|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
|||
Hahaha!!! Jeg har for så vidt prøvet at holde mig fra den krig, men det her er næsten for sjovt til at det ikke fortjener en kommentar. Når Blu-Ray bliver valgt eksklusivt af et selskab, så er det naturligvis fordi det er det bedste format, men når et selskab ophæver en eksklusivaftale med Blu-Ray, så er det fordi de er blevet bestukket. Åh gud, i er da de mest hjernevaskede mennesker, men når det står i en blog, så er det naturligvis rigtigt. Mage til tåber skal man da lede længe efter. |
||||
![]() |
||||
Jesper Nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2004 Sted: Danmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
|||
Hørt Kim. Det er ganske rigitgt.. :) |
||||
Jesper Nielsen
|
||||
![]() |
||||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
|||
Hej Jesper Jamen det er sjovt at sidde og læse. Indlæggene for Blu-Ray har intet med produktets egenskaber at gøre, det handler om hvad Sony har fortalt folk i deres markedføring og i dette tilfælde, hvad en eller anden person har skrevet i en blog. Det er ikke en diskussion for Blu-Ray, men imod HD-DVD og så er der åbentbart blandet en del følelser ind i det, så nu står vi med noget der mest af alt minder om en religiøs sekt, Blu-Ray er den nye Scientology. Gud fader bevares. |
||||
![]() |
||||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|||
Men Blu-Ray har altså i den grad den gule førertrøje mht salg. Fra i dag :
|
||||
![]() |
||||
rohde ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
![]() |
|||
Hvis du omtaler de $150 millioner så står det altså i New York Times |
||||
![]() |
||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
|||
Jeg tror ikke du forstår mit indlæg. HD DVD PRG har bedt EU kommissionen om at undersøge BDA, da de mener at Fox eller Disney kun er eksklusive fordi de har fået penge for det, og nu er det sluppet ud at Paramount har fået penge for at støtte HD DVD eksklusivt. Kan du ikke se de paradoksale i det? Og det står ikke kun i en blog, men i NY Times og Wall Street Journal, hvor bl.a. Katzenberg siger at de ikke kun gjorde det fordi de havde fået penge og støtte. Redigeret af lunddal - 22-August-2007 kl. 10:47 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg er meget godt med på dit indlæg og eftersom du skriver på den måde som du gør, så vil jeg også prøve at være imødekommende. Af hvad jeg har kunnet læse herinde, så er der nogle stærke følelser vedhæftet Blu-ray, nogle følelser der har gjort at jeg ikke selv vil have hverken det ene eller det andet format. For mig handler det nemlig om at få det bedste format, bedste kvalitet, bedste pris osv. og så er følelser ligegyldige. Så det er den ene ting der lå til grund for mit svar. Så er den anden ting at jeg er økonom og har det vældigt morsomt når jeg læser et indlæg som dit det oprindelige som jeg svarede på. For DVD forum, så vidt jeg kan forstå, er et åbent forum som alle kan bruge og har adgang til og det er noget som jeg først er blevet bekendt med under denne "krig" og eftersom HD-DVD er et DVD format, så er det et åbent format og hvor ændringer ved formatet naturligvis er åbent. Blu-ray er et privat format og tilknyttet et privat lukket forum, hvor folk som du og jeg, har adgang til de oplysninger som dette forum vælger at offentliggøre. Jeg kiggede for noget tid siden, da jeg skulle belutte mig for det ene eller det andet format, efter nogle priser på Blu-ray og særligt interesserede jeg mig for Royalties, men jeg kunne, nok ikke helt overraskende, ikke finde noget om det. Så pludseligt begyndte mange selskaber, heriblandt Disney og Touchstone, at melde ud at de nu eksklusivt støtter Blu-ray, uden nogen særlig grund, men det gjorde de. Jamen det er ikke noget der har stået noget om i mine teoretiske bøger, særligt nævner de alle, at for at skabe en fordelagtig position på markedet, så skal man henvende sig til sin målgruppe og med den udmelding, så henvender Disney og Touchstone sig "kun" til en del af deres målgruppe, nemlig dem der har en Blu-ray afspiller. Sandt nok, der er udgifter forbundet med at udgive på begge formater, men hvis forbrugerfordelingen er som angivet herinde , kan anslås gennem hvor mange film der er solgt, så har Blu-ray 67% af markedet og HD-DVD har 33% og det vil sige at Disney og Touchstone aldrig vil nå 1/3 af deres målgruppe, fordi de eksklusivt har valgt at støtte Blu-ray. Dette er rigtig dårlig forretning for Disney og Touchstone og de ved det. Derfor må der ligge noget yderligere til grund for deres beslutning og det kan sagtens være returkommission, som er ulovligt i Danmark, men utrolig svær at opdage og derfor kan benyttes af en lukket kreds af virksomheder, et lukket forum. Returkommission fungerer, i dette tilfælde, på en måde, at ejeren af et format, betaler en producent af et produkt for at benytte dette format og dermed tilsidesætte andre mulige formater. Det hedder returkommission fordi betlingen først finder sted efter varens afhændelse til slutbrugeren. Dermed er markedet vredet til fordel for produktet under returkommission og det er ulovligt i Danmark, faktisk i hele EU. Det overordnede papir som returkommission er garanteret af, kalder vi en eksklusivaftale og det er dette papir som EU kommissionen nu er ude efter. Der kan også være mere end returkommission i det, men nu er det lige den der er interessant, her og nu. For at en virksomhed stiller sig selv dårligere markedsmæssigt, må der nødvendigvis være en kompensation, ingen skal fortælle mig eller mine kolleger, at en virksomhed frivilligt frasiger sig 1/3 af markedet uden at blive kompenseret for det og der må nødvendigvis ligge en eksklusivaftale. Samtidig er det meget betænkeligt at visse firmaer vil sælge deres produkter dyrere end tilsvarende, eftersom et marked under markedsøkonomien er styret af ligevægtsbetingelsen mellem udbud og efterspørgsel og derfor medfører en højere pris en lavere afsætning. Så der er de seneste dage sket 2 ting, jeg hæfter mig ved, selvom jeg egentligt kun morer mig gevaldigt over den vedvarende "krig". 2 selskaber er muligvis blevet skræmt af EU Kommissionens undersøgelse om eksklusivaftaler eller de har trukket sig fra Blu-ray for at henvende sig til 100% af markedet. Lad os antage at de 150 mio. $ er bestikkelse for at forlade Blu-ray, hvem har så en interesse i at det? Lad nu være med at skrive Microsoft, HD-DVD har intet med Microsoft at gøre udover at Microsoft benytter HD-DVD. I Blu-ray folk har så travlt med hvad der er galt med HD-DVD, hvad med at kigge på hvad der er galt med Blu-ray? Bare fordi det ikke er åbenlyst og står bøjet i neon, betyder det ikke at det ikke eksisterer og særligt et privat format, kan jeg garanterer jer, vil gøre alt der står i sin magt, for at blive fremtidens format og her er forbrugeren, jer, 100% ligegyldig, for det handler ene og alene om Sony's pengetank. Små Blu-ray soldater er alt hvad i er, det er netop det paradoksale jeg kan se i det, for som forbrugere, burde i ville have det bedste format, der giver den bedste kvalitet og den største frihed og hvis det er Blu-ray, så tal for det, i stedet for imod HD-DVD. Men i fortsætter egentligt bare med at svine hinanden til og hvad der er åh så skidt ved det andet format, det er nøjagtigt hvad Sony nyder godt af og det morer mig lidt for meget til at jeg syntes i skal stoppe. Redigeret af Kim Jespersen - 22-August-2007 kl. 13:48 |
||||
![]() |
||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
|||
Jeg kan nu ikke se at det private DVD Forum bestående af nogle medlemsorganisationer er mindre lukket end det private BDA bestående af størstedelen af de medlemmer der også er i DVD Forum. Mht. oplysninger går jeg ud fra at du ikke har set www.blu-raydisc.info
Disney valgte Blu-ray bl.a. pga. regionskodning, og det spurgte endda om der kunne komme regionskodning på HD DVD, men fik et blankt nej. Fox ville have ekstra sikkerhed og er selv udvikler af BD+. HD DVD kunne ikke give dem, hvad de ville have, og så gik de andetsteds.
Hvorfor er det så Microsoft folk, der foretager salgspræsentationer af HD DVD på diverse messer? Hvorfor er der 4 Microsoft ansatte (inkl. chefen for gruppen) som dagligt skriver på AVS omkring HD DVD?
Det har vi HD DVD folkene til ![]() Det er dog bare sjovt at du tydeligvis accepterer at der er noget galt med BDA fordi HD DVD Group siger det men mener at det er OK at HD DVD Group tilsyneladende gør det samme. Jeg prøver bare at påpege ironien i det. Du skriver i øvrigt at du ikke ville vælge format, men din nedgøren af Blu- ray og "Blu-ray folk" viser at du har valgt side, og dit indlæg er lige præcis det, du selv siger vi skal lade være med: at svine hinanden til. Redigeret af lunddal - 22-August-2007 kl. 14:45 |
||||
![]() |
||||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
|||
Hørt lunddal. Det er ganske rigitgt.. :)
![]() |
||||
![]() |
||||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
|||
Vi kunne måske også diskutere om vi skulle lave et helt nyt format, hvor vi tager det bedste fra begge verdener, så kunne det være at folk ville være enige om noget.
![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Selvom du laver den lol smiley til sidst, så var det faktisk ikke et helt dårligt indlæg ![]() Måske bliver det lidt svært for Sony at affinde sig i situationen, eftersom det er mange udviklingskroner der er tale om. Men nu har der også været en "krig" mellem Plasma og LCD, omend den har været lidt mere stilfærdig, så har den været der og er der vel stadig lidt. Så nu står vi overfor at Canon lancerer den gode gamle billedrørsteknologi i en flad udgave, så nu trappes "krigen" enten op eller også får vi faktisk enden på den. Så der er faktisk en god portion fornuft over dit indlæg, til trods for denne lollende smiley til sidst, for hvor, hvad og hvordan skal det skrues sammen, skal vi have et nyt format? |
||||
![]() |
||||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
|||
Tja jeg synes nu at indlægget trængte til lidt mere ironi.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |