Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9375
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:24 |
Radiomanden skrev:
I udlandet har man enten nok penge med hjemme fra, eller man hæver kun i diverse banker, eller anbefalede steder, så er man ude over det problem. |
Damm lever du stadig i 80'erne ?
Hother: Velkommen i klubben, banken dækker så det burde ikke være noget problem da du ikke har optrådt uforsvarligt.
|
|
Sylvest
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 888
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:28 |
for nylig så jeg nogle slides fra Europol der viste dels billeder fra små 'fabrikker' i Bulgarien der producerede og solgte skimmer udstyr, men mere interessant var et kort over Europa hvor de viste hvor de forskellige skimmer angreb var foretaget. Fra Nordtyskland og op igennem Danmark var det kun steder som ligger meget tæt på motorvejen op igennem sønderjylland, igennem fyn og så videre over mod Malmø. Dermed ikke sagt at man er sikker på Skagen eller Bornholm men svindlere har som regel brug for en god flugtvej så derfor opholder de sig som regel tæt på motorvejen.
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Status: Online
Point: 23899
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:30 |
lahan skrev:
Radiomanden skrev:
I udlandet har man enten nok penge med hjemme fra, eller man hæver kun i diverse banker, eller anbefalede steder, så er man ude over det problem. | Damm lever du stadig i 80'erne ?
Hother: Velkommen i klubben, banken dækker så det burde ikke være noget problem da du ikke har optrådt uforsvarligt. |
Tak skal du have
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:31 |
Hother skrev:
Det håber jeg at min bank dækker, det beløb jeg er drænet for, der godt kunne købes et pænt AV- set up for |
Det ville undre mig enormt hvis ikke de dækkede det, jeg fik for et par år siden trukket nogle penge som jeg absolut ikke havde brugt - jeg underskrev en tro og love erklæring, og pengene blev med det samme sat ind på min konto imens banken undersøgte hvad der var sket. Efter et par måneder ringede banken, og sagde at jeg kunne betragte sagen som afsluttet - jeg fandt aldrig ud af hvordan det var foregået.
|
|
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:33 |
Radiomanden skrev:
I udlandet har man enten nok penge med hjemme fra, eller man hæver kun i diverse banker, eller anbefalede steder, så er man ude over det problem. |
1) Det er er meget naivt at tro, at man ikke kan blive snydt ligeså let i danmark. 2) Hvem bruger kontanter? Det eneste sikre er at medbringe nok køer og andre naturalier så man kan bytte sig frem
|
|
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:41 |
Lyder da også som om at det er data fra en webhandelbutik eller database der stjålet.
Men lad os høre resultatet.
Bruger altid kun mit kort til kontanter og helst i automater inde i banker eller centre.
De har jo lukket ind imellem 7-9-13
|
SVP03
|
|
rigo
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 21:02 |
Radiomanden skrev:
Sgu' da ikke i 2010. Har du også et pengebælte til dine kontanter?
Hvad gør du hvis du får stjålet dine kontanter? Banken dækker ikke, men det gør de hvis kortet bliver lænset (har selv prøvet det). Betalte på en reasaurant, der var anbefalet af guiderne, og vupti 1 time senere var der hævet små kr. 12.000 på mit kort til køb i Canada. Man kunne jo få den mistake at guiderne måske samarbejdede med reaturanten...
|
|
fhansen
Guld medlem
Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 21:17 |
Min svorger har også lige været ramt. Er ikke klar over hvordan hans data er blevet opsnappet. Hans tilgodehavende er endnu ikke indbetalt efter over en måned siden hvor det skete. Så sørg for at holde banken til ilden, og find dig ikke i noget. Min svogers bank har ikke være synderligt reelle. De ville give ham et forskud indtil sagen gik i orden på 2500. Problemet var bare lige at der var lænset for over 16.000 og konto var lant i minus efterfølgende.
|
|
Infinity
Guld medlem
Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 21:24 |
Lige for en god ordens skyld; Banken gør ikke ret meget andet end at sende opgaven videre til Nets (tidligere PBS). Man går online på Nets hjemmeside og taster oplysningerne ind og derefter er det Nets der kører sagen via banken. Så det er ikke nødvendigvis banken der er sløv. Nets har 90 dage til at løse opgaven i, og i den tid kan man altså have et klækkeligt minus på kontoen, en fornuftig bank vil ikke opkræve debet renter, men nogen gør!
|
mvh Infinity
|
|
fhansen
Guld medlem
Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 21:26 |
Hvem er så ansvarlig for de regninger som evt. ikke kan betales, når der er minus i lasten? Og kan det virkeligt være rigtigt at en bank har lov til at opkræve renter for det minus som er kommet, når man ikke selv har været skyld i tyveriet?
|
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 21:43 |
Hother skrev:
Tja, så skete det for mig, som man ikke forventer rammer en selv
Ankom til Malta i sidste uge, hæver Euro på mit Visakort i en bankautomat i lufthavnen, alt gik fint.
Ville hæve lidt flere Euro i dag, også i en bankautomat, fik en seddel om, at der ikke var penge på min konto. Prøvede en anden automat - samme besked. Vås tænkte jeg, der står så og så mange penge på min konto.
Ringede til min bank og spurgte om der var noget galt på min konto, svaret var nej - der står så og så meget på din konto. Det oplyste beløb var under halvdelen af, hvad jeg vidste hvad der skulle stå. Så gik banken i gang med at checke via PBS. Det vidste sig, at grænsen for hvor mange penge man måtte hæve på sit Visakort i udlandet var overskredet. Det fattede jeg jo ikke så meget af, for jeg havde bare hævet 250 Euro
Mens jeg talte med min bankdame gik jeg ind på min netbank, og her var flere poster jeg ikke ville kendes ved. Bl.a. havde jeg købt mobilteleforner i USA, flyrejser hos Easyjet osv osv. I alt er jeg blevet lænset for rigtigt mange penge. Og min bankdame fortalte, at der vare flere posteringer på vej.
Altså det korte og det lange, i pengeautomaten i Maltas lufthavn er min kortdata blevet aflæst på en eller anden måde.
Surt surt - altså venner pas på jeres hævkort, check om muligt bankautomaten - og jeg kunne bare ikke se noget usædvanligt på den automat |
Surt show John. Håber du bliver kompenceret af banken
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Status: Online
Point: 23899
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 21:45 |
fhansen skrev:
Hvem er så ansvarlig for de regninger som evt. ikke kan betales, når der er minus i lasten? Og kan det virkeligt være rigtigt at en bank har lov til at opkræve renter for det minus som er kommet, når man ikke selv har været skyld i tyveriet? |
Jeg har heldigvis ikke problemet med, at jeg ikke kan betale mine regninger - selv efter tyveriet
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|