recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pas godt på jeres kreditkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPas godt på jeres kreditkort

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

PYHA det er da godt nok for surtOuch , håber da ikke at det vil give for mange problemer med banken. ...
MVH
Det håber jeg sq heller ikkeOuch Det gode er jo, at jeg kan bevise at jeg er Malta, og pengene er hævet andre steder i udlandetEmbarrassed

Du skal ikke bevise noget... Når du har gjort indsigelse, og skrevet under på en tro-og-love erklæring, skal banken tilbageføre transaktionerne til din konto.

Det er vel forhåbentlig ikke det samme kort som din(e) Oppo BD93'er bliver trukket på...Wink
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Wuffer Wuffer skrev:

Forsatan noget møg - det er bare surt.

Jeg er enig i at man skal tænke sig om, men der er formentlig ligeså stor chance for at blive rullet og frastjålet sine kontanter som at blive snydt med betalingskort..

Jeg går stærkt udfra banken dækker??
Det håber jeg at min bank dækker, det beløb jeg er drænet for, der godt kunne købes et pænt AV- set up forCry
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

PYHA det er da godt nok for surtOuch , håber da ikke at det vil give for mange problemer med banken. ...
MVH
Det håber jeg sq heller ikkeOuch Det gode er jo, at jeg kan bevise at jeg er Malta, og pengene er hævet andre steder i udlandetEmbarrassed

Du skal ikke bevise noget... Når du har gjort indsigelse, og skrevet under på en tro-og-love erklæring, skal banken tilbageføre transaktionerne til din konto.

Det er vel forhåbentlig ikke det samme kort som din(e) Oppo BD93'er bliver trukket på...Wink
Næh nej, min Oppo blev trukke på mit MastercardLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:03

Jo, men ikke hvorsomhelst, de steder der anbefales af rejseselskabet, og andre steder der er på deres gode liste. Det har de da en vis erfaring med.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Oprindeligt skrevet af Wuffer Wuffer skrev:

Forsatan noget møg - det er bare surt.

Jeg er enig i at man skal tænke sig om, men der er formentlig ligeså stor chance for at blive rullet og frastjålet sine kontanter som at blive snydt med betalingskort..

Jeg går stærkt udfra banken dækker??

Banken dækker. Og hvis det er sket via pengeautomaten, så har du ikke en jordisk chance for at se at der er pillet ved den. De kriminelle er meget dygtige til at skjule deres udstyr (som kopierer magnetstriben og laver en lille videooptagelse af din pinkode). Men det kan være en god ide at holde en hånd henover tastaturet som forholdsregel, lidt afhængig af hvor kameraet sidder.

Check kontoen regelmæssigt og husk at det er bankens problem. Så kan man ikke gøre mere.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

For at undgå misforståelser omkring hvordan jeg kunne have gebærdet mig anderledes, med rejseledere og meget andet, så er Malta mit andet hjemland, og jeg er her på øen flere gange om åretEmbarrassed
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:06
Skete også for mig da jeg var i USA sidst.. Det var dog mit MasterCard - Det var åbenbart blevet opsnappet af nogle detektiver ved MasterCard, i en eller anden database de havde fundet.. De ville ikke fortælle nærmere om hvilken by det var sket i, men jeg hælder lidt til Milwaukee, der er et pænt sketchy sted Smile

Anyways, så dækker banken tabet.
Tape Connection MKII
Til top
D.I.Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

I udlandet har man enten nok penge med hjemme fra, eller man hæver kun i diverse banker, eller anbefalede steder, så er man ude over det problem.

Ja,......måske!!!!

lrev
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:07

Jo, men ikke hvorsomhelst, de steder der anbefales af rejseselskabet, og andre steder der er på deres gode liste. Det har de da en vis erfaring med.

Det eneste du behøver er en underbetalt tjener som tager et par fotos af nogle kreditkort. Eller et par kriminelle som bryder ind i restauranten og stjæler papirnotaer hvor dit kortnummer står på.

Generelt er de kriminelle mere interesserede i at få fat i 50000 kortnumre end et kortnummer, så de foretrækker databaser i f.eks. webshops hvor der er mange kortnumre registreret.

Sikkerheden i kreditkort systemerne er generelt ikke særlig god, men det er bankernes problem.

Redigeret af JesperLund - 11-Januar-2011 kl. 20:10
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:08
Du kan jo ikke gøre andet. Så det er de risici som banken har.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:10

Scimmer udstyr sættes op på få sekunder, og tages ned igen efter nogle timer. Så disse anbefalinger kan du ikke bruge til noget.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Scimmer udstyr sættes op på få sekunder, og tages ned igen efter nogle timer. Så disse anbefalinger kan du ikke bruge til noget.

Men hvis hother's kort var blevet kopieret på den måde, havde de formentlig hævet penge i automater. Det er lidt tricky at købe en flybillet med et forfalsket kort. Tyven risikerer at politiet står og venter i lufthavnen.

Køb af taletidskort er den helt klassiske (og selvfølgelig online pr0n).
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu