|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |||
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
||
What! Hvilken udtalelse Nu aner jeg ikke, hvad loven siger på dette område, men man kan sgu ikke klandre nogen for at se efter prisen, når man handler. Og forhandleren burde have oplyst hvis fx tuneren ikke fungerer i DK -lov eller ej, det er vel alm. etik. Tror du alle der handler hos LCD.DK er eksperter??? -og betale for vejledning og ekspertise i fysisk butik? -du har vist aldrig været i Elgiganten |
|||
![]() |
|||
ottoolsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() |
||
hvad med at opdatere firmwaren først ! ,se her
http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDown.do?gr oup=&type=&subtype=&model_nm=LE32A656A1C&dis p_nm=LE32A656%2F676&language=&cate_type=all&dTyp e=D&mType=FM&vType=&prd_ia_cd=13010100&model _cd=&menu=download ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
Don Møller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() |
||
Hvordan sender jeres Antennelaug det digitale signal videre fra YouSee?
Hvorfor har du først nu opdaget at DVB-C tuneren ikke virker? [/QUOTE] Det er ikke Næsby antennelaug der er problemet, har intstalleret kanaler på andre fjernsyn, der også har været under Næsby antennelaug og der var intet problem. Jeg opdager det først nu da de digitale kanaler kun kan ses vha. DVB-C tuneren, og da jeg ikke har modtaget nogen digital service indtil nu har jeg ikke undersøgt om den virkelig havde det.. (Jeg var jo overdevist om at der var DVB-C tuner i) |
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
slette
|
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Hvorfor har du ikke spurgt forhandler om dette tv var parallelimporteret og om dette kunne modtage digital tv i Danmark, da du købt det ![]() Der er jo ingen lov der sige at forhandler skal oplyse det ved et køb, så det er så 100% op til kunde at tjekke det ud før et køb. |
|||
![]() |
|||
Don Møller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() |
||
Det er nemt at være bagklog, men de har dog visse forpligtigelser. Jeg har lige klippe klistret lidt fra e-handelfondens hjemmeside: "En sælger er som udgangspunkt ikke forpligtet til at oplyse sine kunder om, at de varer der sælges er parallelimporterede. Sælger har dog pligt til at oplyse herom, hvis varerne eller varen ikke har samme egenskaber som varer importerede via de oprindelige salgskanaler, dvs. via producenterne. Ex. A og B sælger begge en mobiltelefon fra Samsung med samme modelnummer. B’s model mangler dog en egenskab som A’s model har, fx er der tale om et engelsk stik, som kræver man køber en adapter til brug i Danmark. Det skal B oplyse forbrugeren om." |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Jeg må tilslutte mig "bøffen" - enten må man spørge den pågældende forhandler, inden køb, hvis man er i tvivl om noget. Det kan umuligt påhvile en forhandler at skulle fortælle om ditten og datten (forbehold m.v.) i forbindelse med hvert enkelt salg. Og da slet ikke i forbindelse med internetsalg. Jeg er i øvrigt overbevist om, at LCD.DK har oplyst TV'ets tekniske data, i sin tid. ligesom de f.eks. gør hér: http://www.lcd.dk/product_info.php?&products_id=725 Deraf ville det tydeligt fremgå, at TV'et ikke havde DVB-C og MPEG4!
Nej! Men er man i tvivl/ved ikke hvad man har med at gøre/har behov for, så må man ganske enkelt betale sig fra at få korrekt vejledning - f.eks. via en fysisk butik! M.v.h. |
|||
![]() |
|||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
||
Samsung har jo selv gjort opmærksom på at der kan være forskel: http://www.samsung.com/dk/consumer/pdf/forskellenTV_dk.pdf Jeg var selv på den for et år siden og undrede mig meget at et Samsung TV købt hos Fona eller Elgiganten kostede 10.000 til 12.000 og jeg kunne få det samnme til 5.000 til 6.000 på nettet. Det er en så stor forskel som nok bør gøre en lidt mistænkelig. Samtidig fandt jeg dengang at hvis man kiggede hos www.samsung.dk, så henviste de fra deres TV site til ovenstående. Mange af de netshop, jeg kiggede på dengang oplyste heller ikke noget om DVB-C tuner på deres site, kun DVB-T tuner. Men derudover så har du jo også valgt en model uden MPEG4, så du vil aldrig kunne se HD kanaler med TV'et. Hvis modellen skulle have MPEG4 tuner så hed modellen 676 istedet for 656. Når alt dette er sagt, så synes jeg også at det er totalt dårligt fra Samsung side at sende et produkt på market der er så forskelligt og så stadig have samme modelnr. Har du evt. prøvet at checke om du kan sætte TV'et op i service menuen til Nordisk og på den måde får adgang til DVB C tuner, hvis den er til stede? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
I følge min antenneforening er mpeg 2 og DVB-C tuner nok til at modtage kanalerne digitalt, men HD kanalerne som DR HD, DR K osv vil jeg ikke kunne tage, men fuck det.. ;) Det var lige præcis da jeg skulle sætte mit TV op til nordisk menu at jeg fandt ud af at det var parallelimpoteret. Jeg ringede nemlig til Samsung da der manglede menupunkter som ellers var i brugsavisningen. |
|||
![]() |
|||
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
||
Jeg synes altså, at det er lidt noget sludder. Det er jo helt almindeligt efterhånden, at handle over nettet -også større ting som fx tv. Naturligvis skal man sætte sig lidt mere ind i tingene, når man køber et produkt over nettet. Og ja. en forhandler skal måske ikke fortælle alt om "ditten og datten", men en tuner i et tv som kan bruges fuldt ud i det land hvor tv´et sælges, er vel en ret vigtig detalje. Nu ved jeg ikke om lcd.dk oplyser om den slags, så det vil jeg ikke kloge mig på, men hvis nogle forhandlere ikke oplyser det, ja så er der jo nok en grund til det. Vi lever jo ikke i Rusland og almindelige dødelige uden større teknisk viden, skal vel også kunne handle på nettet uden at tage en doktor grad først. Hvis det drejer sig alene om den manglende mpeg4 del af sagen, ja så er det jo ligemeget om den er parallelimporteret eller ej. Så ville et tv købt gennem den danske importør jo heller ikke virke... Redigeret af Boogie - 03-November-2009 kl. 18:38 |
|||
![]() |
|||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
![]() |
||
Indtil 2012, meen hva faen hvis mayafolket har ret så kan det vel være ligemeget |
|||
![]() |
|||
DarkStar ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 368 |
![]() |
||
Amen! ![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |