recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parallelimport, føler mig snydt!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketParallelimport, føler mig snydt!

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 08:40

Oprindeligt skrevet af bøffen bøffen skrev:

Det var jo dit eget valg at købe noget billigt frem for at få noget vejledning i
en fysisk butik og betale for den ekspertise.

Synes ærlig talt ikke du kan tillade dig at brokke dig når du selv har været
ude og lege ekspert.

What! Hvilken udtalelse

Nu aner jeg ikke, hvad loven siger på dette område, men man kan sgu ikke klandre nogen for at se efter prisen, når man handler. Og forhandleren burde have oplyst hvis fx tuneren ikke fungerer i DK -lov eller ej, det er vel alm. etik. Tror du alle der handler hos LCD.DK er eksperter??? -og betale for vejledning og ekspertise i fysisk butik? -du har vist aldrig været i Elgiganten

Til top
ottoolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 08:49
hvad med at opdatere firmwaren først ! ,se her

http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDown.do?gr oup=&type=&subtype=&model_nm=LE32A656A1C&dis p_nm=LE32A656%2F676&language=&cate_type=all&dTyp e=D&mType=FM&vType=&prd_ia_cd=13010100&model _cd=&menu=download



Til top
Don Møller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 09:06
Hvordan sender jeres Antennelaug det digitale signal videre fra YouSee?
Hvorfor har du først nu opdaget at DVB-C tuneren ikke virker?

[/QUOTE]

Det er ikke Næsby antennelaug der er problemet, har intstalleret kanaler på andre fjernsyn, der også har været under Næsby antennelaug og der var intet problem.
Jeg opdager det først nu da de digitale kanaler kun kan ses vha. DVB-C tuneren, og da jeg ikke har modtaget nogen digital service indtil nu har jeg ikke undersøgt om den virkelig havde det.. (Jeg var jo overdevist om at der var DVB-C tuner i)
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 12:50
slette
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Don Møller Don Møller skrev:

Hej allesammen,

Jeg hvade glædet mig meget til det blev den 1. november og vi gik over til digitalt signal, som mange af jer andre sikket også har gjort. Men jeg fik slemt skuffet da jeg fandt ud af mit TV er parallelimporteret og derfor IKKE kan modtage det digitale signal i DK.
Jeg købte TV'et hos lcd.dk tilbage i april og blev hverken gjort opmærksom på at det var parallelimporteret ej heller at det ikke ville virke med det digitale signal.

Er der nogen der kan hjælpe mig i denne sag da jeg faktisk er ganske træt af denne situation!!!

Hvorfor har du ikke spurgt forhandler om dette tv var parallelimporteret og om dette kunne modtage digital tv i Danmark, da du købt det

Der er jo ingen lov der sige at forhandler skal oplyse det ved et køb, så det er så 100% op til kunde at tjekke det ud før et køb.
Til top
Don Møller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Don Møller Don Møller skrev:

Hej allesammen,

Jeg hvade glædet mig meget til det blev den 1. november og vi gik over til digitalt signal, som mange af jer andre sikket også har gjort. Men jeg fik slemt skuffet da jeg fandt ud af mit TV er parallelimporteret og derfor IKKE kan modtage det digitale signal i DK.
Jeg købte TV'et hos lcd.dk tilbage i april og blev hverken gjort opmærksom på at det var parallelimporteret ej heller at det ikke ville virke med det digitale signal.

Er der nogen der kan hjælpe mig i denne sag da jeg faktisk er ganske træt af denne situation!!!

Hvorfor har du ikke spurgt forhandler om dette tv var parallelimporteret og om dette kunne modtage digital tv i Danmark, da du købt det

Der er jo ingen lov der sige at forhandler skal oplyse det ved et køb, så det er så 100% op til kunde at tjekke det ud før et køb.


Det er nemt at være bagklog, men de har dog visse forpligtigelser. Jeg har lige klippe klistret lidt fra e-handelfondens hjemmeside:

"En sælger er som udgangspunkt ikke forpligtet til at oplyse sine kunder om, at de varer der sælges er parallelimporterede.
Sælger har dog pligt til at oplyse herom, hvis varerne eller varen ikke har samme egenskaber som varer importerede via de oprindelige salgskanaler, dvs. via producenterne.

Ex.
A og B sælger begge en mobiltelefon fra Samsung med samme modelnummer. B’s model mangler dog en egenskab som A’s model har, fx er der tale om et engelsk stik, som kræver man køber en adapter til brug i Danmark. Det skal B oplyse forbrugeren om.
"





Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Nu aner jeg ikke, hvad loven siger på dette område, men man kan sgu ikke klandre nogen for at se efter prisen, når man handler. Og forhandleren burde have oplyst hvis fx tuneren ikke fungerer i DK -lov eller ej, det er vel alm. etik.

Jeg må tilslutte mig "bøffen" - enten må man spørge den pågældende forhandler, inden køb, hvis man er i tvivl om noget. Det kan umuligt påhvile en forhandler at skulle fortælle om ditten og datten (forbehold m.v.) i forbindelse med hvert enkelt salg. Og da slet ikke i forbindelse med internetsalg. Jeg er i øvrigt overbevist om, at LCD.DK har oplyst TV'ets tekniske data, i sin tid. ligesom de f.eks. gør hér:

http://www.lcd.dk/product_info.php?&products_id=725

Deraf ville det tydeligt fremgå, at TV'et ikke havde DVB-C og MPEG4!

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

 Tror du alle der handler hos LCD.DK er eksperter???

Nej! Men er man i tvivl/ved ikke hvad man har med at gøre/har behov for, så må man ganske enkelt betale sig fra at få korrekt vejledning - f.eks. via en fysisk butik!

M.v.h.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 17:25

Samsung har jo selv gjort opmærksom på at der kan være forskel:

http://www.samsung.com/dk/consumer/pdf/forskellenTV_dk.pdf

Jeg var selv på den for et år siden og undrede mig meget at et Samsung TV købt hos Fona eller Elgiganten kostede 10.000 til 12.000 og jeg kunne få det samnme til 5.000 til 6.000 på nettet. Det er en så stor forskel som nok bør gøre en lidt mistænkelig. Samtidig fandt jeg dengang at hvis man kiggede hos www.samsung.dk, så henviste de fra deres TV site til ovenstående. Mange af de netshop, jeg kiggede på dengang oplyste heller ikke noget om DVB-C tuner på deres site, kun DVB-T tuner.

Men derudover så har du jo også valgt en model uden MPEG4, så du vil aldrig kunne se HD kanaler med TV'et. Hvis modellen skulle have MPEG4 tuner så hed modellen 676 istedet for 656.

Når alt dette er sagt, så synes jeg også at det er totalt dårligt fra Samsung side at sende et produkt på market der er så forskelligt og så stadig have samme modelnr.

Har du evt. prøvet at checke om du kan sætte TV'et op i service menuen til Nordisk og på den måde får adgang til DVB C tuner, hvis den er til stede?

Til top
Don Møller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Samsung har jo selv gjort opmærksom på at der kan være forskel:

http://www.samsung.com/dk/consumer/pdf/forskellenTV_dk.pdf

Jeg var selv på den for et år siden og undrede mig meget at et Samsung TV købt hos Fona eller Elgiganten kostede 10.000 til 12.000 og jeg kunne få det samnme til 5.000 til 6.000 på nettet. Det er en så stor forskel som nok bør gøre en lidt mistænkelig. Samtidig fandt jeg dengang at hvis man kiggede hos www.samsung.dk, så henviste de fra deres TV site til ovenstående. Mange af de netshop, jeg kiggede på dengang oplyste heller ikke noget om DVB-C tuner på deres site, kun DVB-T tuner.

Men derudover så har du jo også valgt en model uden MPEG4, så du vil aldrig kunne se HD kanaler med TV'et. Hvis modellen skulle have MPEG4 tuner så hed modellen 676 istedet for 656.

Når alt dette er sagt, så synes jeg også at det er totalt dårligt fra Samsung side at sende et produkt på market der er så forskelligt og så stadig have samme modelnr.

Har du evt. prøvet at checke om du kan sætte TV'et op i service menuen til Nordisk og på den måde får adgang til DVB C tuner, hvis den er til stede?



I følge min antenneforening er mpeg 2 og DVB-C tuner nok til at modtage kanalerne digitalt, men HD kanalerne som DR HD, DR K osv vil jeg ikke kunne tage, men fuck det.. ;)

Det var lige præcis da jeg skulle sætte mit TV op til nordisk menu at jeg fandt ud af at det var parallelimpoteret. Jeg ringede nemlig til Samsung da der manglede menupunkter som ellers var i brugsavisningen. 
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Nu aner jeg ikke, hvad loven siger på dette område, men man kan sgu ikke klandre nogen for at se efter prisen, når man handler. Og forhandleren burde have oplyst hvis fx tuneren ikke fungerer i DK -lov eller ej, det er vel alm. etik.

Jeg må tilslutte mig "bøffen" - enten må man spørge den pågældende forhandler, inden køb, hvis man er i tvivl om noget. Det kan umuligt påhvile en forhandler at skulle fortælle om ditten og datten (forbehold m.v.) i forbindelse med hvert enkelt salg. Og da slet ikke i forbindelse med internetsalg. Jeg er i øvrigt overbevist om, at LCD.DK har oplyst TV'ets tekniske data, i sin tid. ligesom de f.eks. gør hér:

http://www.lcd.dk/product_info.php?&products_id=725

Deraf ville det tydeligt fremgå, at TV'et ikke havde DVB-C og MPEG4!

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

 Tror du alle der handler hos LCD.DK er eksperter???

Nej! Men er man i tvivl/ved ikke hvad man har med at gøre/har behov for, så må man ganske enkelt betale sig fra at få korrekt vejledning - f.eks. via en fysisk butik!

M.v.h.

Jeg synes altså, at det er lidt noget sludder. Det er jo helt almindeligt efterhånden, at handle over nettet -også større ting som fx tv. Naturligvis skal man sætte sig lidt mere ind i tingene, når man køber et produkt over nettet. Og ja. en forhandler skal måske ikke fortælle alt om "ditten og datten", men en tuner i et tv som kan bruges fuldt ud i det land hvor tv´et sælges, er vel en ret vigtig detalje. Nu ved jeg ikke om lcd.dk oplyser om den slags, så det vil jeg ikke kloge mig på, men hvis nogle forhandlere ikke oplyser det, ja så er der jo nok en grund til det.

Vi lever jo ikke i Rusland og almindelige dødelige uden større teknisk viden, skal vel også kunne handle på nettet uden at tage en doktor grad først.

Hvis det drejer sig alene om den manglende mpeg4 del af sagen, ja så er det jo ligemeget om den er parallelimporteret eller ej. Så ville et tv købt gennem den danske importør jo heller ikke virke...



Redigeret af Boogie - 03-November-2009 kl. 18:38
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Don Møller Don Møller skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Samsung har jo selv gjort opmærksom på at der kan være forskel:

http://www.samsung.com/dk/consumer/pdf/forskellenTV_dk.pdf

Jeg var selv på den for et år siden og undrede mig meget at et Samsung TV købt hos Fona eller Elgiganten kostede 10.000 til 12.000 og jeg kunne få det samnme til 5.000 til 6.000 på nettet. Det er en så stor forskel som nok bør gøre en lidt mistænkelig. Samtidig fandt jeg dengang at hvis man kiggede hos www.samsung.dk, så henviste de fra deres TV site til ovenstående. Mange af de netshop, jeg kiggede på dengang oplyste heller ikke noget om DVB-C tuner på deres site, kun DVB-T tuner.

Men derudover så har du jo også valgt en model uden MPEG4, så du vil aldrig kunne se HD kanaler med TV'et. Hvis modellen skulle have MPEG4 tuner så hed modellen 676 istedet for 656.

Når alt dette er sagt, så synes jeg også at det er totalt dårligt fra Samsung side at sende et produkt på market der er så forskelligt og så stadig have samme modelnr.

Har du evt. prøvet at checke om du kan sætte TV'et op i service menuen til Nordisk og på den måde får adgang til DVB C tuner, hvis den er til stede?



I følge min antenneforening er mpeg 2 og DVB-C tuner nok til at modtage kanalerne digitalt, men HD kanalerne som DR HD, DR K osv vil jeg ikke kunne tage, men fuck det.. ;)

Det var lige præcis da jeg skulle sætte mit TV op til nordisk menu at jeg fandt ud af at det var parallelimpoteret. Jeg ringede nemlig til Samsung da der manglede menupunkter som ellers var i brugsavisningen. 

Indtil 2012, meen hva faen hvis mayafolket har ret så kan det vel være ligemeget

Til top
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af bøffen bøffen skrev:

Det var jo dit eget valg at købe noget billigt frem for at få
noget vejledning i
en fysisk butik og betale for den ekspertise.

Synes ærlig talt ikke du kan tillade dig at brokke dig når du selv har været
ude og lege ekspert.


Amen!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu