:18 |
confused skrev:
Krog skrev:
Mvh
Michael
|
Du har heller ikke prøvet med en kortlæser + softcam f.eks ndscam i stedet for en dragon løsning ?
|
Nej - jeg har søgt en del steder på det, og det eneste jeg kan se virker (indtil videre) er en linux-PC (eller Dreambox) med NewCS. Og selvom jeg nok kunne finde ud af det, orker jeg bare ikke at sætte mig ind i mere. :-( Har aldrig benyttet Linux før.
Hvis du eller andre kender til en anden løsning er jeg meget lydhør - indtil videre benytter jeg Viasat-boksen igennem en S-video tuner. Ikke det fedeste, men i mangel af bedre....
Mvh
Michael
|
 |
Bigboy
Junior bruger
Oprettet: 16-Februar-2009
Point: 38
|
Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 21:37 |
Jeg benytter et Strong CAM modul til CD på et V10 og det virker på nogle HD kanaler. I starten virkede det nogle gange på alle kanalerne, men nu er der fast en række HD kanaler, der konsekvent ikke vil vises.
CD henviser blot til at man skal bruge boks. Jeg synes, at det er for ringe af dem, da en CAM løsning er klart at foretrække, så vi slipper for ekstra bokse og fjernbetjeninger.
|
Mvh.
PT
Panasonic TX-42V10e
Hitachi PJ-TX100
102" 16:9 gråt lærred
KEF 5.1 surround
Butkick transducer T.Hansen (virker faktisk og koster 150kr)
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 21:44 |
Det er nu engang sådan, at udbyderne kun understøtter deres egen Hardware, og vil kun garantere funktionalitet når det anvendes. Så der er ingen hjælp at hente når andet udstyr anvendes.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |