|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mach3 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 366 |
![]() Sendt: 06-Marts-2010 kl. 18:24 |
hej,
hvordan er det med afrundingen når man sætter sin p-skive? jeg havde sat uret til xx:30 fordi klokken var xx:15 da jeg ankom, men da jeg var tilbage er der en p-afgift. der står den er registreret kl xx:08, dvs jeg har nærmest fået bøden før jeg er ankommet. hvordan forholder det sig med bevismaterialet for klokken? |
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
Du kan forholde dig som du vil.
Parkeringsvagter har frit spild i danmark, og kan skrive bøder som de vil.
Er nærmest umuligt at få medhold, lige gyldigt hvor tåbeligt et grundlag de udskriver bøder på.
|
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
deres systemer skulle gerne være rimlig fornuftigt synkroniseret, så med mindre det er en håndskrevet, så er der 2 muligheder du har set forkert på uret, eller den håndholdt terminal, har ikke sync´et tiden korrekt..
Tror ikke man ville få medhold i sådan en sag, med mindre du havde DIREKTE fotografi af den officielle tid og dato, som var før den tid du stod med bøden.. Surt.. men sådan er det bare. |
|
![]() |
|
mach3 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 366 |
![]() |
P-afgiften er håndskrevet |
|
![]() |
|
Kanee ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Status: Offline Point: 94 |
![]() |
Bed om at få et billede tilsendt. Hvis de har et billede der viser før xx:15 bliver du nød til at betale. Hvis billedet viser mellem xx:15 og xx:30 kan de ikke give dig en afgift.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok, men på p-afgiften er der ikke sat kryds på foto - går ud fra det betyder der ikke blev taget noget foto. Det er jo for nemt hvis en parkeringsbetjent kan komme gående efter man er gået fra bilen og sige at bilen var der 5 minutter før den faktisk var der - så kan der jo deles bøder ud til højre og venstre. Men jeg betaler denne her - fremover runder jeg ikke op, men runder derimod ned. Så er jeg sikker på at der ikke er noget at komme efter. |
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
De nægter gerne at sende dokumentation. Bruges kun i retssage. Så spørgsmålet er om man vil gå så langt. Faktum er at stort set alle taber, da P-vagtens ord pr. tradition altid tæller højere. Totalt rådent system.
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
Nu har parkeringsvagter ikke altid ret og det er der faller en del domme på.
Så jeg ville da lave en indsigelse og sige at du er alkommet :15 og har stillet uret efter reglerne. Så du vil bede om dokumentation.
Jeg mener også der tidl. har været sager med forkert klokkeslet.
|
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
Lad dig ikke kue hvis du er sikker i din sag!
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Dem der nu skriver at P-vagterne altid får ret, er det fordi I selv har oplevet dette?
For jeg synes da netop at jeg har hørt (også direkte fra bekendte der har stået i situationen) at man ofte får medhold i de sager hvor de ikke kan fremvise nok dokumentation for at man har parkeret ulovligt. Jeg har aldrig selv prøvet det, så ved det ikke.
|
|
![]() |
|
Newliving ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Har altså set op til flere sager hvor borgeren får ret og p-selskabet har tabt. Og det har været fuldstændig latterligt langt ude afgifter hvor man ikke engang skal være uddannet skraldemand for at kunne se den ikke holder i retten.
Hvis jeg var dig, ville jeg: Send et brev til p-selskabet og bed om dokumentation for din parkering. Hvis de ikke vil, så tag sagen videre til FDM, de ELSKER sager med p-afgifter og vil helt sikkert hjælpe dig og de skal nok få medhold i din sag. Hvis p-selskabet godt kan se den ikke helt holder vand og sletter bøden er det jo bare godt - men den chance tror jeg desværre er mindre end lig nul! Held og lykke :)
|
|
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
|
|
![]() |
|
Mich72.dk ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
ja det er jo altid trist at indkassere en bøde, hvis du er sikker i din sag bør du gå rettens vej.
der er ikke noget som hedder at " uret " skal rundes op/ned .
P-vagten skal holde bilen under observation i 10 min før ham må skrive en bøde.
Klagevejledning : www.kk.dk/parkering
Noget andet er at pakerings vagter er uddannet som sikkerhed og service vagt.
Og i de fleste tilfælde tager p-vagterne billeder som beviser ( de har fundet ud af hvor meget det kan spare dem i retsinstans omkostninger)
Det jeg ville sige med det er, vær 100% sikker i din sag, og held og lykke. Redigeret af Mich72.dk - 07-Marts-2010 kl. 01:10 |
|
WD-TV, BoxeeBox. 50" i stuen, 40" i soveværelset, 27" på badværelset. Pc-Selvbyg-3770k.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |