recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - parabolreciver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketparabolreciver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
markul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: parabolreciver
    Sendt: 18-Februar-2006 kl. 22:51

Jeg vil gerne lige høre om der er nogen der har erfaring med parabolrecivere med harddisk...

vi skal flytte, og der hvor vi flytter hen er der ikke mulighed for fællesantenne. og så må der en parabol til... jeg har endnu ikke fundet noget udbyder af tv-signal via bredbånd, det kan levere så det er muligt at se forskellige programmer på flere fjersyn ( så man ikke er tvuget til at se det samme signal på alle tv). kender kun tdc, og de levere ikke, der hvor jeg bor, og det er stadig kun muligt at se en kanal (endnu)

så vidt jeg har forstået, er det muligt at sætte en "dims" til sin reciver så man kan se 2 forskellige kanaler.. er det rigtigt?? eller findes der en reciver med 2 tunere...

og mit sidste spørgmål er hvordan kvaliteten er på de recivere der har harddisk??? er det bedre at købe en løs harddiskoptager, som kan "styre" parabolreciveren??? hvilke modeller passer sammen??? har meget kig på JVC eller PIO harddiskoptagere...

jeg tror ikke at der findes en reciver der har alle de ting jeg ønsker, men hvad er jeres erfaring.. hvor tror i er den mest optimale løsning... og af de ting jeg har skrevet om, er ønsket om at kunne se 2 forskellige kanale samtidig der vigtigste--

 håber i kan hjælpe med alle mine spørgsmål

martin

Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 10:17

Hej Martin!

Se lige denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9727

Enheden har DVB-S og DVB-T tuner samt harddisk - på den måde kan du modtage udenlandske FTA sattelit kanaler samt de danske via antenne.

Jeg er dog lige ved at få svar på nogle spørgsmål fra producenten, så hold lige hesten ;-)

Én tuner per husstand er en noget besværlig løsning! Så ville jeg nok hellere anbefale en billig tuner per TV. Grobi laver også en model med DVB-T og DVB-S tuner UDEN disk til ca. 1.500 DKK.

Anders



Redigeret af A.Morup
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu