|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
|
Mht. HD så er det efter min mening det vigtigste for det er her man får den største kvalitetesforbedring.
|
||
![]() |
||
pingvin ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
Hvad er oppe og hvad er nede i denne sag?
Samsungs information siger jo ikke en bønne om at DVB-C MPEG2 på DK modellerne er forskellig fra DVB-C MPEG2 tunere købt i e.g. Tyskland.
Det eneste krav YouSee & Co. stiller er DVB-C MPEG2 (MPEG4 hvis man vi se HD, samt efter 2012)
Er der nogen der har en teknisk forklaring..? Er YouSee's krav ikke detalierede nok..??
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
2012 vedrører kun antennebaseret tv. YouSee har ikke meldt noget ud om at de dropper MPEG2. |
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
![]() |
|
Jeg har den holdning, at hvis man køber noget over nettet så skal man altid tjekke efter om det nu er de korrekte oplysninger som der står ved det pågældende produkt og er de oplysninger som også kan bruges i DK, hvis det ikke er gjort, jamen så ser jeg det som en fejl fra køberens side... efter som køberen ikke har undersøgt om den opfylder de krav som køberen har. Plus så skal man også forvente at når man køber over nettet, så er der en helt anden type service end der ville være hvis man gik ned i en butik, derfor mener jeg at man IKKE skal gå kun efter prisen, men også gå efter der hvor man kan få den service som man forventer.
|
||
![]() |
||
pingvin ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
Det er det jeg prøver at finde ud af:
Er det nok at spørge efter et TV med DVB-C (MPEG2 el MPEG4) når man nu står f.eks i Tyskland ?
Eller er der andre tekniske detailier man skal spørge efter.
Jeg regner med et nej (til det sidste), ellers ville både YouSee, stofa, Boxer (ja..DVB-T!) osv. samt producenterne vel give de oplysninger..
Iflg YouSee's hjemmeside er det jo nok at sige DVB-C (og så MPEG2 eller MPEG4 for HD).
|
||
![]() |
||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
|
Lige præcis Samsung har udgivet en artikel for et par år siden, men som stadigvæk gør sig gældende, som beskriver forskellen imellem en nordisk og en parallelimporteret model. De gør blandt andet opmærksom på, at de nordiske modeller er tilpasset specifikt til det nordiske marked, og antyder flere gange, at en parallelimporteret skærm kan have visse kompatibilitetsproblemer.
http://www.samsung.com/dk/consumer/pdf/forskellenTV_dk.pdf |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, men PDF'en svarer jo ikke på mit spørgsmål -langtfra.
Jeg er godt klar over at både producent og forhandler helst ser at TV'et er købt her.
Nu mangler jeg bare en rigtig begrundelse, andet end 'tilpasset...'osv.
Hvis jeg står i Tyskland, hvad skal jeg så spørge efter..?
Grøn eller blå variant af DVB-C ?
(hvis sådanne findes)
|
||
![]() |
||
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
![]() |
|
Derfor et det stadig tilladt at tænke sig ekstra om inden man handler på nettet vedr. så noget.
Beklager har ikke ondt af person som følger sig snydt. Da det er noget sent at finde ud af den digital tuner som er i tvet ikke passer til DK, igen noget som man skulle have undersøgt får man handler, for der er jo åbenbart forskel på tunerne...
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jamen, Er der forskel på tunerne..?
Det synes jeg ikke er klart.
Det er jo netop det jeg (nu lidt desperat) prøver at finde ud af.
Det er ET problem hvis man på model betegnelsen alene ikke kan fastslå om der er f.eks. DVB-C tuner i eller ej.
..Men *hvis* man så er sikker på at der er en DVB-C tuner i, er det så nok?
Når jeg står i Langbortistand forventer jeg ikke et klistermærke der siger 'yousee godkendt', eller at sælgeren aner hvad yousee & Co. er.
Jeg ser det som er større problem hvis markedet bliver kunstigt opdelt så jeg ikke kan finde den billigste sælger, men et klistermærke eller den meget indirekte trussel der er i f.eks PDF'en der er nævnt tidligere, indskrænker hvor jeg jeg kan købe et iøvrigt mass-market produkt der fungere efter internationale standarder.
undskyld hvis jeg stjal tråden..men den handler jo om parellel import.
|
||
![]() |
||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
|
Du spørger jo først og fremmest om den digitale tuner i en nordisk model er differentiel fra en parallelimporteret model, og som før nævnt, antyder PDF'en kraftigt at dette er tilfældet. Nej, dit spørgsmål bliver ikke direkte besvaret i artiklen, men antydningerne, bør jo give dig svar nok.
- Og Ja, der er forskel. Mange brugere herinde oplever sågar problemer, så konklusionen må være, at det er en stor risiko for at en parallelimporteret skærm ikke virker optimalt herhjemme. Om du køber din Samsung-skærm i Tyskland, Danmark eller Spanien, jamen så vil den pågældende model i de respektive lande, højst sandsynligt indeholde MPEG-4, fordi rent funktionsmæssigt er Tv'et næsten ens overalt i Europa, så det er jo ikke direkte det som er problemet, men om det nu virker i DK. Hvis du tager til Tyskland og spørger om Tv'et har MPEG-4 eller DVB-C, vil du højst sandsynligt få et Ja, men sælger derover har ikke mulighed for at svare dig på, om den nu også virker i DK. Redigeret af vasif - 08-November-2009 kl. 18:27 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja..og her er vi så uenige. (konklusion)
Hvis vi kikker på stakkels Don som startede tråden;
".....Jeg opdager det først nu da de digitale kanaler kun kan ses vha. DVB-C tuneren, og da jeg ikke har modtaget nogen digital service indtil nu har jeg ikke undersøgt om den virkelig havde det.. (Jeg var jo overbevist om at der var DVB-C tuner i)"
Det har jo ikke noget at gøre med om der er forskel på DVB-C 'DK' eller DVB-C 'Tyskland'
Der er mange som har importeret en fladskærn fra udlandet (bevist eller ubevist), og de fungere fint. For hr & fru Hansen er DVB-xx og MPEG-xx tågesnak. Når der er problemer kan man så i de relevante tilfælde sige 'du skulle have givet 3.000 Kr. mere for det samme produkt og have købt det i DK'
Det er det jeg graver lidt i.
Hvornår kan jeg købe en fladskærm i udlandet og hvornår kan jeg evt. ikke.
Det må sku da (undskyld) være interessant at vide !?
En general 'man-skal-altid-købe-i-DK' er kun med til at få priserne op og opdele markedet i DK og resten af EU, måske unødigt.
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Jeg har søgt gennem denne tråd og kan ikke forstå, at de halt basele informationer ikke står der - ja at de ikke står i OP.
Samsung er jo kendt for at tilføje 3 tegn til varenummeret, som angiver varianter. Hvad er hele varenummeret ?
Har du konstateret via manual og menuer, hvilke features der faktisk er i dit TV ?
Har du set hvilken firmware der er i dit TV ? og har du sammenlignet det med Samsungs danské og tyske supportside ?
Er der overhovedet nogen DVB-C og ikke kun en DVB-T tuner, der er aktiv ?
DVB-C er en og samme standard (men det er DVB-T absolut IKKE).
MPEG-2 kan pt. klare SD kanaler hos youSee, medens HD kanaler kræver MPEG-4 High Profile @ Level 4.0.
Der er intet med 2012 og MPEG-2 hos youSee - de har ikke lovet noget, men det forventes at youSee ikke skifter til MPEG-4 så længe, der er adskillige gamle selectror (Sagem) bokse i brug - men det er blot tro.
Lars
![]() PS! Parrallelimport er vigtig for at udsætte danske forretninger for den hårdest mulige konkurrence - det er selve ideen i de frie markedskræfter.
|
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |